Stulen Suzuki RMZ 250F. Märsta/Sigtuna

tracer7

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2023
Hoj
2022 Yamaha Tracer7
Vi fick en crosshoj stulen den 30/31 maj. Hittelön. Öhlins fram och bak.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vi fick en crosshoj stulen den 30/31 maj. Hittelön. Öhlins fram och bak.


Alltid trist när hårt kämpande, licensierade idrottsmän får sina redskap stulna.

Screenshot_20230601-060529.png


...meeeen, av bilden att döma så skulle man kunna misstänka att ni själva kört den som gångbaneracer så jag kommer inte att leta sådär jätteintensivt, okay?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Herregud…….

”Avser givetvis gnället”
 
Last edited:

tracer7

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2023
Hoj
2022 Yamaha Tracer7
Alltid trist när hårt kämpande, licensierade idrottsmän får sina redskap stulna.

View attachment 484858


...meeeen, av bilden att döma så skulle man kunna misstänka att ni själva kört den som gångbaneracer så jag kommer inte att leta sådär jätteintensivt, okay?
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.

Ok var är belysningen och nummer skylten om den är regad, o vad jag vet går ej en cross att rega.

Så oavsett om en ung grabb eller en långfingrad annan individ kör olagligt är det ändå bra om den är borta från vägen.

Lägg till nummer skylten o chassie nummer så kan man kolla om den är stulen.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
De senaste veckorna så har det stulits 4 crossar i Odensalatrakten (landsbyggd Märsta)!
Så er cross är förmodligen på väg mot fjärran länder.
Lås, larm, gps-tracker kan ev hjälpa.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
De senaste veckorna så har det stulits 4 crossar i Odensalatrakten (landsbyggd Märsta)!
Så er cross är förmodligen på väg mot fjärran länder.

Det var precis detta som hände en av mina kollegor. Garaget länsat på flera crosshojar under natten samtidigt som familjen låg och sov och inte märkte någonting.

Det finns flera vittnesuppgifter om ett antal tattare som tydligen stått vid infarter till crossbanor runt om i hela Hufvudstadstrakten och helt sonika fotograferat regnummer på bilar och släp som rullat in. Sedan hem och fulgoogla. Sedan länsa garaget, bara på crosshojar och inget annat. Sedan packa crosshojarna på långtradare med destination lite längre österut...

Den som vill ha kvar sina crosshojar kan vilja lämna bilens och släpets regskylt hemma när man åker till crossbanan. Eller be att få sina uppgifter borttagna från ett antal onlinetjänster.
 

tracer7

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2023
Hoj
2022 Yamaha Tracer7
De senaste veckorna så har det stulits 4 crossar i Odensalatrakten (landsbyggd Märsta)!
Så er cross är förmodligen på väg mot fjärran länder.
Lås, larm, gps-tracker kan ev hjälpa.
OK, tackar. Skulle inte förvåna mig heller. Det är ju ett stort gäng grabbar som är hos oss och meckar hoj. Inte omöjligt att de sett killarnas hojar. Motorcykeln blev stulen när min grabb var uppe i huset och åt middag typ vid sex på kvällen. Garaget är bara femtio meter bort.
 

tracer7

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2023
Hoj
2022 Yamaha Tracer7
Ok var är belysningen och nummer skylten om den är regad, o vad jag vet går ej en cross att rega.

Så oavsett om en ung grabb eller en långfingrad annan individ kör olagligt är det ändå bra om den är borta från vägen.

Lägg till nummer skylten o chassie nummer så kan man kolla om den är stulen.
Vass logik där, grabben! De är ju just de stulna hojarna som hamnar på cykelvägarna, inte de lagliga motorcyklarna.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det handlar om en landsvägsreggad crosshoj. Jag vill fortfarande ha hjälp att hitta den, men bara av folk som har lite ryggrad. Ni som är självutnämnda tangentbordspoliser kan fortsätta med det. Den riktiga polisen och killar med känsla för vad som är rätt och fel är inkopplade. Det här handlar om en ung grabbs dröm, besparingar och hårt arbete som tagits ifrån honom.


Med tejpad batterilampa bak känns det inte som någon reggad landsvägshoj direkt.

Du får gärna kalla mig tangentbordspolis, men du skall veta att jag lagt fler mil jagandes efter stulna hojar än de flesta andra - men även lagt fler timmar på att få tag i och försöka prata vett med svartåkare som förstör för oss seriösa.

Jag tycker ungefär lika illa om båda sorterna - men värst är det när de båda inriktningarna samsas i samma person.

Du får ursäkta, men bilden säger det mesta för mig - miljön, hojen, bristen på skyddsutrustning. Bilden skriker goon rider vare sig du vill det eller ej.

Du får hemskt gärna visa att jag har fel, jag lider med grabben som blivit av med sin hoj, jag hoppas han får tillbaka den - och jag hoppas han fortsätter att få skjuts till och från banan.

Lycka till.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Vass logik där, grabben! De är ju just de stulna hojarna som hamnar på cykelvägarna, inte de lagliga motorcyklarna.
Det som stör folk här i forumet är bilden du la upp som visar en hoj utan regskylt eller andra lagliga attribut för att köra på landsväg. Om bilden är tagen vid annat tillfälle när dessa inte hunnits montera så skriv det. Annars får du som du märker många mot dig som annars väldigt gärna vill hjälpa till. SportHoj brukar efterlysa stulna hojar så inge konstigt.
Hoppas ni hittar den eller att försäkring täcker en del.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Intressant information jag hade ingen aning om att Suzuki har landsvägs reggade crossar. Kul att man lär sig något nytt varje dag.....
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
OM cykeln INTE var laglydigt reggad, tycker jag att naturen anammat sin lag gällande naturligt urval i.o.m stölden.

Sen hoppas jag att tjuven kraschar och skadar sig, vilket också skulle vara förenligt med samma naturlag.
 

tracer7

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2023
Hoj
2022 Yamaha Tracer7
Det var precis detta som hände en av mina kollegor. Garaget länsat på flera crosshojar under natten samtidigt som familjen låg och sov och inte märkte någonting.

Det finns flera vittnesuppgifter om ett antal tattare som tydligen stått vid infarter till crossbanor runt om i hela Hufvudstadstrakten och helt sonika fotograferat regnummer på bilar och släp som rullat in. Sedan hem och fulgoogla. Sedan länsa garaget, bara på crosshojar och inget annat. Sedan packa crosshojarna på långtradare med destination lite längre österut...

Den som vill ha kvar sina crosshojar kan vilja lämna bilens och släpets regskylt hemma när man åker till crossbanan. Eller be att få sina uppgifter borttagna från ett antal onlinetjänster.
Du kan ha rätt i det du säger. Deras äckliga tivoli står uppställt i Knivsta. Det är väl därför det försvinner grejer i närområdet.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top