Stulen KTM 950 SM

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Hoj
BMW F800R -10
Svart KTM 950 SM -07 stulen ur garage på Mandolingatan i Frölunda natten till den 15 juli.

Reg nr DLK 663

Jaa, jag vet inte vad mer jag ska säga...

Den är min (för helvete). Nu har nån tagit den. :mad:

Ushe vad tråkigt. Riktigt tråkigt :(

Hoppas det där batteriet kommer ställa till en massa problem!

(Jag hade tänkt att ställa dit min hoj men har helt tappat suget nu. Vet du om fler hojar har blivit stulna?)

Nää fyfan vilken tråkig läsning! Så jävla surt. Lider med dig :( Skall hålla utkik då jag själv skall flytta till Mandolingatan på tisdag och hade själv tänkt ställa hojen i garage där antagligen samma eller liknande...

Min kompis bodde på Mandolingatan fram till i våras. På två år blev han av med 2 eu-moppar eller rättare sagt 150cc och 180cc moppar från sitt garage. Ena gången hade dessutom bilen stått bakom så det måste varit riktigt trångt...

Ushe vad tråkigt. Riktigt tråkigt :(

Hoppas det där batteriet kommer ställa till en massa problem!

(Jag hade tänkt att ställa dit min hoj men har helt tappat suget nu. Vet du om fler hojar har blivit stulna?)

Batteriet ja... Jag hoppas att den går bra med 16-drev och bortplockad EPC och SAS. Tyvärr hann jag aldrig provköra den. :mad:''

Ja, det kanske inte är världens bästa garage, när man tänker efter... 8 mc-platser - det lär ju finnas hur många nycklar som helst i omlopp. Och vad kan vara bättre för en tjuv, än att kunna stänga dörren om sig och sen använda både belysning och eluttag?

Vet inte om det är nån mer hoj som försvunnit, men jag tror inte det.

Riktigt tråkigt.

Funderade lite efter du snacka med mig och är rätt säker på att den var borta på morgonen när jag tog ut min hoj.

Ska hålla utkik efter den.

De brötade till i allen utanför mig i Tynnered, inte långt från Opaltorget precis nu. Hann aldrig se något men vet att många skitungar kör runt med stulna hojar där. Lät på ljudet som den försvann upp mot rubingatan. Men vet som sagt inte om det var just din nu.
Det lät iaf som en ganska tung hoj som knappast lär köras i allen annars.

Edit:
Lägg gärna ut lite bilder eller beskriv kännetecken på den så man lätt kan känna igen den.

Last edited:
Bild på hojen finns i min profil. Bortsett från de bortplockade handtagen där bak, så såg den ut som på bilden i profilen.

Ett annat kännetecken är skruvmejselmeckat tändningslås :tungan

Annars är den väldigt original och standard.

Det har åkt en Ktm(osäker på modell) fram och tillbaka utanför min balkong på Turkosgatan de senaste kvällarna med 1 och ibland 2 killar på utan hjälm, är ju inte omöjligt att det skulle vara den!
Fick tillbaka min vtr efter 4 veckor på verkstad förra fredagen efter stöldförsök i mitt garage, och såg precis några typer som gick och spanade in den igen:mad:
Skall hålla ögonen uppe om jag ser den igen!

Hojen upphittad...

Jaha, då verkar det som om jag har fått tillbaks min "motorcykel". Åtminstone betraktar polisen den som återfunnen. Kanske första och sista gången jag får tillfälle att bära en 950 SM med ena handen och slänga in den i baksätet på en Clio! För det enda som är kvar av min hoj är nämligen ramen, som är helt renplockad! Det enda som kan sägas "vara kvar" är väl möjligtvis lagerbanorna till styrlagret. :rolleyes:

Måtte jävulen ta alla kukhuven som snor hojar:mad:
Är det mot lagen att "ta ett allvarligt snack" med sånna jon med hjälp av en kofot om man ser att dom pillar på stulna hojar?

Märkligt...varför ville dom inte ha ramen!?

Var hittades den?

Bra att du "återfick" den nu. Då kan försäkringsbolaget handha ärendet snabbare.

Vet inte varför de inte ville ha ramen. Jag vet definitivt inte vad jag ska med ramen till! Bokhylla? CD-ställ? Försäkringsbolaget kanske vill ha den?
Polisen betraktar hur som helst hojen som återfunnen när de har hittat ramen, oavsett hur många delar som sitter på ramen.

Ramen återfanns i Ruddalen. Exakt var vet jag inte.

Vet inte varför de inte ville ha ramen. Jag vet definitivt inte vad jag ska med ramen till! Bokhylla? CD-ställ? Försäkringsbolaget kanske vill ha den?
Polisen betraktar hur som helst hojen som återfunnen när de har hittat ramen, oavsett hur många delar som sitter på ramen.

Ramen återfanns i Ruddalen. Exakt var vet jag inte.
Fantastiskt, så då tänker de inte bemöda sig med att leta efter resten eller? Polisen i ett skal av nöt. När min egen superbajk blev korpad hade jag ett vittne på att "någon" hade släpat iväg den, tidpunkt och signal element. Hade även namn på en kille som var högst trolig som tjänsteförättande tjyv i ärendet. Resultat? Undersökning nedlagd pga avsaknade spaningsresultat. De gör verkligen skäl för lönen de där smurfarna ibland :tummenupp

Jaha, då verkar det som om jag har fått tillbaks min "motorcykel". Åtminstone betraktar polisen den som återfunnen. Kanske första och sista gången jag får tillfälle att bära en 950 SM med ena handen och slänga in den i baksätet på en Clio! För det enda som är kvar av min hoj är nämligen ramen, som är helt renplockad! Det enda som kan sägas "vara kvar" är väl möjligtvis lagerbanorna till styrlagret. :rolleyes:

ja då är det dags att hålla utkik på blocket efter delar då..

fördjävligt i vilket fall, hoppas att inte fbolaget är allt för jobbigt

lycka till

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup