Stulen Motard hittad.....

Status
Ej öppen för fler svar.
fy fan.. :mad:
Stackars tjej..

trist när folk dör, även om dom är tjuvar !

ser hellre att dom får stryk av hojens ägare och hans kompisar.......

död har inget vunnit något på - knappast vi hojåkare iaf !

Trist, önska ingen att dö nu. Sköt er.

Oerhört tråkig olycka med den tristaste utgången det kan bli.

Bara för att föraren är en idiot och helt trög i huvet redan innan, behöver han inte dö för att vi ska bli glada.

Hörde om olyckan igår på polisradion . Tänkte direkt att nu var det en hojtjyv mindre . Jag bor själv i området & är förvånad att det inte är mindre olyckor bland dessa hoj åkare . Man ser dom i alla åldrar farandes fram på gångvägar på både mopeder crossar & motarder & 9 av 10 åker utan hjälm . Förhoppningsvis så lär hans kamrater något av detta . Jätte tråkigt att han dog men jag har inte lika mkt sympatier för en hoj tjyv .

Jag önskar heller inte nån detta, men det verkar ju rätt vanligt att dessa as klotar, o vad kostar inte det samhället o premier osv....men i längden så är väl ett liv värt mest ändå. Hoppas tjejen klarar sig.

Jag brukar ha svårt att tycka synd om folk som snor hojar men fan vad onödigt det känns....bara 22 år.....ett annat straff hade varit rättvisare.

Skickar en R.I.P....tankarna går även till anhöriga och jag hoppas att tjejen klarar sig.

Det var en liknande tråd uppe för ett tag sen och jag kan bara konstatera att det är beklämmande vilken intelligens- och empatinivå flertalet av detta forums användare besitter. Det är pinsamt att se kommentarer "hårt men rättvist", "självsanering", mm mm. Kom igen och se saken ur ett lite större perspektiv än din egen näsa kan sträcka sig. Det är riktiga människor som har dött och skadats allvarligt och det är helt ovidkommande att dom gjorde det medans dom körde på en stulen motorcykel. Jag väntar bara på den första kommentaren som handlar om vilket område det hände i och lagom gömda rasistkommentarer.

Tänk efter en extra gång innan Du skriver ett inlägg med meningen att en sak är mera värd än en människa, och nej, det handlar inte om något förbannat politiskt korrekt tänkande utan bara lite vanlig medmänsklighet.

Ni önskar livet ur hojtjyven, men hoppas att tjejen klarar sig :va En sjuttonårig tjej i Botkyrka bakpå en stulen motard BEHÖVER inte direkt vara ett dygdemönster själv :rolleyes: ....var lite konsekventa nu och hata tjejen också.

Swedie skrev:
Trist, önska ingen att dö nu. Sköt er.

Oerhört tråkig olycka med den tristaste utgången det kan bli.

Bara för att föraren är en idiot och helt trög i huvet redan innan, behöver han inte dö för att vi ska bli glada.
kan bara hålla med

Nu stog det ju inget om att det var HAN som hade snott bågen men om det var det så tänder jag knappast några ljus för det, Inget kk och andras hojar= OBRA

Magnus-Sthlm skrev:
Det var en liknande tråd uppe för ett tag sen och jag kan bara konstatera att det är beklämmande vilken intelligens- och empatinivå flertalet av detta forums användare besitter. Det är pinsamt att se kommentarer "hårt men rättvist", "självsanering", mm mm. Kom igen och se saken ur ett lite större perspektiv än din egen näsa kan sträcka sig. Det är riktiga människor som har dött och skadats allvarligt och det är helt ovidkommande att dom gjorde det medans dom körde på en stulen motorcykel. Jag väntar bara på den första kommentaren som handlar om vilket område det hände i och lagom gömda rasistkommentarer.

Tänk efter en extra gång innan Du skriver ett inlägg med meningen att en sak är mera värd än en människa, och nej, det handlar inte om något förbannat politiskt korrekt tänkande utan bara lite vanlig medmänsklighet.

Skulle du vara lika ödmjuk o korrekt om det var DIN k5 som blev "lånad"?

red_ninja skrev:
Nu stog det ju inget om att det var HAN som hade snott bågen men om det var det så tänder jag knappast några ljus för det, Inget kk och andras hojar= OBRA

Skulle du vara lika ödmjuk o korrekt om det var DIN k5 som blev "lånad"?

Min K2:a blev lånad nu i somras och det är väl klart att man blir riktigt jävla förbannad när det händer. Däremot om du sätter i motsatsförhållande att jag skulle få tillbaka den för att tjuven hade kraschat och dött eller att jag aldrig mer skulle få se den så skulle jag 10 gånger av 10 välja det senare. Det gäller även min K5:a, och min bil, och min cykel, och min stereo, och min båt, och min...osv osv...

Men fy fan vilka korkade mc-ägare det finns...

Hur i HELVETE kan man önska livet ur någon bara för att ERA kära ögonstenar som ni ibland riskerar andra livet genom att ni kör för fort, stuntar på allmän väg osv blir stulna?? Är ni så jävla bra själva att ni kan avgöra om det är ok att nån annan ska betala med sitt liv??

Det är ju en sak, ett ting, något som är försäkrat. Något ni får tillbaka i en eller annan form. Det är därför ni både försäkrar och skenförsäkrar...

/T

Last edited:
Twin skrev:
Men fy fan vilka korkade mc-ägare det finns...

Hur i HELVETE kan man önska livet ur någon bara för att ERA kära ögonstenar som ni ibland riskerar andra livet genom att ni kör för fort, stuntar på allmän väg osv blir stulna?? Är ni så jävla bra själva att ni kan avgöra om det är ok att nån annan ska betala med sitt liv??

Det är ju en sak, ett ting, något som är försäkrat. Något ni får tillbaka i en eller annan form. Det är därför ni både försäkrar och skenförsäkrar...

/T

Du kan ju återkomma med din Richard rättrådig mentalitet när du själv blivit av med din hoj..

Om det finns dom som önskar livet ur något jä... avskräde som inte kan hålla fingrarna i styr, så låt dom göra det. Deras åsikt eller hur ??
Om du själv väljer och ha en naiv inställning och tro gott om folk till höger och vänster... så är det ju ingen som skall säga något om det heller...

Ingen som har rätt eller fel, bara olika åsikter..

// H

wheelieman skrev:
Du kan ju återkomma med din Richard rättrådig mentalitet när du själv blivit av med din hoj..

Om det finns dom som önskar livet ur något jä... avskräde som inte kan hålla fingrarna i styr, så låt dom göra det. Deras åsikt eller hur ??
Om du själv väljer och ha en naiv inställning och tro gott om folk till höger och vänster... så är det ju ingen som skall säga något om det heller...

Ingen som har rätt eller fel, bara olika åsikter..

// H

Vad har det att göra med att man står över en stenålders/puberts/idiot-inställning till att vara naiv och godtrogen? Vart i hans inlägg stod det något som gjorde att du kunde dra likheten till det?

Och jo, jag kan lugnt säga att det Är fel att önska livet ur någon som har stulit en sak. Fel och korkat och duktigt ointelligent.

ps. Eftersom jag fick min hoj stulen i somras antar jag att jag har ditt godkännande till denna "Rickard Rättrådig mentalitet" ds.

Magnus-Sthlm skrev:
Vad har det att göra med att man står över en stenålders/puberts/idiot-inställning till att vara naiv och godtrogen? Vart i hans inlägg stod det något som gjorde att du kunde dra likheten till det?

Och jo, jag kan lugnt säga att det Är fel att önska livet ur någon som har stulit en sak. Fel och korkat och duktigt ointelligent.

ps. Eftersom jag fick min hoj stulen i somras antar jag att jag har ditt godkännande till denna "Rickard Rättrådig mentalitet" ds.

Precis!
Men ingen rätt att klanka ner på andras åsikt, vi har alla rätt att ha en.
Men med dina kommentare efteråt så sänker du dig bara ner till din "Fel och korkat och duktigt ointelligenta" inställning, mao precis vad jag skulle kunna säga om dig för att jag inte gillar det...
Nu är det ju så att jag inte har en aning om vem du är, och tycker därför att det är onödigt att kommentera någonting om din åsikt.... du har rätt till den.

Själv så blev jag av med min hoj för fyra år sedan, och kan villigt erkänna att jag hade jublat av glädje om faanskapet hade kört ihäl sig.. helt ärligt!
Jag tycker inte synd om kriminella, dom har satt sig i den situationen själva.
Brist på empati.... helt klart, men jag tycker inte att tjuven förtjänar någon.

wheelieman skrev:
Precis!
Men ingen rätt att klanka ner på andras åsikt, vi har alla rätt att ha en.
Men med dina kommentare efteråt så sänker du dig bara ner till din "Fel och korkat och duktigt ointelligenta" inställning, mao precis vad jag skulle kunna säga om dig för att jag inte gillar det...
Nu är det ju så att jag inte har en aning om vem du är, och tycker därför att det är onödigt att kommentera någonting om din åsikt.... du har rätt till den.

Själv så blev jag av med min hoj för fyra år sedan, och kan villigt erkänna att jag hade jublat av glädje om faanskapet hade kört ihäl sig.. helt ärligt!
Jag tycker inte synd om kriminella, dom har satt sig i den situationen själva.
Brist på empati.... helt klart, men jag tycker inte att tjuven förtjänar någon.

Tvärtom, man har inte bara rätt utan också en skyldighet att "klanka" ner på andras åsikter. Det finns ju till och med saker som man enligt svea rikes lag inte får säga, åsiktsfriheten är inskränkt och på goda grunder. Du för ett något märkligt resonemang där du jämställer att ogilla en åsikt med att vara dum och ointelligent, detta baserat på att man Måste acceptera alla åsiktsyttringar hur bisarra och morbida dom än må vara. Om man hårddrar ditt resonemang så har du full rätt att berätta för mig hur äcklig min färgade flickvän är just för att hon inte kommer från Sverige. För som du själv skriver så är man ju klanderfri i sin åsikt vad den är må vara. Jag tror heller inte att merparten av dom som har skrivit "hårda" inlägg egentligen står för vad dom har skrivit om det väl skulle komma till kritan. Skulle det vara en bror/syster/förälder/vän som råkat hamla på glid av olika anledningar och vid en olycka med ett stulet fordon ha omkommit så är jag benägen att påstå att det är noll (0) personer som skulle komma med inlägg rubricerade: "rätt åt brorsan" eller "ha ha, pappa körde ihjäl sig - fan vad korkad han är".

Jag påstår inte att man måste känna sympati med allt och alla men det är en mer klädsam kostym att tiga stilla än att kasta ur sig dumheter på nätet.

bättre att dom kör ihjäl sig själva än att dom kör ihjäl nån annan.... och den där bruden borde haja att hoppa bakpå en stulen hoj med förare utan kort kan va riskabelt...men va fan..man tror ju man e odödlig i den åldern... tragiskt att checka in i så ung ålder.. r.i.p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey