STULEN!! KTM 950 Adventure -04

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
ÅTERFUNNEN!! KTM 950 Adventure -04

Inatt var det nån som la beslag på min kära hoj. Såklart i Västra frölunda, här verkar man inte få ha nåt ifred...

EN orange KTM 950 Adventure 04. Acrapovic slipon, krashbågar(ej på bild) o styrhöjare.

Reg.nr ULZ680

När jag parkerade den för natten var det nån på en moppe som stod och stirrade medans jag ställde in den i förrådet. Inte så konstigt med en moppe egentligen. Men han betedde sig jäkligt konstigt när jag körde upp mot huset. så därför kollade jag efter honom och då stod han still och kollade tills jag gick in i förrådet, när jag kom ut var han borta.

Den var larmad och låst med styrlås och godkänd kätting/lås. Tror inte det var en slump att dom hittade en hoj innaför dörren i förrådet. Dom visste nog vad dom var där för att göra..
 

Bifogat

  • Innan Krashbågar.jpg
    Innan Krashbågar.jpg
    53.5 KB · Visningar: 75
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
SUCK!! Fy fan va surt hoppas hojen kommer fram o dom råkar ut för all världens olycka...

Asså dom verkar fan vara på hugget denna våren tycker det stjäls hojar överallt var o varannan vecka i vårat avlånga land just nu =/
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Varför tror ni jag hatar moppedister ?


Vi har flera som åker omkring och spanar runt husen här i mitt området.


Jag gjorde ett röj med motarden förra året och skrämmde skiten ur några,kanske dax för en repa igen :gnissla
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Satans tjuvar...tur att jag flyttar från Frölunda snart känns det som.

Finns det ingen billig sändare av ngt slag man kan sätta fast på hojen på ngt vis så man kan söka upp den sen?
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Kanske skulle ta en sväng och kolla förbi gänget i Boskapsgården samt våra "vänner" i Partille.

Fast dom borde väl ligga lite lågt nu när det osat hett om öronen...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Satans tjuvar...tur att jag flyttar från Frölunda snart känns det som.

Finns det ingen billig sändare av ngt slag man kan sätta fast på hojen på ngt vis så man kan söka upp den sen?

Finns ju att köpa till bilar, tror att det ska gå på hojar också.
Har för mig att jag läst att det ska kosta typ 5lök eller så. Mycket "tro" där men sök på google så hittar du säkert något.

Men frågan är vad du ska göra sen? Du får ju inte "sno" tillbaka den tydligen:märkligt
Utan du måste ringa till polisen och anmäla det. Har de tid åker de dit och kollar upp det hela. Läste en historia om detta på rejsa.nu för något år sedan.
En special mazda 323 som blev stulen(4wd, turbo, ovanlig modell som kostar 10-20gånger mer än vanliga skrot-323:eek:r), och mycket fick ägaren utstå:mad:

Någon som har mer ingående koll?
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Spårning av mc eller annat.

Maila mig så har jag ett förslag på en billig och enkel lösning för att kunna spåra sin mc på webben.

Kostnad endast 1.50/sökning.


Peter.
 

LeDaRn.

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
GBG
Hoj
Yamaha Fz6-S
skall hålla koll. Har du nåt reg nr?.
Polisen hittade ju ett garage vid påvelund(?) för en månads(?) sen har jag för mig. Är säkert samma moppe idioter igen. Det var ju nån annan här på sh som återfann sin mc i samband med det. Kommer nån annan ihåg med bättre minne var det var nån stans. Är ju alltid bra och leta där det finns kända klåfingriga människor.
 

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Inatt var det nån som la beslag på min kära hoj. Såklart i Västra frölunda, här verkar man inte få ha nåt ifred...

EN orange KTM 950 Adventure 04. Acrapovic slipon, krashbågar(ej på bild) o styrhöjare.

Reg.nr ULZ680

Jag tror jag hörde när dom körde förbi mig på pianogatan 16..
Klockan va nog 2-3 på natten. Vacknade av larmet som tjöt på hojen.. Min första tanke var att någon stulit en hoj och att jag skulle agera men jag har ett skadat knä från en vurpa och så bor jag på 3.e våningen..
På andra sidan gräsmatan här brukar det stå en cromsläde av något slag och den verkar dom ju aldrig ha rört.. Kanske inte lika lockande att sno en sådan..
Hoppas du får tebax den och är det nått jag kan göra så får du hojta till..
 

fishbone

fåtåtjåp nörd
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
avställd
Kanske skulle ta en sväng och kolla förbi gänget i Boskapsgården samt våra "vänner" i Partille.

Fast dom borde väl ligga lite lågt nu när det osat hett om öronen...
Jag tror snarare att området kring Opal och Tynnered är ett het tips då det finns ett gäng där som håller på med mc stölder
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Jag tror jag hörde när dom körde förbi mig på pianogatan 16..
Klockan va nog 2-3 på natten. Vacknade av larmet som tjöt på hojen.. Min första tanke var att någon stulit en hoj och att jag skulle agera men jag har ett skadat knä från en vurpa och så bor jag på 3.e våningen..
På andra sidan gräsmatan här brukar det stå en cromsläde av något slag och den verkar dom ju aldrig ha rört.. Kanske inte lika lockande att sno en sådan..
Hoppas du får tebax den och är det nått jag kan göra så får du hojta till..


Även om man inte orkar/vågar/kan ingripa själv så kan man ju alltid ringa till polisen och berätta vad man hört/sett så kanske nån klyftig polisman kan koppla det med nån eventuell stöldanmälan (det är ju pågående brott så 112 funkar då)... och har man tur fins det nån ledig patrull i närheten som kan åka och kolla upp det med en gång..

Lätt att tänka så i efterhand... men du har iaf gjort en iaktagelse, kan vara värdefullt om de känner för att utreda brottet.

Vi håller ögon och öron öppna!:tummenupp
Hoppas du får tillbaks den och att gärningsmännen/mannen blir straffade!
 

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Även om man inte orkar/vågar/kan ingripa själv så kan man ju alltid ringa till polisen och berätta vad man hört/sett så kanske nån klyftig polisman kan koppla det med nån eventuell stöldanmälan (det är ju pågående brott så 112 funkar då)... och har man tur fins det nån ledig patrull i närheten som kan åka och kolla upp det med en gång..

Lätt att tänka så i efterhand... men du har iaf gjort en iaktagelse, kan vara värdefullt om de känner för att utreda brottet.

Vi håller ögon och öron öppna!:tummenupp
Hoppas du får tillbaks den och att gärningsmännen/mannen blir straffade!

Du har så rätt.. Det har jag ju ingen ursäkt för.. Men tyvärr så var jag inte så snabbtänkt just då. :rolleyes:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ska hålla koll jag med, dom hojarna är ju inte såå vanliga. (skulle själv ha en om jag hade råd.)

Med tanke på hur mycket hjälp jag hade av sporthoj när min stals får vi hoppas att det går lika bra för dig. Det värsta är ju om det är "riktiga" tjuvar som tog den, i mitt fall var det ju moppefuckon som åkte runt på den och trodde de var odödliga.
Din hoj når de ju inte ner på :D
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Calle!

Det var nog mitt larm som tjöt. Hörde du dom köra förbi med hojen, eller med hojen på ett släp. Svårt att tro att dom får igång hojen utan att först koppla förbi larmet.

Tyvärr så hjälper väl inte det nåt i nuläget. Men om den dyker upp så kanske det kan vara nyttig information för farbror polisen om det visara sig vara nåt som ska utredas. Om dom är kalla nog att fortsätta själa hojen när larmet går så är det nog inga moppefuckon som snor den.

Vet inte om jag ens vill att dom ska hitta den. Känns som mer jobb att få tillbaka en hoj som man inte vet vad den vart med om. Sen så känns det ju inte som min hoj längre. Fick tillbaka en bil som vart stulen en gång. Och då blev det försäljning omgående. Det var liksom inget kul att ha den längre. DÅ fick dom fast tjuvarna körandes i bilen. Två svenskar 18 o 19 år gamla som bodde i frölunda, dom hade en hel nyckelknippa med golf III nycklar så dom hade hittat en som passade i min så då gick dom ju förbi larmet också. Hade själv tänkt fördomsfulla tankar om hur tjuvaraa var. men där fick jag fel.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top