STULEN R1:a 2005

Hörde ett exempel på 20000 kr/år för en helt vanlig plastbåt med snurra. Ett sånt ekipage kanske kostar 100-200' så vi ska nog inte klaga så förbannat på dyra försäkringar.

Försökte kolla en 5,50 meter 150' kronors, båt och motor, plastbåt med en 100hk utombordare på If men fick följande "För sådan båt gäller särskilda regler och försäkring kan inte köpas via internet. Vi ber dig därför ta kontakt med vårt kundcenter på tel 020-655 655".

homerone skrev:
Ok då förstår jag.

Nicke. Vilken jämförelse.. Är försäkringen lika dyr på fritidsbåt?

Nicke skrev:
Hörde ett exempel på 20000 kr/år för en helt vanlig plastbåt med snurra. Ett sånt ekipage kanske kostar 100-200' så vi ska nog inte klaga så förbannat på dyra försäkringar.

Försökte kolla en 5,50 meter 150' kronors, båt och motor, plastbåt med en 100hk utombordare på If men fick följande "För sådan båt gäller särskilda regler och försäkring kan inte köpas via internet. Vi ber dig därför ta kontakt med vårt kundcenter på tel 020-655 655".

Ja du har säkert rätt. Har noll koll på båtar. Har inte haft en båt sen hjälmaren brann.

Want a R1 skrev:
Min hoj blev stulen någon gång mellan 02.00-07.30 natten till idag.
(2005-08-26) reg nr. WLN 935
Den blev stulen på Rosenbergsgatan 26b i Helsingborg,
Det är en blå R1:a 2005, det sitter en öhlins styrdämpare på och har krashpuckar, annars är den helt orginal.

Har någon sett något eller vet något så kontakta polisen i Helsingborg på
042-174000, eller skriv ett pm till mig.
//Björn
Jag ska hålla koll när jag e ute. Hoppas att du hittar den.

Nicke skrev:

Ligger lite i Homerone:s resonemang, att man måste skydda prylarna i möjligaste mån, men självklart så kan man inte skydda sig från allt. Har alltid min hoj i garage skulle inte få för mig att ställa den utomhus under natten i vanliga fall (självklart finns det undantag)…

Har även en båt, 6 meters styrpulpet med 150 hk. Den är fastlåst med klass 3 kätting och har larm, förvaras inomhus på vintern. Gällande båtförsäkring så betalar jag 4000:- per år (självrisk 7000:-) och då har jag även extra försäkring för vattenskidåkare, båtens värde är ca 150 000:-

Alltså, ställer jag hojen i en storstad över natten så blir den garantera stulen eller repad. Låser jag inte fast båten så försvinner den ganska omgående. Tråkigt, men tyvärr den verklighet som vi lever i.

Want a R1, tråkigt med din hoj!
- Hoppas att den kommer tillbaks eller att det löser sig smidigt med försäkringsbolaget…

Dr Gixxer skrev:
Sen är jag även övertygad om att en del hoj "försvinner" med hjälp av ägaren, dvs bedrägeri. Kan bero på att man klotat utan full försäkring, man inte får den såld nu är det höst, eller andra skäl.

Självklart är det så med. Kanske inte bara pga att hojen är klotad, det kan ju vara svårt att sälja den till rätt pris med på hösten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT