Stulen Piaggio ET4 Göteborg

Zimzimma

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Min flickväns pappas vespa blev stulen natten mellan 9-10 februari i Göteborg, Västra Frölunda. Reg-numret är WEX181.

Håll ögon och öron öppna!

Tack! (Vet att en Vespa inte är en sporthoj, men det kanske är ok att lägga ut denna efterlysning här iaf :)

Simon
 

Bifogat

  • VespaET4_02.jpg
    VespaET4_02.jpg
    144.9 KB · Visningar: 61
Vill han verkligen ha tillbaka den där?
Är det inte bara att hoppas på att den aldrig kommer tillbaka och få ut försäkringspengar?
 
Vill han verkligen ha tillbaka den där?
Är det inte bara att hoppas på att den aldrig kommer tillbaka och få ut försäkringspengar?

Vill du ha tillbaka din näsa om du tappar den? :va

Nä men ärligt. Man säger inte sånt bara. Den mopeden kanske är hans ögonsten.
 
Vill du ha tillbaka din näsa om du tappar den? :va
Nä men ärligt. Man säger inte sånt bara. Den mopeden kanske är hans ögonsten.
Om du har en susning om vad en EU-moppe kostar idag så inser du nog att ägaren är intresserad att få tillbaka den. För att inte tala om vad försäkringen kostar i en stad som Gbg...Tror inget av mina fordon (inkl bilar) har högre förs-premie än en EU-moppes..
Vi kan också konstatera att det går mot vår - moppestölderna har börjat..:rolleyes:

Hoppas den återfinns - någorlunda hel..
 
Trist!! Håller självklart ögonen öppna. Det är bara alltför vanligt med stölder... Frölundapolisen har nog en hyfsad uppfattning om vem/vilka som gör sådant här. Men från att "tro sig veta", till att bevisa något, kan vara en lång väg, dessvärre.
 
Om du har en susning om vad en EU-moppe kostar idag så inser du nog att ägaren är intresserad att få tillbaka den. För att inte tala om vad försäkringen kostar i en stad som Gbg...Tror inget av mina fordon (inkl bilar) har högre förs-premie än en EU-moppes..
Vi kan också konstatera att det går mot vår - moppestölderna har börjat..:rolleyes:

Hoppas den återfinns - någorlunda hel..

Ja fast nu hade han den inte försäkrad så klart han vill ha tillbaka den.
Annars hade det nog inte varit några problem med ögonstenen:tuttar
 
Om du har en susning om vad en EU-moppe kostar idag så inser du nog att ägaren är...

Jag vet vad priserna på mopederna är. Har själv en Aerox av års modell -05 stå helt stilla här hemma hos mig. Har inte haft ork att fixa till den så det blir väll att behålla den faktiskt. Ja och att fixa till den så den fungerar.

Alltid roligt med en moped att glida runt på i byn :D
 
Nu har polisen hittat vespan. den låg i Tynnered utanför "Tynnereds livs". Den var tydligen ganska slaktad och låg dumpad på gatan. Den var dock borta igen då vi åkte dit för att kolla upp den...
 
Nu har polisen hittat vespan. den låg i Tynnered utanför "Tynnereds livs". Den var tydligen ganska slaktad och låg dumpad på gatan. Den var dock borta igen då vi åkte dit för att kolla upp den...

Det är så hojarna ser ut när det "gänget" har lekt färdigt med dom, tyvärr. Ibland även uppbrända..

Det är inga fordon som är värda att få tillbaka.

Vill du ha tillbaka din näsa om du tappar den? :va

Nä men ärligt. Man säger inte sånt bara. Den mopeden kanske är hans ögonsten.

Det är så att många här i Gbg vet hur grejerna ser ut när dom är färdiga med dom. Därav kommentaren..

Det är inga ögonstenar när dom hittas..
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top