Stulen och återtagen slutkörd honda cbr900rr

shaban

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2015
Hoj
1993 Honda CBR900RR SC28
Hej skulle hoppas på lite hjälp med vad som kan va fel på hojjen min efter 2 stöld försök och 1 lyckad stöld (där JAG fick fast tjuvarna). dem körde slut på, som jag gissar på,kopplingen. För när jag startar hojjen och lägger i växlarna så slirar den bara stånde och även om jag puttar den i växel så rullar den utan större hugg eller motstånd...
Kan det vara kopplingen som är slut ??
om så är fallet,
villken kopplings kitt är den bästa för denna hojj??och jag läste i annonser för kopplings kitt att man INTE ska ha helsyntetisk olja i dessa hojjar..kan det stämma

Jag kör ALLTID helsyntet i alla mina hojar.
Tveksamt om kopplingen är så pass sopslut men svårt att säga utan man har hojen framför sig.
Börja med att plocka isär grejerna innan du beställer en massa.

Inte kul att laga en sotluckekörd hoj, lider med dig.
Men har svårt att fatta hur dom lyckats slita ut kopplingen så jävligt?
Var den borta länge?

ja allt sitter kvar förutom att vänstra handtaget är sne då dem bröt upp tändlåset med fötterna på handtaget.kopplingen har motstånd när jag klämmer och växlarna går i men som sagt ,den rullar även i vxl med knapt ngt motstånd

Handtaget ska ju gå att dra några cm innan du känner motstånd. Enligt manualen till min 96:a 2-3cm spel. Dragläget måste också vara korrekt. På en höft ska du ju kunna släppa handtaget från fullt tryck till ca halvvägs ut, eller en tredjedel, eller där omkring. Där ungefär ska hojen börja dra. Det låter på din beskrivning som att det är så överspänt att med handtaget helt utsläppt så har dragläget precis börjat.
Jag kan ju vara helt fel ute, men det är där jag hade börjat felsöka.

Det har inte med hel- eller delsyntet att göra, det är tillsatserna som ger sliret. Skulle, som andra skrivit, börja kolla vajern och se till att vajern inte är för spänd. Nästa steg att byta vajern och justera in den korrekt.

Justera kopplingen med styret ställt med fullt utslag åt höger, då vajern är som mest spänd "naturligt". Det ska finnas ett slack då på nån cm eller två.

nej nej den har spelrum.den var korrekt innställd innan den blev stulen. men jag ska försöka att koppla loss kopplings vajjern och pröva utan att nytja kopplingen och se. får ta en sak i taget och se vart det leder mig

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra