Stulen Regskylt

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag antar att man inte bör anmäla den som stulen om man inte vill bli stoppad i tid och otid sen när man fått en ny från VV?

Ja menar, det är ju inte så att man åker på vägtullsavgifter eftersom det är en hoj det handlar om. Vad kan annars hända? Parkeringsböter? Påhälsning av Konstapel efter att skylten använts vid rån?

Det var stulen av en anledning. Detta i sig berättar att den skall användas till något olagligt?

Du gör nog bäst i att anmäla... du hade ju rätt bra argument själv där...

Nån buskör som fan med din skylt på stulen hoj och du får massa onödiga ögon på dig...

Plus att nån kommer undan med att köra stulet..

Haha ja han och Chrille Petersson var väl de två jag misstänkte minst :)

Jag funderade till i ungefär 0.6 sekunder tidigare idag (med BÄGGE hjärncellerna!) och ringde och anmälde den stulen.
Kanske inte så kul om nästa värdetransportrån görs med "min" hoj. Eller en dödspåkörning medelst smitning med min regskylt.

Nån som vet om VV skramlar fram ett nytt regnummer åt mig nu då eller får jag samma iaf?

Haha ja han och Chrille Petersson var väl de två jag misstänkte minst :)

Jag funderade till i ungefär 0.6 sekunder tidigare idag (med BÄGGE hjärncellerna!) och ringde och anmälde den stulen.
Kanske inte så kul om nästa värdetransportrån görs med "min" hoj. Eller en dödspåkörning medelst smitning med min regskylt.

Nån som vet om VV skramlar fram ett nytt regnummer åt mig nu då eller får jag samma iaf?

Du får väl en provisorisk skylt hos pålisen, sen kommer väl en ny med samma nr från vv, kan ja tänka.

Du får väl en provisorisk skylt hos pålisen, sen kommer väl en ny med samma nr från vv, kan ja tänka.

Mmm jag hade redan beställt en ny hos VV innan jag pålisanmälde, men det är ju ganska dumt att få samma skylt igen. Ja menar, så svårt kan det väl inte vara att spärra den gamla i systemet och spotta ut en ny till mig. Då kanske de dessutom får en iaf mikrobiologisk chans att sätta dit ett avskum?

Just precis..... plus räkning då...

Mmm jag hade redan beställt en ny hos VV innan jag pålisanmälde, men det är ju ganska dumt att få samma skylt igen. Ja menar, så svårt kan det väl inte vara att spärra den gamla i systemet och spotta ut en ny till mig. Då kanske de dessutom får en iaf mikrobiologisk chans att sätta dit ett avskum?

Det skulle ju bli ett väldigt administrativt arbete.. och rörigt...

Last edited:
Mmm jag hade redan beställt en ny hos VV innan jag pålisanmälde, men det är ju ganska dumt att få samma skylt igen....?
Varför skulle du få ett nytt nummer, den är ju registreringsbesiktigad med det du hade :va Det är inte som på bingolotto :rolleyes: :)

Du behöver inte provosoriska skyltar (från påålisen) om du inte skall ut o köra, den kostar dig bara 60 bagis extra, o dessutom får du betala 60 till för den nya från VV. Bättre o tanka för de pengarna :D

Varför skulle du få ett nytt nummer, den är ju registreringsbesiktigad med det du hade :va Det är inte som på bingolotto :rolleyes: :)

Du behöver inte provosoriska skyltar (från påålisen) om du inte skall ut o köra, den kostar dig bara 60 bagis extra, o dessutom får du betala 60 till för den nya från VV. Bättre o tanka för de pengarna :D

Jag skrev ju varför jag borde få ett nytt nummer :)
Om jag skulle få ett nytt regnr så skulle de ju kunna markera det gamla med STULET i fet röd text i pålisens databas och vips så skulle de få fast ett avskum om de gjorde en slagning på det. Men nu så kan det ju lika gärna vara jag som är ute (ja när jag får min nya skylt då).
Inte så troligt att pålisen ser skillnad på en gixxer och en kawa tex...speciellt inte som det står "Flerfärgad" i VVs databas :gnissla

Men jag antar att pålisen som vanligt inte är intresserade av att sätta dit busar, såvida de inte har miniblinkers eller har åkt 3km/h för fort.
Ja usch administrativt arbete kan vi ju inte ha. Bättre att sitta med korvätarvisiret uppfällt och mumsa donuts eller cirkulera planlöst i nåt villaområde i Bredäng.

Mina nummerskyltar blev alltid stulna förr, på något konstigt sätt ger det en rätt att slippa betala p-böter samt ger någon annan att skylla på om så skulle behövas.

"det var inte jag" är aldrig olagligt i kontakt med myndigheterna.

Anmäl dom stulna - men efter ett tag lär du knalla ner till polisen och begära att dom tar bort stöldmarkeringen - vilket dom kan göra - men vänta ett tag.

Väldigt ofta är snutten ute och bara kör fordonsfrågor när dom ligger bakom , även civila så du märker inte hur ofta fram tills nu när skylten är stöldflaggad.

Fast de kanske är :tuttar :tuttar så då kan det ju va värt det...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti