Stulen upphittad

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Hopp då fick man ett samtal från snuten att dom hittat en hoj som kunde vara min,bad mig komma o kolla på den.
o mkt riktigt så va det min hoj,totalt sönderkörd,bortslipat ramnr m.m
Dom hade tydligen jagat honom genom hela stan.

Några dagar senar så pratade jag med folksam o dom visste först inte att den hade hittats.sen ringde dom upp när dom hade pratat med polisen..
och nu är det tydligen så att han som åkte runt på min hoj yrkar på att han ska få ägande rätten för hojen :kocko kan man verkligen göra så??
 
RockParty skrev:
Hopp då fick man ett samtal från snuten att dom hittat en hoj som kunde vara min,bad mig komma o kolla på den.
o mkt riktigt så va det min hoj,totalt sönderkörd,bortslipat ramnr m.m
Dom hade tydligen jagat honom genom hela stan.

Några dagar senar så pratade jag med folksam o dom visste först inte att den hade hittats.sen ringde dom upp när dom hade pratat med polisen..
och nu är det tydligen så att han som åkte runt på min hoj yrkar på att han ska få ägande rätten för hojen :kocko kan man verkligen göra så??

Jag har inte full kolla men borde inte försäkringsbolaget antingen laga din hoj eller lösa ut den så du får pengar att köpa en ny hoj. Sen så skrotar de denna... Han som snodde den borde ju glöma att han får den iaf.
 
Både polisen o folksam höll med om att det bara va skrot,och ingen ide o laga.
Men sen ser man ju en del som får ersättning och får behålla hojen...hur funkar det??
 
RockParty skrev:
Hopp då fick man ett samtal från snuten att dom hittat en hoj som kunde vara min,bad mig komma o kolla på den.
o mkt riktigt så va det min hoj,totalt sönderkörd,bortslipat ramnr m.m
Dom hade tydligen jagat honom genom hela stan.

Några dagar senar så pratade jag med folksam o dom visste först inte att den hade hittats.sen ringde dom upp när dom hade pratat med polisen..
och nu är det tydligen så att han som åkte runt på min hoj yrkar på att han ska få ägande rätten för hojen :kocko kan man verkligen göra så??

Bortslipat ramnummer är väl knappast i god tro.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top