Stulen SUZUKI GSXR1000, BUNKEFLO

fnbe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
yamaha
SUZUKI WVCY Stulen ur garage i Bunkeflo i helgen, anmäldes stulen 091109.
Någon som vet något eller kan hålla koll.

Regnr:JRJ792
Fordonsfabrikat: SUZUKI WVCY
Fordonstyp: MC
Chassinummer: JS1CY111100103327
Årsmodell: 2009
Färg: FLERF

Fan vad jag blir förbannad över den här typen av läsning! Hoppas givetvis på att den hittar hem oskadd... Trist!

det är inte trådskaparen som äger hojen utan han jobbar för ett försäkringsbolag.

det är inte trådskaparen som äger hojen utan han jobbar för ett försäkringsbolag.

Vet du vilket bolag han jobbar för? É de Trygg så ska jag kolla för ägarens skull, inte fan för att hjälpa bolaget. Så jävla dåligt som dom ersätter när man letar upp sin stulna hoj själv. 300:- avslag på självrisk på 7.000. Löjligt.
Samma sak när man hjälper till att jaga fatt i andras stulna hojar.
Inte ens tack från Försäkringsbolagen.
Varför ska vi hjälpa försäkringsbolagen, när dom pi..ar på oss:huvet

Vet du vilket bolag han jobbar för? É de Trygg så ska jag kolla för ägarens skull, inte fan för att hjälpa bolaget. Så jävla dåligt som dom ersätter när man letar upp sin stulna hoj själv. 300:- avslag på självrisk på 7.000. Löjligt.
Samma sak när man hjälper till att jaga fatt i andras stulna hojar.
Inte ens tack från Försäkringsbolagen.
Varför ska vi hjälpa försäkringsbolagen, när dom pi..ar på oss:huvet

skicka ett pm till ts å fråga honom, jag känner honom inte men vet att han jobbar för ett bolag

Så rätt.....

skicka ett pm till ts å fråga honom, jag känner honom inte men vet att han jobbar för ett bolag

Du har koll på läget, du har rätt det är inget att hymla om. Syftet är givetvis att dels återfå hojen till ägaren som givetvis har köpt en hoj för att få ha den kvar utan att någon klåfingrig ska ta den.

Som alla vet så är det i dag mer eller mindre laglöst i vissa områden och polisen räcker inte till eller prioriterar bort dessa "enkla" brott. Kan man då få allmänhetens hjälp, t ex. din så kanske man kan driva saker vidare och slå sönder olika ligor som bara åker och lastar hojar och annat.

Försäkringsbolagen har senaste tiden fått tillbaka en hel del gods till stora värden, bl a. hojar som hamnat i ett grannland där man har en mycket skärpt gränskontroll vid inresa. Det vi borde ha i Sverige vore det omvända, utresekontroll enligt min mening.

När det gäller hittelön så har branchen satt ett pris på 500 spänn förutsatt att fordonet är stöldförsäkrat. Sedan finns det olika varianter och omständigheter som gör att det kan finnas tipspengar med i bilden. Risken är bra stor att de kriminella som själva är inblandade drar nytta av detta vilket aldrig får ske, vi köpslår inte med kriminella. Så tänk lite längre.

Heder till er som lägger tid på att leta och jaga, jag följer debatten. Tänk på syftet, tänk sunt. Glöm inte alla bedrägerier som görs mot FB hela tiden, glöm inte heller att det kan påverka premier och vilka är det som får betala? SH har sanktionerat att jag lägger ut en hej då och då, det skulle bli mängder om ja la ut alla här. Kolla larmtjänst sida, den är ok.

Jag väntar på reaktioner.....

Ha en bra dag

xxx

Att köpa en sporthoj är en stor investering för de flesta. Det gör ont när ens ögonsten blir stulen. Det enda jag känner att du har rätt i är att Polisen struntar mer eller mindre totalt i mc stölder.

Det tror tusan att man letar efter sin hoj. Tar kompisar och nätverk till hjälp.

Att som du antyder, och FB i stort, verkar förutsätta, att sporthojsförare är benägna att begå försäkringsbedrägeri, gör ju inte vare sig Dig eller FB i övrigt mer trovärdiga.

Jag är inte ensam om att ha letat dygnet runt efter min hoj. Mycket folk som hjälpte till. Jag hade turen, eller oturen, att hitta den. Sen börjar det riktiga eländet. Undervärdering är tydligen kutym i Din bransch. Då ska jag som brottsoffer börja jaga statistik och bevis för att få någorlunda acceptabel ersättning. Jag har hört så många gånger nu, att jag börjar tro på det, att branschen går efter lägsta hittade pris på blocket när man sätter nivån. Jag vet att det var så när jag hade diskussioner om min hoj. En av gångerna så satt regleraren tom och berättade att: Där finns en i Norrland som kostar si och så mycket, därför är budet relevant. Och den hojen hade gått två tusen mil mer än min.

Och hittelön, det är väl inte det som någon begär? Och att vi som kollektiv ska tänka lite längre och att Ni inte köpslår med kriminella, det är ju bara dumt att skriva. De tror väl f-n att man inte ska köpslå med kriminella.

Men att Du ska använda vårt nätverk för att FB ska spara pengar känns inte ok. Sen behöver Du inte komma med motargument att alla tjänar på det, för premierna kan sänkas.

Ska Ni få ta del av våra uppbyggda nätverk, och vår samlade erfarenhet av var hojarna syns och vilka som systematiskt snor dessa, så tycker jag branschen på något sätt får visa tacksamhet

Sen är det väl ganska länge sedan Wonder frågade Dig om Du jobbade på försäkringsbolag? Det var bara jag som var för snabb och inte kollade, när jag frågade om färg. Men jag var så dum så att jag trodde att det var en SHare som behövde hjälp, och ville kunna lägga in data om hojen.

Nej Du, använd du Larmtjänst. Då kan Du kanske tom få dom att förbättra funktionen på den sidan. Eller stötta Brottsportalen.

Det var ju tydligt...

...att gnälla går ju an men att vilja göra något positivt med aktörer utanför "ditt" nätverk för att göra något bra av stöldproblematiken verkar ju inte vara aktuellt med din inställning. Hoppas att du är ganska ensam om den inställningen. Jag finner i övrigt ingen mening att motargumentera då inte ritktigt fattat att syftet är något positivt och inte gäller bara dig.:tummenupp

Ha en trevlig helg.

När det gäller hittelön så har branchen satt ett pris på 500 spänn förutsatt att fordonet är stöldförsäkrat.
xxx

Man får mer pengar av att hitta en skabbig katt i ett träd....

Mammon styr, och en stulen hoj i garaget är inte värd mycket om man varken har kontakter eller kan/vill/orkar sälja den den för del på eBay.

"branchen satt ett pris"....... Ok, jag tolkar det som idioti eller dumsnålhet.

Finns alltid fattiga lurkar i kretsen runt en nystulen hoj, lutad mot ett träd i Krokoms utkant. Som lätt golar ner någon i parallellklassen för 2.000,-

Men 500,-? Dessutom med förbehåll?

-Nää grappen, den var bara trafikförsäkrad,. tack för hjälpen och så men....du får inte en spänn av oss på försäkringsbolaget..

Men lycka till, hoppas den dyker upp trots er användning av gratistjänster på forum och patetiska ersättningsnivåer.

Uppenbart...

..att mammon styr, tråkigt, du tänker inte på den eventuella goda gärningen du personligen står för? tar du betalt för att leta efter dina kompisars eventuellt stulna hojar också? Var är rättskänslan?:tummenupp

Gratisforum eller ej, det verkar som att några av er vill gnälla vidare här och spy galla över att ingen gör något polisen är kass, FB är kass och snåla. Fortsätt med det om det känns bättre för er.

Jag tackar för mig, det var värt ett försök att sträva mot något positivt, de negativa individerna här verkar tala för alla med sin överlägsna stil, ha det gott och lycka till.

..att mammon styr, tråkigt, du tänker inte på den eventuella goda gärningen du personligen står för?

Du menar alltså ärligt att du lagt ut denna "annons" som en god gärning helt utan monetära bakgrunder? Kan du förklara det där med varför endast stöldförsäkrade hojar får hittelön igen? Är det en god gärning? :va

..att mammon styr, tråkigt, du tänker inte på den eventuella goda gärningen du personligen står för? tar du betalt för att leta efter dina kompisars eventuellt stulna hojar också? Var är rättskänslan?:tummenup .

Hur är det en god gärning att i princip oavlönad riskera problem och lägga ner tid på att hjälpa ett privatägt företag med vinstintresse? Som med sina vinster själva borde skaffa sig de medel som krävs för att återbörda stulen egendom.

"tar jag betalt för att hjälpa kompisar" ? Konstig fråga, svaret är nej, frågan är fullständigt, verkligen fullständigt irrelevant. Gillar du delfiner?

Jag har avbrytit flera pågående brott, bla i vintras när jag gick ut ensam mot åtta pers för att avbryta skadegörelse på en bil. Min rättskänsla är i övrigt ganska låg om du undrar.

Kan du förklara det där med varför endast stöldförsäkrade hojar får hittelön igen? Är det en god gärning? :va

:tummenupp:tummenupp

De håller svinhårt i den femhunkan, that´s fo sho:gnissla

Last edited:
Var glada att försäkringsbolaget engagerar sig så mkt att lägga ut en tråd här.
Tycker det är helt kanon!
Tycker att det är ett bra initiativ!

Nästa gång kanske det är era hojar som försvinner.
Då tror jag nog inte ni skulle gnälla på om eran hoj hittades.
OM ni inte håller på med försäkringsbedrägeri dock...

Varför skulle försäkringsbolaget bry sig att ge hittelön om hojen bara är trafikförsäkrad ??
Om inte ägaren tyckte att den var värd att ge halvförsäkring
Så plötsligt skall FB bry sig --- verkar lite konstigt ??

Vi skall väl egentligen vara glada att FB försöker ge ett rimligt pris...ja jag vet..
Visst är det jobbigt när dom kommer med ett skambud.....
Men var skulle premien hamna om alla fick vad dom tror att hojen är värd
Och tyvärr så är F-bedrägeri ett jätteproblem ---
Ny köpt värsting - av kille med låg inkomst - stulen vid säsongslutet
Efter fyra veckor på blocket --- Och bara totalt borta -- ?????
Vi skall egentligen vara glada att vi får bråka med FB
För om vilket ämne finns det flest trådar om på SH - höga premier eller dåliga ersättningar

Men samtigt man är ute och går och ser en skum hoj ,, man ringer syltmunkarna
och får 500:- rätt i brallan ,, ganska bra betalt
Eller om man som WW är ute och jagar, griper då är 500 ganska dåligt

Om det vore flera tusen då skulle alla liken som står vid vägarna bli stulna
och buset skulle tjäna mer på att ringa in om stulna hojar

Jag tror för att förstå problematiken så måsta se från bägge hållen
Alla saker vi gör är faktiskt för det gemensamma bästa

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla