Stulen veteran- MC och veteran-moped i Uppsala

Hej där! Snart helg, Nymanrallyt, 75 mopeder på startlinjen. Den stulna moppen är anmäld, startnummer 89. Välkommen till start, du lilla mopedtjuv/snorputte, om du törs?

Förmodligen någon som köpt moppen av den som snodde den, knappast troligt att den som åker mopperally stjäl moppar, i så fall slaktas den nog och säljs används i delar.
Du får väl skaffa uniform o pickelhuva och göra ett ingripande om moppen dyker upp :tummenupp:tummenupp

Bara att vänta på startlinjen då. Köp i god tro finns inte längre.

Hoppas att någon entusiast hunnit köpa den innan fjunet hann köra sönder den helt.
Synd om entusiasten isf om han blir av med sitt nyförvärv, men han kanske vet vem fjunet är....
Skall bli intressant att se hur detta slutar. BengtAnders hoppas du får din ögonsten tillbaka.

Vafan.
Att folk inte kan låta andras saker vara!
Hoppas moppen dyker upp på rallyt!
Men märkligt att någon stjäl den och sedan dyker upp på ett entusiastevent!
Det får väl framtiden utvisa hur det ligger till.

Hoppas allt får ett lyckligt slut.

Jag tolkar det som att moppen redan var anmäld till race innan stölden...? Tjyven kan väl racea och sen bli rullad i tjära och fjäder som belöning...

Jag tolkar det som att moppen redan var anmäld till race innan stölden...? Tjyven kan väl racea och sen bli rullad i tjära och fjäder som belöning...

Tror du inte att TS skulle veta om han anmälde sin moppe till rallyt före stölden?????

EDIT:
Ja det är förmodligen jag som fattade TS´s senaste inlägg fel....:crash

Last edited:
TS?? Helt rätt moppen anmäldes till rallyt av mig[ i februari, ursäkta otydligheten. Jag tror naturligtvis inte att bonnkaninen kommer till rallyt men det vore roligt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT