Stulen Thunderrace i Lund RDH229

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Stulen YZF 1000 Thunderace i Lund RDH229

Hej,

Natten mellan den 27/8-28/8 blev min hoj stulen på Nöbbelöv i Lund.. Tips tas gärna emot så man kan komma åt de idioter:huvet som verkar vara ute på en turné i Lund... Skicka PM eller ring på 0709-209459.

Laddar upp bilder på hojen...

Bifogat

• IMG_0048.JPG
    IMG_0048.JPG
    75.9 KB · Visningar: 100
  • Namnlöst-2 kopiera.jpg
    Namnlöst-2 kopiera.jpg
    29.2 KB · Visningar: 78
Last edited:
Trist, skall hålla utkik åt dig. Bara för nyfikenhetens skull, stod den ute eller i garage?

Ska också hålla utkik.

Den heter väl Thunder-ace och inte Thunder-race? Yamaha YZF 1000R alltså.

Last edited:
Tråkigt att höra.
Det vart bara 1½ vecka sen nån annans hoj blev stulen i Lund...:mad:

Jag håller utkik efter hojen din

Tråkigt att höra.
Det vart bara 1½ vecka sen nån annans hoj blev stulen i Lund...:mad:

Jag håller utkik efter hojen din

Jepp jag vet att det blev en stulen för 1½ vecka sen och jag vet vems hoj det var om vi nu tänker på samma kille/hoj...

Polisen hittade min hoj efter lunch redan idag och den är riktigt kvaddad... Så nu får vi se vad som händer..

Dom hittade den i Eslöv..

Håller gluggarna öppna! Jävla idioter!! :mad:

Tackar men nu är den återfunnen och när man såg den så var det med tårar i ögonen... Kommer säkert aldrig bli hoj av den igen...

Hittades i Eslöv efter lunch bra kvaddad...

Tack till alla som hållt ögonen öppna... Tur att man inte kom på dom som gjorde det för då hade man väl gjort ngt riktigt illa så man själv blivit anmäld...

Last edited:
Trist att höra men förhoppningsvis går det fortare hos försäkringsbolaget nu. Fast det kanske är att hoppas på för mycket...

Trist att höra men förhoppningsvis går det fortare hos försäkringsbolaget nu. Fast det kanske är att hoppas på för mycket...

Jag tror inte det kommer gå snabbare... Det är grymt mkt att fixa och dessutom en stor buckla i ramen... Får se vad dom säger men det är mkt förstört..

Man kan alltid hoppas på snabb handläggning av ärrendet...

Hallå Mannen!

Fan, Beklagar verkligen!! Vi körde någon runda ihopa i början på sommaren och så har jag sett dig på vägarna då o då...

Lider med dig!! Bor i Metropolen Eslöv och stack ut en runda ikväll vid 18-tiden, körde lungt o städat 30-där de var 30 osv. Körde och tanka o lite småärenden inne i byn innan det var dags o dra ut på riktiga rundan. Och mötte en polisbil inte mindre än 3 ggr på en kvart. De stirrade lika skitt på mig varje gång och sista gången stannade dom o ringde en massa samtal.....blev lite irriterad över detta då jag kört mycket snyggt o städat hela tiden. Fattade inte ett dugg då och undra varför de hyste sånt agg mot just mig idag.
Nu helt plötsligt förstår jag, kör juh en precis likadan thunder som din...

Undrar vad det är för jävla as som håller på o härjar i Lund och tydligen Eslöf, då det var någon som totalkvadda en blå kawa som oxå va stulen, förra veckan. 2 Stulna hojjar kvaddade i samma håla inom loppet av en vecka.....inte bra!

Börjar fan bli orolig :confused: Man får nog titta till garaget rätt ofta nu om kvällarna... Borde kanske binda vovven där nere!!

Oerhört trist på din hoj men det enda bra med detta är att de förhoppningsvis har slagit sig rätt rejält med tanke på hur den såg ut! :mad:
Samma sak med Kawa:n förra veckan...förrhoppningsvis har de sökt läkarvård nånstans så polizei kan spåra dom!

Vet du var i Eslöv de hitta hojen?

Hoppas det löser sig med Försäkringsbolaget!
Ha det så gott du nu kan ha det....

Hallå Mannen!

Fan, Beklagar verkligen!! Vi körde någon runda ihopa i början på sommaren och så har jag sett dig på vägarna då o då...

Lider med dig!! Bor i Metropolen Eslöv och stack ut en runda ikväll vid 18-tiden, körde lungt o städat 30-där de var 30 osv. Körde och tanka o lite småärenden inne i byn innan det var dags o dra ut på riktiga rundan. Och mötte en polisbil inte mindre än 3 ggr på en kvart. De stirrade lika skitt på mig varje gång och sista gången stannade dom o ringde en massa samtal.....blev lite irriterad över detta då jag kört mycket snyggt o städat hela tiden. Fattade inte ett dugg då och undra varför de hyste sånt agg mot just mig idag.
Nu helt plötsligt förstår jag, kör juh en precis likadan thunder som din...

Undrar vad det är för jävla as som håller på o härjar i Lund och tydligen Eslöf, då det var någon som totalkvadda en blå kawa som oxå va stulen, förra veckan. 2 Stulna hojjar kvaddade i samma håla inom loppet av en vecka.....inte bra!

Börjar fan bli orolig :confused: Man får nog titta till garaget rätt ofta nu om kvällarna... Borde kanske binda vovven där nere!!

Oerhört trist på din hoj men det enda bra med detta är att de förhoppningsvis har slagit sig rätt rejält med tanke på hur den såg ut! :mad:
Samma sak med Kawa:n förra veckan...förrhoppningsvis har de sökt läkarvård nånstans så polizei kan spåra dom!

Vet du var i Eslöv de hitta hojen?

Hoppas det löser sig med Försäkringsbolaget!
Ha det så gott du nu kan ha det....

Tjena mannen,

Det måste ha varit en kuslig känsla när dom stirrade så...?

Det stämmer att vi kört ihop ngn runda i sommar men nu verkar den vara slut för min del...
Jag kan återkomma med exakt adress där de hittade min hoj, det var inne i ett bostadsområde, Eslöv mot Örtofta bakom en affär på den vägen.. Kan återkomma med gata...

Man kan hoppas att de har slagit sig riktigt jäkla mkt... Om inte annat ska dom vara glada att jag inte får reda på vem det är.....

Ha det gött och gazza försiktigt och var rädd om hojen..

Jepp jag vet att det blev en stulen för 1½ vecka sen och jag vet vems hoj det var om vi nu tänker på samma kille/hoj...
Jopp det är samma hoj vi tänker på...

Tråkigt att den vart kvaddad. Kan tänka mig att du gärna vill "prata" lite sunt förnuft med den/dem ansvariga för detta.
Vet bara vilket förnuft jag hade predikat med...:fatta!

//EmKao på sambons inloggning

Jopp det är samma hoj vi tänker på...

Tråkigt att den vart kvaddad. Kan tänka mig att du gärna vill "prata" lite sunt förnuft med den/dem ansvariga för detta.
Vet bara vilket förnuft jag hade predikat med...:fatta!

//EmKao på sambons inloggning

Jepp vi hade nog använt samma förnuft...Men hårt och ordentligt skulle det varit:huvet

Tråkigt, jobbigt med folk som inte låter ens ägodelar vara. Antar att det är för mycket att hoppas på att tjuven lärde sig av läxan och låter hojar vara framöver...

3137580 Tjena mannen,

Det måste ha varit en kuslig känsla när dom stirrade så...?

Det stämmer att vi kört ihop ngn runda i sommar men nu verkar den vara slut för min del...
Jag kan återkomma med exakt adress där de hittade min hoj, det var inne i ett bostadsområde, Eslöv mot Örtofta bakom en affär på den vägen.. Kan återkomma med gata...

Man kan hoppas att de har slagit sig riktigt jäkla mkt... Om inte annat ska dom vara glada att jag inte får reda på vem det är.....

Ha det gött och gazza försiktigt och var rädd om hojen..
Hmm, butik i Eslöv, vägen mot örtofta.

Fick bara en rysning, då är det nog samma butik som kawan kvaddade in i. Finns nämligen inte så många butiker på det hållet om det nu inte var bakom uttagsautomaten.
Jävla snorungar!! (gissar jag).

Har även varit tre lätta hojar som hittades på en parkering. Fint uppradade och boende trodde inte de var stulna.

Last edited:
Hmm, butik i Eslöv, vägen mot örtofta.

Fick bara en rysning, då är det nog samma butik som kawan kvaddade in i. Finns nämligen inte så många butiker på det hållet om det nu inte var bakom uttagsautomaten.
Jävla snorungar!! (gissar jag).

Har även varit tre lätta hojar som hittades på en parkering. Fint uppradade och boende trodde inte de var stulna.

Nej det stämmer...

Min hoj stod på en parkering i ett bostadsområde där... Tog bara Polisen 5 timmar att hitta den så det måste vara ngn som dom har koll på...

Hoppas att dom kan klämma åt idioterna bara!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti