Stulen R1 i Vasastan (Linköping)

Här kommer lite info... Har identifierat min hoj som fanns i deras garage
Tyvär var den helt slaktad :( Men jag kände igen vissa kåpor o liknande.
2 personer sitter förnärvarande häktade. Någon som vet hur försäkringsbolagen agerar, får jag hämta mina delar i 8 flytt kartonger eller vad händer?

Fan så skönt det känns att veta att dom inte slipper undan det här!
Dom valde att sno hojen från fel människa :)

Last edited:
David_lkpg skrev:
2504704 Här kommer lite info... Har identifierat min hoj som fanns i deras garage
2 personer sitter förnärvarande häktade. Någon som vet hur försäkringsbolagen agerar, får jag hämta mina delar i 8 flytt kartonger eller vad händer?

Fan så skönt det känns att veta att dom inte slipper undan det här!
Dom valde att sno hojen från fel människa :)
härlig mannen. bra gjort.:tummenupp
hoppas att du får lämna in den för att få den ihopsatt.
var den helförsäkrad??

Fan vilken tur du haft !! hur gick det till när ni hittade dom ? tänk om alla som blev av med sina hojar kunde ha hälften av din lycka =), Stort grattis! :tummenupp skriv gärna mer info.
mvh Smallstone

David_lkpg skrev:
2504741 Hade den halvförsäkrad, hoppas på att jag får pengar att köpa en ny istället, Skulle fan inte kännas rätt att få den ihopsatt, vet ju inte hur ram o sånt har hanterats av dom mycket snälla människorna som lånade min lilla ögon sten!
Enligt polisen så skulle försäkringsbolaget betala mig vad hojen är värd o senare kräva svinen på dom pengarna

Vad händer då med den hojen du hade ? jag kan ta den billigt ? :tuttar

David_lkpg skrev:
2504741 Hade den halvförsäkrad, hoppas på att jag får pengar att köpa en ny istället, Skulle fan inte kännas rätt att få den ihopsatt, vet ju inte hur ram o sånt har hanterats av dom mycket snälla människorna som lånade min lilla ögon sten!
Enligt polisen så skulle försäkringsbolaget betala mig vad hojen är värd o senare kräva svinen på dom pengarna
okej. hoppas att de löser sig för dig.

underbart att höra att det inte blev någon sån där historia "...tyvärr kunde förövarna inte identifieras eller spåras" :D

lycka till med uppföljningen!

David_lkpg skrev:

Frågan är ju va sånna pappskallar har att betala med:confused:

nicce skrev:
2504729 härlig mannen. bra gjort.:tummenupp
hoppas att du får lämna in den för att få den ihopsatt.
var den helförsäkrad??
Trafik täcker stöld... sen vet jag av erfarenhet att dom kan försöka strula med ersättning om nåt e repat eller försvunnit,, men som sagt,, stöld e stöld,, du ska ha den i de skick den var när den blev stulen eller pengarna i handen..

Fixa fram namn på idioterna... gärna bilder.... Kan starta en "lita inte på dessa asen" tråd med info om folk som pillat på andras saker..

Dom kommer inte få mer än nån månad o böter som vi får betalar ur vår skatt...
Häng ut asen :yoparty

Last edited:
David_lkpg skrev:
2504704 Här kommer lite info... Har identifierat min hoj som fanns i deras garage
Grattis. Hoppas du får ett bra bud från fb, och pengarna inom 30 dagar.

//Emil

David_lkpg skrev:
2504704 Dom valde att sno hojen från fel människa :)
Hur hittade ni hojen då? Var det regnumret på pickupen som löste det eller? Själv fick jag ett brev dagen efter från polisen: "spaningsuppslag saknas, ärendet nedlagt". Som om de ens försökte! :mad:

begge skrev:
2504790 Grattis. Hoppas du får ett bra bud från fb, och pengarna inom 30 dagar.
30 dagars väntetid är det när hojen inte hittas just för att det ska finnas en chans att den hittas. Nu borde han kunna få pengarna direkCt. :tummenupp

Last edited:
Det var reg.nr på skodan som löste det hela, Tur att det finns dom som står bakom gardinerna o gömmer sig

David_lkpg skrev:
2504922 Det var reg.nr på skodan som löste det hela, Tur att det finns dom som står bakom gardinerna o gömmer sig

Fint då David... Bara gratulera!!!

Vet man vilka packet är? Kände du igen nån av dem?

Linköping är ju rätt litet o de som håller på med små grejer hör man ju talas om ibland, så var det för ett par år sedan iaf...

Hoppas allt löser sig till det bättre nu, blir det rättegång så kan vem som helst plocka ut domen i tingsrätten!

/ henke

Gött & höra att tjyvarna är tagna :yoparty

att hänga ut dom här strider mot PUL, men att skicka PM till alla som vill ha namnen borde ju vara OK :D

hoppas det löser sig med försäkringsbolaget.

ps. glöm ej att lämna in ett skadeståndsanspråk (polisanmälan)
för t.ex självrisken, andra kostnader som t.ex privatspaningen har kostat dig. bensin, mobilsamtal mm mm

Henren skrev:
2509205 Fint då David... Bara gratulera!!!

Vet man vilka packet är? Kände du igen nån av dem?

Linköping är ju rätt litet o de som håller på med små grejer hör man ju talas om ibland, så var det för ett par år sedan iaf...

Hoppas allt löser sig till det bättre nu, blir det rättegång så kan vem som helst plocka ut domen i tingsrätten!

/ henke
Vad det den här tjyven som fick 3 månader bakom galler?
Det var en liten artikel i Corren idag.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...