Förlustanmäld regplåt kommer ju innebära att man blir kollad lite oftare - dom kollar ramnummer och matchar.
Många blir kollade utan att veta om det , så det innebär fler stopp och kallprat om vädret i Paris.
Körde mykcet kardborrade regskyltar förut(för o nuppa lapplisorna i röven) och man tappade ju en del skyltar så det fanns en del förlustanmälda där ute - b.la i registret.
En gång ringde en sur brud(man hörde att det var en högtalar telefon o att 30 snutar satt o försökte hålla sig för garv i bakgrunden)
"Hej det är N.N från polisen bla bla bla , vi skulle vilja veta varför vi hittat en skylt med kardborrar

"
Jag bara sa det , jävla lapplisor bla bla bla
Hon skratta - ahaha - det var såååå - du vet vi fundera på att knyckla ihop skiten och slänga den

- kom och hämta den
Om man förlustanmält skylten och tycker man blir stoppad för ofta kan man efter en tid ringa och be dom ta bort spärrmarkeringen så man slipper dividera runt med rektal undersökning varannan mil.
Tänk på att problemet med att bli stoppad varananan mil och rektal undersökning kan bli omfattande om några år när ANPRS är genomfört i radiobilar coh trafikontroller
