Jag tycker det är lite synd att polisen (eller media) känner ett behov av huruvida det var under pågående förföljande eller jakt av polis... Det står ju i princip i var och varannan artikel nuförtiden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är lite synd att polisen (eller media) känner ett behov av huruvida det var under pågående förföljande eller jakt av polis... Det står ju i princip i var och varannan artikel nuförtiden...
Det är viktigt att påpeka att man inte har hetsat ihjäl tjuvarna.![]()
Hmm, Är inte redo att hålla med här riktigt.
Ponera att vi har 2 personer 1 har ett a-kort och den andra har aldrig kört mc innan.
Vem har mest know how?
Sedan kan det vara så att person 2 i ett annat fall inte har ett a-kort men kört bana hela sitt liv och är proffs.
Men en sådan person kör inte ihjäl sig i första bästa kurva heller.
Jag säger inte att bara för att man har ett a-kort är man en säker och duktig förare långt ifrån. Men man kan anta att en som har körkort iallafall har dom GRUNDLÄGGANDE kunskaperna för att framför sitt fordon på ett säkert och korrekt vis.
Men bomba satan på slingerbulten o.s.v är inget som lärs ut på trafikskolan det är ju det vi har smc kurserna för![]()
Det är "vi" som uppmuntrar media att skriva om hur fel polisen agerar i alla lägen istället för att skriva hur illa den andra sidan beter sig. Media skriver det vi vill läsa eftersom det ger mer reklamintänkter.
håller inte med på punkt 1 ... ett körkort bevisar knappast att du kan hantera en hoj
men antar att i detta fall så saknades körvana från något tyngre än moppe eller nått .... är man inte van med 100+ hästar så ska man ta det jäääävligt lungt , det gör knappast en tjyv
Från flashback;
"Här är hanns facebook sida http://www.facebook.com/profile.php?id=575620968
Han hade druckit och ätit piller innan han satte sig på MC så man ska väl vara glad över att det inte var någon annan som strök med.
Han har inte haft det så lätt i livet uppväxt i familjehem och har väl alltid varit en så kallad buse, han borde ha fått bra mycket mer hjälp än vad han har fått, samtidigt så har han naturligtvis ett eget ansvar med tanke på hans ålder.
Tragiskt är det i vilket fall och jag tycker så synd om dem han lämna kvar."
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026