"stulen regplåt" undvik problem med her blå?

Status
Ej öppen för fler svar.

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
hej tänkte bara kolla med er om nån vet hur det funkar att anmäla sin nummerplåt stulen för om en sån blå figur skulle råka se reg nummert när man är ute och crusar. :gnissla om man sen sticker så borde man väll alltid kunna hävda att man själv inte varit ute och kört men det kan ju va samma person som stal regplåten. :hihi :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hur tänkte du nu? Tänkte du anmäla din regplåt stulen i förebyggande syfte eller?

If you cant do the time dont do the crime!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Teoretiskt skulle man kunna hävda att den va stulen o inte åka på något, om du har anmält den stulen o beställt en ny.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
ja jag tänkte i förebyggande syfte! och sen att man har fixat en ny för det borde ju funka bättre än att säga att hojen är till salu och nån annan provkörde den som många kör med har jag sett :rolleyes::tungan
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Och hur ofta tänkte du få din plåt stulen?

Upplägget underkänns av rättsväsendet då det redan är satt i system av yrkeskriminella. Skulle de bli observerade när de är ute och hittar på ofog så rapporteras bilen stulen 5min senare. Genomskinligt var ordet....
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Och hur ofta tänkte du få din plåt stulen?

Upplägget underkänns av rättsväsendet då det redan är satt i system av yrkeskriminella. Skulle de bli observerade när de är ute och hittar på ofog så rapporteras bilen stulen 5min senare. Genomskinligt var ordet....

Du kanske tänker rätt, men tänk om man har ståendes hoj/bil/mopped eller nått annat med regplåt som blir stulet o du kanske inte kollar till ditt fordon på några timmar eller dagar o märker när den är borta o anmäler det, om nu en polis försöker stoppa fordonet o denna försvinner, dom kollar hemma oss ägaren men denna är inte hemma, kanske bortrest, försöker dom ringa ägaren eller ? ni kanske tänker i samma barna.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Om man vill undvika kontakt med de blå så kan man ju undra hur fiffigt det är att själv rapportera till myndigheterna att det regnummer som man har bakpå sin hoj är stulet...
 

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Men HALLÅ.. hur svårt är det o ta bort den helt..???
varför måste man göra en vetenskap av något så simpelt som ett gashandtag kan avhjälpa??? :va
Får de tag i dig så åker du på smitning och för att ha kört utan skylt... skylten är ca 1500.- det andra vet jag inte..
men om du inte kör en vespa så är du nog Pinocchio om du inte drar ifrån dem... :huvet
det kanske bara är jag.. men när jag ger mig ut så funderar jag bara på en sak.. ska jag stanna eller inte?!?
-ska jag det inte så inte fan sätter jag på en skylt/låter den vara kvar.. :confused:
om jag ska stanna för diverse kontroll (what ever) så kör jag med skylten på och LAGLIGT :Bugar
vilka jävla funderingar ni har...?? kan skicka med en manual i hur man kör om ngn vill... :tummenupp
banhojen som syns i avataren har jag kört i ca 1h ett par gånger i stan som den är när abstinensen tog överhand, funderade jag på skylt då ??? LOL
skärpning gärna... är vi SH'are lr syjuntan ?
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Förlustanmäld regplåt kommer ju innebära att man blir kollad lite oftare - dom kollar ramnummer och matchar.

Många blir kollade utan att veta om det , så det innebär fler stopp och kallprat om vädret i Paris.

Körde mykcet kardborrade regskyltar förut(för o nuppa lapplisorna i röven) och man tappade ju en del skyltar så det fanns en del förlustanmälda där ute - b.la i registret.

En gång ringde en sur brud(man hörde att det var en högtalar telefon o att 30 snutar satt o försökte hålla sig för garv i bakgrunden)

"Hej det är N.N från polisen bla bla bla , vi skulle vilja veta varför vi hittat en skylt med kardborrar:hihi"

Jag bara sa det , jävla lapplisor bla bla bla :rofl

Hon skratta - ahaha - det var såååå - du vet vi fundera på att knyckla ihop skiten och slänga den:D - kom och hämta den:)

Om man förlustanmält skylten och tycker man blir stoppad för ofta kan man efter en tid ringa och be dom ta bort spärrmarkeringen så man slipper dividera runt med rektal undersökning varannan mil.

Tänk på att problemet med att bli stoppad varananan mil och rektal undersökning kan bli omfattande om några år när ANPRS är genomfört i radiobilar coh trafikontroller:3freak
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
ANPRS existerar.
Har själv blivit stoppad pga att skylten blivit stulen.
Dock var det på en skåpbil.
Men drygt är det.

Kan tänka mig att på hoj så lär en del blå vara nitiska och göra diverse andra kontroller på hojen.
Bara för att...

Dal-Mausen
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att köra omkring utan plåten lär nog väcka mer uppmärksamhet.För övrigt så finns det ju både hemmagjorda och till salu varianter på att fälla undan plåten om man så tycker krävs vilket varit uppe tidigare på SH.Fanns ju en del lyckade konstruktioner i de postningarna.Tror att den varianten att dölja sitt nummer är klart bättre.

Är du sedan ute efter att kunna ta väck plåten till och från vid t ex parkering så är ju en liten ram runt denna lika fördelaktigt.
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Teoretiskt skulle man kunna hävda att den va stulen o inte åka på något, om du har anmält den stulen o beställt en ny.

Bryter in med en helt annan fråga till Ferspeedboy. Jag undrar om det funkar bra att åka hoj med blöja, jag menar ... sitter blöjan ivägen för ryggskyddet eller funkar det ändå?
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
jag tycker absolut du skall köra på detta.....
testa dom olika alternativen och rapportera hur det går.
har du tur så stoppas du av några/någon med humor. Ett gott skratt förlänger livet sägs det :fyllisar
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lägg gärna upp video när du kör ifrån pålisen med en trött sexhundra. Det vill nog många tusenkubiksåkare se då dom själva har problem att hinna ifrån. :)

I övrigt tycker jag det låter som en jäkligt dålig idé.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Det tar ungefär två arbetsdagar att få hem en ny skylt i lådan...
Enklare att bara köra utan plåt och hålla stumt om man är lagd åt det hållet.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Är det inte enklare o stjäla en mc o bränna runt på så sätt får du ju liksom falskskyltningen på köpet. :intelligensreserv
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vi har en stor mängd trådar här på SH som behandlar mer eller mindre olagliga framfarter och vad lagen säger om det. Inte så imponerande alla gånger men det finns utrymme för dessa trådar som ni vet.
Att planera och diskutera falsk anmälan av stulen skylt för att kunna komma undan vid fortkörning är både olagligt och enligt min mening är det att töja för mycket på våra regler här på SH.
Vill ni vidareutveckla ämnet ber jag er ta det via pm eller mail. Jag stänger tråden.

Mvh Peter
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top