Bearing
Gudomlig sporthojare
Min Yamaha XS400 -82 med registreringsnummer -(borttaget) har blivit stulen. Den stod parkerad i Segersjö, Tumba. Jag parkerade motorcykeln när jag kom hem ca 00.30 natten mellan igår och idag. Upptäckte stölden ca 12:00 idag, 7/9 2014.
Jag hade byggt om hojen med clip-on-styren samt nedflyttad framlykta och instrument. Det blev riktigt bra stuk på den, trots små åtgärder.
Tyvärr har jag inte någon bild efter ombyggnaden, utan bara en bild efter att den gått genom besiktningen i våras, helt original.

Stuket på mitt bygge var ganska likt detta, som var min inspirationskälla. Fast min var i stort sett original akter om styrkronan.

Bilden är tagen ifrån denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=WYsuItEOlPc
(Min gick bättre i motorn =) Den gick jättebra, faktiskt.)
Jag älskade verkligen den här motorcykeln.
Säg till ifall ni sett något, eller känner till något om stölden.
Vet inte om det är relaterat, men motorcykeln blev utsatt för stöldförsök tidigare i sommar, när den stod parkerad utanför Hydet MC, i Bovallens industriområde, på kvällen efter Hydet Hillclimb. Den gången hade tjuvarna upptäckts på bar gärning, släppt hojen på marken, och sprungit. Hojen hade ledits tillbaka till vakten, där jag kunde hämta den med mindre skador.
Jag hade byggt om hojen med clip-on-styren samt nedflyttad framlykta och instrument. Det blev riktigt bra stuk på den, trots små åtgärder.
Tyvärr har jag inte någon bild efter ombyggnaden, utan bara en bild efter att den gått genom besiktningen i våras, helt original.

Stuket på mitt bygge var ganska likt detta, som var min inspirationskälla. Fast min var i stort sett original akter om styrkronan.

Bilden är tagen ifrån denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=WYsuItEOlPc
(Min gick bättre i motorn =) Den gick jättebra, faktiskt.)
Jag älskade verkligen den här motorcykeln.
Säg till ifall ni sett något, eller känner till något om stölden.
Vet inte om det är relaterat, men motorcykeln blev utsatt för stöldförsök tidigare i sommar, när den stod parkerad utanför Hydet MC, i Bovallens industriområde, på kvällen efter Hydet Hillclimb. Den gången hade tjuvarna upptäckts på bar gärning, släppt hojen på marken, och sprungit. Hojen hade ledits tillbaka till vakten, där jag kunde hämta den med mindre skador.
Last edited: