Stulen - Moto-Guzzi Breva (Röd)

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Noll
Det var då själva fan att man inte kan få ha grejorna ifred :4skrika

Natten mellan 21 och 22/6 försvann den från Kungsholmen (sthlm).

Märke: Moto-Guzzi
Modell: Breva v750IE
Färg: Röd
Regnr: UPN 606
Kännetecken: Silvrig strömbrytare till värmehantag brevid nyckeln. Blå elkabel syns vid gaffeln på höger sida. Märkestankskydd :rolleyes: , grått som det står Moto-Guzzi på.

Ser någon den vore det trevligt med ett PM eller post här i tråden.

Bifogat

• Breva 1 liten.JPG
    Breva 1 liten.JPG
    110.3 KB · Visningar: 222
  • Breva 2 liten.jpg
    Breva 2 liten.jpg
    66.9 KB · Visningar: 154
Men va FAAAAAN är det frågan om :4skrika ...lider med dig!! Du får väl ta en kölapp och ställa dig bakom mig :tungan

Va det din som stod på Lidnersgatan?

Aj f-n,
jag som levde i drömmen att buset inte stjäl Guzzis eftersom
de inte vet vad det är, och om de vet också vat det att de är
svårsålda eftersom de är ovanliga i Svezia.

Håll ögonen på blocket etc, vissa tjuvar dumhet överträffar
deras fräckhet.

Satan vad trist!
Farsan har en identisk Breva, jävligt trevlig är den.

Lider med dig och hoppas den dyker upp!

TwinSucker skrev:
Va det din som stod på Lidnersgatan?

Japps, det var den. Stått där hela förra säsongen utan några problem. Snackat en del med andra som haft hojar där i krokarna och ingen har haft problem med stöld eller skadegörelse. Nu helt plötsligt försvann min nu och en sketen GPZ från mellankrigstiden blev stulen för någon vecka sen.

gthyni skrev:
Aj f-n,
jag som levde i drömmen att buset inte stjäl Guzzis eftersom
de inte vet vad det är, och om de vet också vat det att de är
svårsålda eftersom de är ovanliga i Svezia.

Ja det är lite småmystiskt faktiskt. Det verkar inte vara en stor räd med lastbil för det stod hojar kvar i området och någon joyrider borde ha tagit grannhojen (zx9r). Att sälja eller åka på den i här i sverige kan de glömma, det finns så få hojar och alla Guzzihandlare har rätt bra koll på vilka hojarna tillhör, framför allt Brevor som inte direkt finns i drivor.

Det riktigt sugiga är att de 30 karantändagarna tar slut alldeles lagom tills jag börjar jobba igen, efter att ha varit på 3 veckor hojsemester :rolleyes:

Ytterst trist att höra. Lider med dig Barba.

Jag håller koll om den dyker upp här i Nynäs på väg till Polen

Intervjuade några grannar och fick ett litet napp.

En dam med rejäl astma vaknade mitt i natten och gick ut på balkongen för en nypa luft och såg vad hon tror är tjuvfuckona.
Två killar, 18-10 år, ena inföding och andra troligtvis med utlänskt påbrå, backade upp en knallröd skåpbil av äldre modell, 85-95, med dubbla dörrar som öppnas åt sidorna utan någon regskylt. Den ena sågs sitta på någon av hojarna (stod 4-5 på parkeringen) då någon som bor på området åkte förbi, stannade, klev ut och gick tillbaka och snacka med grabbarna. De verkade inte känna varandra för det såg ut som den nyanlände ifrågasatte vad de pysslade med.
Då gick damen in från balkongen igen för hon tyckte han den nya hade koll på läget ... Rackarns osis att han inte hade det då :rolleyes:

Ränkar inte med att få tillbaka den, iaf inte i körbart skick, så om någon har något tips på en japan, twin, 70-90hk som går att bråka lite mer med och som går att få lagad lite smidigare än en guzzi för 45-60k kan ni väl hojta till.

Barba skrev:

En dam med rejäl astma vaknade mitt i natten och gick ut på balkongen för en nypa luft och såg vad hon tror är tjuvfuckona.
Två killar, 18-10 år, ena inföding och andra troligtvis med utlänskt påbrå, backade upp en knallröd skåpbil av äldre modell, 85-95, med dubbla dörrar som öppnas åt sidorna utan någon regskylt. Den ena sågs sitta på någon av hojarna (stod 4-5 på parkeringen) då någon som bor på området åkte förbi, stannade, klev ut och gick tillbaka och snacka med grabbarna. De verkade inte känna varandra för det såg ut som den nyanlände ifrågasatte vad de pysslade med.
Då gick damen in från balkongen igen för hon tyckte han den nya hade koll på läget ... Rackarns osis att han inte hade det då :rolleyes:

Ränkar inte med att få tillbaka den, iaf inte i körbart skick, så om någon har något tips på en japan, twin, 70-90hk som går att bråka lite mer med och som går att få lagad lite smidigare än en guzzi för 45-60k kan ni väl hojta till.

Hoppas du får tillbaka den! Lider värkligen med dig!
Ush o tvi! Hoppas du får tag på han som frågade ut grabbarna!

Synd att du inte vill fortsätta med Guzzi, eller annan italiensk twin. Men japanarna har ju sina fördelar.

Vad sägs om en Yamaha TRX 850 eller en Suzuki SV 650?

Barba skrev:

Märke: Moto-Guzzi
Modell: Breva v750IE
Färg: Röd
Regnr: UPN 606
Kännetecken: Silvrig strömbrytare till värmehantag brevid nyckeln. Blå elkabel syns vid gaffeln på höger sida. Märkestankskydd :rolleyes: , grått som det står Moto-Guzzi på.

Ser någon den vore det trevligt med ett PM eller post här i tråden.

Men va fan vi sågs ju under GR dagarna att dom inte kan lämna grejerna ifred :huvet
Hoppas att du har stöldförsäkring , detta är ju en mycket ovanlig modell så man lägger märket till till den ska hålla ögonen öppna.

Barba skrev:

...då någon som bor på området åkte förbi, stannade, klev ut och gick tillbaka och snacka med grabbarna. De verkade inte känna varandra för det såg ut som den nyanlände ifrågasatte vad de pysslade med.
Faan att vi e så j*vla godtrogna! Man ska ringa snuten ditrekt!!! :6surkart Snart kommer jag börja kolla motornummer på varenda cykel man ser och kolla upp dom mot VV med mobilen.
Jag kommer ringa 112 så snart jag hör ett billarm eller ser någon vid en cykel dom inte ser ut att äga! Lita på det! :ajjabajja

xyx skrev:
Synd att du inte vill fortsätta med Guzzi, eller annan italiensk twin. Men japanarna har ju sina fördelar.

Vad sägs om en Yamaha TRX 850 eller en Suzuki SV 650?

Det blir kanske något återfall i framtiden men nu vill jag slippa vara rädd om maskinen ett tag. Kruxet med guzzi är ju att det tar sån tid att få delar och att det är så få som pysslar med dem.
Den har varit en helt prefekt förstahoj men nu är det dags att ta nästa steg på utvecklingsstegen och då vill jag inte vara rädd om hojen.

TRX och SV finns med på kandidatlistan. Ska börja leta runt lite mer seriöst i nästa vecka.

XRV-Henning skrev:
Är det en stöldboom, eller? Min försvann inatt!
Det verkar ju inte bättre.
Men efter att ha läst tråden om den stulna GSX1000R som dom hittade med ny identitet så börjar man se lite hur dom "jobbar".

Det är för jävligt att man inte ska kunna få ha sakerna ifred... Nä, det får bli GPS-sändare på nästa hoj och lite annat smått å gott :hihi

Har du mer info om din hoj så ska det spanas på söderort :tummenupp

Barba skrev:

Jag beklagar... :gråta
Tröstkram från Lollo

:gnissla
Måste vara för att det är en otroligt snygg hoj. Oh :huvet vad förbannad man blir

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman