Stulen R1:a

Det borde finnas små öglor i härdat stål på alla hojparkeringar. Borde inte vara så svårt för gatukontoret att fixa. Visst det kostar samhället några tiotusingar per parkering, men det sparar vi ju vid första stölden som undviks...

Förresten är jag numer alltid misstänksam mot hantverkare som är ute och åker efter fem på dagen. Tänk själva. De har skåpbilen, verktygen och är starka nog att lyfta en hoj på två. =) Min gamla hoj snor de inte. Inte för att den är ful och värdelös, utan för att den är för tung.... =)

Fan! Gröngöling som man är ställer jag min ögonsten
i hörnet på odengatan, döbelnsgatan..:huvet
Tre nätter fick den stå.
Är det ens ngn idé att lägga ut efterlysningar hit och dit?
Den är väl redan i öststaterna vid det här laget.
Aja, ser ni en svart\grå r1:a WMN 402...
Va fan, den hojjen har jag gått förbi när den stog på sin plats, bor vid Birger Jarlsgatan/Odengatan och har en likadan grå -05:a att den inte fick stå där längre. Trist att det skall vara så lätt och få en hoj stulen, tyvärr stog den rätt dumt verkligen så man såg den när man åkte på Odengatan och det är rätt mycket folk som passerar där dag och natt + alla som hänger på Storstad. Trist att du ine fick ha kvar hojjen längre. örsök skaffa garage när om du eventuellt får tillbaks den eller köper en ny, finns garage som inte tar speciellt mycket betalt om man kan parkera hojjen på ett outnyttjat utrymme.

Man ska fan inte behöva låsa sina EGNA grejer, hatar folk som inte vet skillnaden på ditt och mitt! Nej, en sprängladdning som man kan fjärrutlösa, det hade vart grejer det!

Man ska fan inte behöva låsa sina EGNA grejer, hatar folk som inte vet skillnaden på ditt och mitt! Nej, en sprängladdning som man kan fjärrutlösa, det hade vart grejer det!

Sen går man ut me en kall pilsner o lyssnar.

En bonde som hade återkommande vedtjuvar blev sur minera sin vedhög.
Han borrade massa hål i utvalda vedklabbar o peta i tändhattar.
Vedstölderna upphörde ganska fort:yoparty

Nån mer än jag som är grymt sugen på att "rigga" en hoj se hur länge den får stå, och sen sätta dit fanskapen:kulspruta

Kanske inte är bästa sättet att förvara en hoj på gatan, men igentligen borde man inte ens behöva låsa SINA saker.:mad:

Läste ett reportage i en engelsk hojtidning. Ett gäng grabbar hade blivit less på att få sina hojar stulna, de la ut ett lockbete i form av ny sporthoj och stod och väntade i en van i närheten. Fasen, skitbra reportage, de drog in tjyvarna i bussen och spöade dem nå så drastiskt:yoparty ,bilder och allt . Efter att brutit benen på ett gäng kräk så minskade stölderna i den staden/området till nära noll. Efter förfrågningar av hojpolare från andra städer så drog de dit också, samma resultat.
Sensmoral: Kräken behöver stryk för att fatta. OM polisen tar dem får de inget straff, bevisligen inget som avskräcker i alla fall..

Va fan, den hojjen har jag gått förbi när den stog på sin plats, bor vid Birger Jarlsgatan/Odengatan och har en likadan grå -05:a att den inte fick stå där längre. Trist att det skall vara så lätt och få en hoj stulen, tyvärr stog den rätt dumt verkligen så man såg den när man åkte på Odengatan och det är rätt mycket folk som passerar där dag och natt + alla som hänger på Storstad. Trist att du ine fick ha kvar hojjen längre. örsök skaffa garage när om du eventuellt får tillbaks den eller köper en ny, finns garage som inte tar speciellt mycket betalt om man kan parkera hojjen på ett outnyttjat utrymme.

Ja.. trodde väl att det var positivt med mycket folk som kunde hålla koll på den.. Såhär i efterhand känns det jävligt puckat..
Inte svår att upptäcka om man är ute efter en att sno.
Det där med att locka med en grym hoj har jag oxå tänkt på.
Ett väl synligt ställe och sen behöver man inte vänta många nätter.
Fan va stryk dom skulle få:yoparty

hur

Fan! Gröngöling som man är ställer jag min ögonsten
i hörnet på odengatan, döbelnsgatan..:huvet
Tre nätter fick den stå.
Är det ens ngn idé att lägga ut efterlysningar hit och dit?
Den är väl redan i öststaterna vid det här laget.
Aja, ser ni en svart\grå r1:a WMN 402...

hur kan du veta det?ALLT som stjäls försvinner där va?

synd att du blev av med hojen men antyd för fan inte direkt utan fakta att hojen är på väg österut

" I sverige stjäls inte hojar för att kunna slaktas då man vurpat sin egen?,samt behovet av att ha en "s.k banhoj"

hur kan du veta det?ALLT som stjäls försvinner där va?

synd att du blev av med hojen men antyd för fan inte direkt utan fakta att hojen är på väg österut

" I sverige stjäls inte hojar för att kunna slaktas då man vurpat sin egen?,samt behovet av att ha en "s.k banhoj"

Tog bara det som ett exempel av många andra möjligheter.
Kan väl lika gärna va i spanien eller haparanda.
I en stund av frustration och en del sorg skrevs det inte som ett faktum.
Tagga ner!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...