Stulen=låst?

Var blev hojen stulen?


  • Antal röstningar
    0

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
ville bara kolla med er som fått era hojar stulna, om ni hade låst dom och om det var på natten eller när ni tog en sväng till stan osv. Jag vet hur förbannad jag skulle bli om min älskling blev stulen. Så man vill ju veta lite om det är säkert att lämna hojen istan osv.
 
Bjork skrev:
ville bara kolla med er som fått era hojar stulna, om ni hade låst dom och om det var på natten eller när ni tog en sväng till stan osv. Jag vet hur förbannad jag skulle bli om min älskling blev stulen. Så man vill ju veta lite om det är säkert att lämna hojen istan osv.


Har fått 2 hojar stulna.

1:a, låst med styrlås+skivbromslås(modell Abus "handgranat" med en pinne genom bromsskivan) De knipsade bara lite enkelt bort en bit av bromsskivan och lyft bort låset.

2:a, styrlås+skivbromslås(Abus modell med bygel)+Abus kedja fastlåst i cykelställ. Knipsade pinnen på Abuslåset till kedjan och lyfte upp hojen på lastbil eller nått.

Nuvarande hoj är låst med styrlås, 2st kedjor i cykelställ, ett Xena skivbromslås med larm har även monterat ett spyball larm.
Blir den stulen nu så blir det till att flytta!

/Gummi
 
Kan man verkligen knipsa upp dagens granitlås? :confused:

Isf verkar ju inget annat än larm stoppa en planerad mc-stöld
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Kan man verkligen knipsa upp dagens granitlås? :confused:

Isf verkar ju inget annat än larm stoppa en planerad mc-stöld
Larm gör väl inte att hojen sitter hårdare i backen?

Min var låst och larmad, en gammal tant hörde och såg när dom lastade in min hoj i en skåpbil och försvann. (kl03.00 ca)

Fick tillbaka den efter 4 dygn nytankad men utan styr/tändnigslås och larm.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Kan man verkligen knipsa upp dagens granitlås? :confused:

Isf verkar ju inget annat än larm stoppa en planerad mc-stöld


Det är nog ingen vanlig avbitartång de använder direkt...

Förmodligen något avbitarverktyg som använder sig av oljetryck eller liknande, vet inte hur det funkar...
 
ingen som fått den stulen under kortare besök i stan, när ni bara låst styrlåset typ?
jag är oftast rätt dålig på att låsa hojen ordentligt typ när man är på gymmet eller tar en fika osv.(hoppas ingen tjuv ser detta) :va
 
Bjork skrev:
ville bara kolla med er som fått era hojar stulna, om ni hade låst dom och om det var på natten eller när ni tog en sväng till stan osv. Jag vet hur förbannad jag skulle bli om min älskling blev stulen. Så man vill ju veta lite om det är säkert att lämna hojen istan osv.

Min var låst med TVÅ skivbromslås plus styrlås! Hur kryssar jag då???
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top