Stulen svart R6a 2005

För dom som är intresserade, och om det är någon som kanske har en aning.

Jag satte upp en lapp i garaget där jag bad folk kontakta mig ifall dom sett något skumt i garaget eller någon skum person. Då det är ett lagom stort garage och folk är i rörelse dygnet runt är det säkerligen någon som sett något. Och utdelning fick jag iaf och man blir bara så jävla sur.

Det ringer en kille till mig och säger att han delar samma garage som mig och att för 2 söndagar sedan så har någon kört in i garageporten. Securitas kallas på plats då det är dom som bevakar garaget, dom lämnar porten på vid gavel och killen som ringer och pratar med dom frågar hur det kan komma sig att dom bara kan lämna porten öppen och vem som tar ansvar för om det händer något? Securitas säger att dom lämnar porten öppen annars kommer inte folk in i garaget och att man får prata med hyresvärden (MKB) om det. Så porten står öppen hela söndag eftermiddag, kväll och natt.

Jag sitter uppe på nätterna och innan jag går och lägger mig går jag alltid en runda me hundarna, garaget e precis under mitt hus. Jag ser att det är en bil som står parkerad i garageinfarten på så sätt att porten inte hade kunnat gå att stänga. Blir lite misstänksam men eftersom kl är 0300 vågar ja inte göra så mycket mer än att gå förbi två gånger, ser iaf att d sitter nån i bilen. Garaget är under marken så ja ser inte in.
Går hem och ringer securitas då man ska ringa dom vid akuta ärenden på helg. Förklara för tjejen vad jag sett och undrar om dom kan åka ut och kolla varför nån står parkerad i uppfarten. Hon säger att dom inte kan göra något åt saken om d står en bil där, typ vaddå ska vi putta säger hon?! Förklarar att d sitter någon i bilen i vägen så dörren inte kan stängas. Hon frågar efter min adress och när hon hört den säger hon att ja men porten är sönder. Jag uppfattar det att det är någon från securitas som står där och att dom håller på att kolla upp d. Visste inte att porten varit sönder hela dan. Så ja lägger ner, tackar mig för och lägger på.

NNUuuuuuuuuuuuuuuuuu vet jag att det var någon som antingen spana eller höll på att sno min jävla hoj! Hur jävla förbannad kan man bli!!!! :mad::mad:

Eftersom jag nu förmodligen får betala självrisk på min moppe om dom inte hittar den så tänker jag kräva MKB på detta. Är det mission impossible eller?? :va Försöka tänker i varje fall göra!
Måndag tänker jag ringa Securitas och be få logga på när porten var sönder, Mkb måste ha dom uppgifterna oxå. Har fått tillåtelse att använda killen som ringde oxå. Då både han och jag ringt securitas och påpekat porten.

Betalar inte massa pengar för garageplats om jag inte kan få ha moppen ifred. D minsta mkb ska kunna garantera är väl att porten lagas, eller är jag helt ute och cyklar???

Fan, kan inte hjälpa att bli asarg. :gråta

Stackars dig :( Jag hade brutit ihop fullständigt om jag hade blivit av med min hoj
Du tog inte bilnumret på bilen som stod och blockerade?
Har du köpt garageplats med bevakning? Bör i så fall stå i kontraktet. Om det är fallet så ska MKB stå för din självrisk. Man brukar få en första kontakt med advokat gratis där man kan ställa några frågor. Gör det och ta kontraktet med dig. Har eller får du ingen sån "gratistimme" så pma mig så ska jag ta upp det med min advokat.

Det du kan hoppas på i allt elände är att de inte hittar din hoj. Brukar vara i uselt skick och i regel tjänar man på att fordonet inte hittas. Däremot skulle det vara trevligt att träffa på muppen-arna som snott den, men det är ju en helt annan historia....

finns inga övervakningskamror någonstans? Affärere utmed gatan som har någon kamera riktad ut mot vägen kanske?
Alla halmstrå är värda att kolla upp.

Hittelön?

När jag läser sådant här så blir man mörkrädd.'
Dax att installera en sådan här http://www.guardsystems.se/category.php?categoryID=370 eller fixa en fälla:mad: med en sådan.

finns inga övervakningskamror någonstans? Affärere utmed gatan som har någon kamera riktad ut mot vägen kanske?
Alla halmstrå är värda att kolla upp.

Hittelön?

När jag läser sådant här så blir man mörkrädd.'
Dax att installera en sådan här http://www.guardsystems.se/category.php?categoryID=370 eller fixa en fälla:mad: med en sådan.

där finns kameror i garaget men d e bara attrapper. :( ligger en pizzeria precis framför garaget, ska prata me dom, är dock tveksam om han har kamera på natten. :( tyvärr så finns d inte så mycket mer ja kan göra än att skriva lappen. det som hade varit bra är om någon hör av sig och berättar när dom såg att hojen fattas. blir svårt att bevisa att det är just den söndagen dom stal den. även om det är mest troligt och det inte varit problem me porten innan eller efter det.

Stackars dig :( Jag hade brutit ihop fullständigt om jag hade blivit av med min hoj
Du tog inte bilnumret på bilen som stod och blockerade?
Har du köpt garageplats med bevakning? Bör i så fall stå i kontraktet. Om det är fallet så ska MKB stå för din självrisk. Man brukar få en första kontakt med advokat gratis där man kan ställa några frågor. Gör det och ta kontraktet med dig. Har eller får du ingen sån "gratistimme" så pma mig så ska jag ta upp det med min advokat.

Det du kan hoppas på i allt elände är att de inte hittar din hoj. Brukar vara i uselt skick och i regel tjänar man på att fordonet inte hittas. Däremot skulle det vara trevligt att träffa på muppen-arna som snott den, men det är ju en helt annan historia....

Tack, ja man e inte på topp direkt. På måndag blir det att slåss me alla klorna känns det som. Blir väl som vanligt att ingen vill betala, alla skyller på någon annan och avsäger sig ansvar.

Ska leta upp kontraktet och lusläsa det. Återkommer, tack för hjälpen. :)

Fan vad trist alltså, beklagar verkligen...:( Jävla drägg som inte kan skilja på sitt och andras:mad: Förbannad är bara förnamnet på vad man blir... Ska hålla utkik efter hojen din.

Lägga upp en bild på hojen kanske så att folk vet exakt hur den ser ut? Om den har några speciella kännetecken annat än vad du redan nämnt menar jag.

lider med dig,vet själv hur det känns att få sin hoj snodd....
har inte kommit över det ännu,trots att det knappt är ett år sen:mad:
nu har jag larm i garaget och så fort garagedörren rubbar sig 1-3 cm så går larmet och jag får ett sms på min mobil.
tyvärr har jag inte jägarexamen så att jag kan ha en studsare hemma så jag får väl ta något annat när det blir ett skarpt larm....:)

Last edited:
Trist som fan!

Du ska vara glad att det är så tidigt ändå,hinner du fixa ny efter bolagets 30dagar utan att missa för mycket av säsongen,får kolla positiva saker när det går åt helvete.

Glad att jag bor där jag gör,-08 stod min,tjejens -05 och min rd ute i carporten hela säsongen,hände att jag glömde ta ur nyckeln till och med men dom fick stå kvar! :näsblod

I vinter har det stått en olåst dr på gräsmattan,finns inte ens tändningslås på en sådan....undrar om jag inte utmanar för mycket?

Aja,nog om mig,verkar vara gott om skadedjur där nere,kan inte anticimex lösa det?

Henrik

lider med dig, hoppas du hittar den. jag ska försöka tänka på din hoj varje gång ja ser en svart r6:a här i jönköping, jobbar runt i hela stan så man ser en hel del. lycka till

Fy fan Money, vad ska man säga?!?!? Kan bara få ut att jag beklagar och hoppas att det löser sig innan säsongen drar igång på allvar.
Det var ju någon som sa här uppe att hoppet fortfarande är stort att rädda säsongen, försäkringsbolaget har ju tid att "pilla" med ditt ärende.

Håller tummarna för dig!

Tack allihopa, för ögonen o för orden. Hoppas verkligen oxå att det löser sig så fort som möjligt. Inte bara med f-bolaget utan oxå med att folk börjar slänga ut sina hojar på annons. Finns ju för fasiken inga 600!! :D

Har någon en helsvart R6a eller Honda cbr 600rr så hojta till. :)

Satans tråkigt att höra Money. Jag vet hur viktig din hoj är för dig. Hoppas du kan få pengar för den relativt snabbt i alla fall eller att den hittas oskadd.

Jag skulle inte vilja ha tillbaka min hoj om den blev stulen, skulle kännas som om den blivit våldtagen och utnyttjad. Hellre samla in pengarna från försäkringen och köpa en ny...som sagt, tur i oturen att den blev snodd nu och inte mitt i sommaren det skulle vara drygt som fan...

Lider med dig :(
Hoppas det löser sig tills säsongen drar igång på riktigt.
Nu fick jag tvångstankar, måste fan åka och kolla garaget och se efter om min står kvar.:gnissla

Fy fan inge kul att läsa!

Skall hålla utkik i mina garage jag går i om nätterna..ja jag jobbar på securitas !
En liten förklaring till Securitas agerande är följande.
MKB har en kontaktman som tar beslut och säger till väktaren på plats att - nej jag vill inte betala någon jourmontör eller liknande för att laga porten under natten eller under en helg. Då skall vi tyvärr lämna utan vidare åtgärd för att det är inte vi som bestämmer utan företaget som köper våran tjänst, men snäll vakt som man är så åker man förbi ett par extra rundor under natten bara för att man vet vilket pack som rör sig ute.

Dock kan man aldrig förhindra att sån här skit händer. Man önskar bara att man någon gång kunde få komma gående med hunden när någon baxar en hoj.
Då kan jag ärligt säga att jag skulle släcka lampan o sen vad som händer efter det vet bara min hund.....

Gaah!! Fyfan vad ont i magen jag fick av läsningen :(
Blir så jävla irriterad på sånt, frustrerad och arg!!!!!!

Hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt.
Ska hålla extra koll på gatorna.

Fy fan inge kul att läsa!

Skall hålla utkik i mina garage jag går i om nätterna..ja jag jobbar på securitas !
En liten förklaring till Securitas agerande är följande.
MKB har en kontaktman som tar beslut och säger till väktaren på plats att - nej jag vill inte betala någon jourmontör eller liknande för att laga porten under natten eller under en helg. Då skall vi tyvärr lämna utan vidare åtgärd för att det är inte vi som bestämmer utan företaget som köper våran tjänst, men snäll vakt som man är så åker man förbi ett par extra rundor under natten bara för att man vet vilket pack som rör sig ute.

Dock kan man aldrig förhindra att sån här skit händer. Man önskar bara att man någon gång kunde få komma gående med hunden när någon baxar en hoj.
Då kan jag ärligt säga att jag skulle släcka lampan o sen vad som händer efter det vet bara min hund.....

vad har du för vovve:tummenupp
iden är utmärkt:yoparty

sen min mc blev snodd från ett garage så investerade jag detta systemet i garaget....
funkar kanon och kan kompletteras med massor av olika kombinationer.
grundpaketet kostar ca 1800 spänn...
känns lite tryggare att sova på nätterna...:)
http://www.vikinglarm.se/

Bifogat

• produktbild.jpg
    produktbild.jpg
    64.8 KB · Visningar: 157
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...