Stulen Thundercat ´97 (natten mellan tor-fredag)

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
Direkt utanför lägenheten blev min Yamaha Thundercat ´97'a stulen
Reg nr: GBU818
Stölden inträffade natten mellan den 11-12 maj (mellan klockslag 23:00 och 07:20). Inga spår efter brutna delar/lås, troligen lastad direkt på släpp eller i minibuss. Inträffade på Cedergrensvägen i Hägersten, Södra Stockholm. Hojen stod på gatan.

Hojen var självklart försedd med tändlås, skivlås och ytterligare ett par hänglås på skivan.

Kännetecken för hojen: Sandlen är lagad (tejp och ett mindre hål längst bak), Lite små sprickor här och var på bakre kåpan under sandeln. Kan ge bättre muntlig beskrivning vid behov.

4800-4900 mil på mätaren.
Modifikationer: endast ett kännetecken är lackad (svart) baklampa (2st hål, lite R6 liknande) - hemgjort. Annars är hojen stock.

Ramnummer: 4TV-028224
Motornummer: 4TV-028046
Modell: YZF600R
Inköpt Bike Trollhättan ´98

Polisanmäld den 12:e Maj
Tips kan ringas in till Polisen eller mig på 08-54903020
Anders
 

Bifogat

  • thundercat.jpg
    thundercat.jpg
    90.6 KB · Visningar: 54
  • thundercat 2.jpg
    thundercat 2.jpg
    135.8 KB · Visningar: 52
Last edited:
fart freak skrev:
2157900 Direkt utanför lägenheten blev min Yamaha Thundercat ´97'a stulen
Reg nr: GBU818
Stölden inträffade natten mellan den 11-12 maj (mellan klockslag 23:00 och 07:20). Inga spår efter brutna delar/lås, troligen lastad direkt på släpp eller i minibuss. Inträffade på Cedergrensvägen i Hägersten, Södra Stockholm. Hojen stod på gatan.

Tråkig läsning, jag hade faktiskt en tanke om att en sådan pass gammal mc som dunderkatten inte var så stöldbegärlig. Nåja, nu känns det bra att ha valt till halvförsäkringen iaf.

Jag hoppas verkligen att du får tillbaka din dog.
 
Jävligt surt! Hoppas du får tillbaka den, men sannolikheten är väl låg...
Fan, vad trist!!! Hoppas du hade halvförsäkring iaf! Lider med dig!

(Börjar till och med bli orolig för mina vurpade älsklingar... GroundHogs, kanske? :gnissla)
 
tack för medlidanden... känns surt. Har halvförsäkring tack o lov. Trodde inte heller att en nästan 10 årig, repig hoj med sprukna kåpor skulle vara eftertraktad bland tjuvarna... råkade ut för stöldförsök förra året (polisen tog dem på bargärning den gången :Bugar ). Nästa hoj blir det garageplats till, inget snack om saken.
Hoppas jag får fett med stålar för min thunderdog, så jag kan köpa nåt kul (vad ska det vara? funderar på en Firestorm...).

Det blir en lååång sommar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top