Stulen KTM 690 Enduro R -11 med motardhjul

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den ena scootern som syns bäst är av modell Kymco Xciting 250 (kan även vara 500).
Den är av modellen med backspeglarna på kåpan. Som det ser ut så är båda backspeglarna borta på denna.

Scooter_1.jpg

Den 8/9 -13 så stals en Kymco Xciting 500 i Västra Götaland.
http://www.larmtjanst.se/Efterlysta-objekt/Motorcykel/632499
Regnr: XTJ736
Ramnr:RFBT7000061400279
 

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Inte hört något om händelsen i fredags,

Var ett skolgäng tidigare i veckan och gormade här utanför och dumpade en kinamoppe som inte är anmäld stulen (nog den som syns i reflektionen på bilen).
Ser tidigare på Fredag fm ser jag en som jag tycker kan vara från det tidigare gänget som går och vänder när han har synfält över cykelstället där hojen står, och grämer mig att jag inte gick ut och plockade med mig databoxen men tanken slog mig inte att det var min hoj dom spanade på :död
Är dålig på etniska bakgrunder men jag skulle säga att skolgänget som var här härstamma från någonstans runt somalia (bör tas med en nypa salt då jag känner mig lite osäker och inte kan koppla det till händelsen).

Kul och se vad folk får fram genom några mobilbilder tagna i all hast när jag började känna mig trängd snarare än fightinginspererad i tofflor :D
Jag är nog av den lugna typen som inte tycker om att gorma och vifta mot 4 okända personer (inte annars heller), kan säga att min minnesbild från händelsen stämmer inte alls överens när jag såg bilderna efteråt :confused:

Ktm har snålat in lite på denna modellen och inte lagt dit någon startspärr, vilket jag inte är speciellt nöjd över idag :va

Man har funderat ganska många timmar i helgen på vad jag skulle gjort annorlunda?
Frågor som aldrig kommer att besvaras.
Hoppas moppefjantarna åker dit och blir röv*** resten av livet.
 

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Kan inte se några smilies, hoppas du bara är dement och glömt dom.
Visst är det förjävligt att folk bara står och kollar på men så är det i dagens samhälle.
Det tar ungefär 1 sec och trycka av en bild med mobilkamera, och som du ser så han dom inte riktigt med att ställa upp sig och säga smile, Nej jag frågade inte om jag fick ta bild.
Skulle kanske frågat om jag fick slå ner dom och låsa in dom i en källare på vatten och bröd likaså?

Det är förjävligt om det har gått till som det ser ut på bilderna, men det är ju inte utan att man undrar:

* Tre-fyra byggarbetare skiter i att du skriker på hjälp?
* Tjuvarna låter dig ta bilder på dom.
* Dessutom är det jäkligt fint fokus på bilderna, så det vittnar om att dom inte är tagna i all hast.
(inge illa ment, bara lite förbannad :) )
Är det något du har glömt att berätta?
 

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Har vi någon ide vart vi ska börja leta? (områden?)

Denna typen av personer har väl bara ett ombyte också så dom borde inte vara så svåra att känna igen om de sitter på något av dessa fordon! (Skorna byxerna jackan!)

En bra lösning mot den typen av kapningsverktyg är väl att sätta ett skivbromslås i drevet bak?
Skulle vilja se dom "bara" kapa av låset med den xD
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jag har ju själv blivit av med en r1:a så jag förstår hur det kan kännas. Nu när jag funderar på att skaffa en ny moppe blir det nog att installera nån form av gps-tracker. Dom som stal min hoj fick inte stå till svars för det men om man skulle få höra att andra mctjuvar fått göra det skulle det kännas bra även att det inte var min cykel det handlade om.

Hoppas det löser sig för dig.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tråkigt! Jag vet alltför väl hur det känns.

Läste för övrigt nånstans på Facebook om två KTM-enduros som hade blivit stulna i Hisings Backa. Ett par dagar senare, i tisdags eftermiddag såg jag troligtvis en av dessa hojar, en 530 EXC tror jag , men två ganska småväxta mörkklädda personer på, vid Frölunda Brandstatation. Om du ska ut och spana skulle jag börja i de krokarna.

Min erfarenhet är att hojstölder nästan alltid bara är för att buset ska ha lite kul ett tag, vilket nästan gör en ännu mer förbannad. :huvet
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Kan inte se några smilies, hoppas du bara är dement och glömt dom.
Visst är det förjävligt att folk bara står och kollar på men så är det i dagens samhälle.
Det tar ungefär 1 sec och trycka av en bild med mobilkamera, och som du ser så han dom inte riktigt med att ställa upp sig och säga smile, Nej jag frågade inte om jag fick ta bild.
Skulle kanske frågat om jag fick slå ner dom och låsa in dom i en källare på vatten och bröd likaså?

Jag kan fatta att du blir förbannad på mig om allt det du säger stämmer, men man kan inte hjälpa att vara konspiratorisk. Var det några vapen inblandade eftersom ingen hjälpte dig?
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Att du inte slängda något på dom, typ en cykel, eller sparkade honom när han sitter på hojen, typ så att han får hojen över sig och sen sparka honom i huvudet, OBS detta är seriöst!
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
Att du inte slängda något på dom, typ en cykel, eller sparkade honom när han sitter på hojen, typ så att han får hojen över sig och sen sparka honom i huvudet, OBS detta är seriöst!

Jag håller med till 110%. Jag och polare snackade om det där, alltså om att gå till svars när oavsett det är stöld eller man blir rånad på någon gångväg, alla är inte rambo när det väl gäller så att säga. Själv skulle jag börjat boxas även fast jag inte är så stor, men något för att avvärja situationen.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ingen idee o ge sig på 4st slutar med att du blivit av med en mc OCH ligger på sjukhus...
 

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala - Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -07
byggarna hade nog hjälp till om det börjades slåss, så borde varit lugnt, men som sagt man vet aldrig, vad som händer eller vad någon drar fram ur jackan.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Alla reagerar ju olika, vet bara hur ja är i såna situationer, man agerar först och tänker sen. Dom förtjänar inte att komma undan utan ens ett blåmärke, avskum!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag hade aldrig låtit dem åka med min hoj utan en strid.... helvete, sådanahär skitungar skall hållas på mattan.:smasha

Även att det är 4 mot 1 så hade jag försökt slå ned en som man kunde gripa. :huvet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
rätta mig om jag har fel men då blir det snarare ts som åker dit för misshandel?
-Det var ett trängt läge, jag hann inte besinna mig, de var 4 stycken, jag kände mig hotad, jag tyckte jag såg dem dra upp en kniv...

Sen under själva "hojfritagandet" så skriker man "Lägg ner kniven!!" allt man har och byggnadsjobbarna kommer sitta i rätten och återberätta hur de minsann är helt säkra på att de såg att killarna dra kniv mot dig.
 

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Hisings-Kärra
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Eller så hade byggnadsjobbarna berättat det för begravningsentreprenören , att det var dina sista ord...

-Det var ett trängt läge, jag hann inte besinna mig, de var 4 stycken, jag kände mig hotad, jag tyckte jag såg dem dra upp en kniv...

Sen under själva "hojfritagandet" så skriker man "Lägg ner kniven!!" allt man har och byggnadsjobbarna kommer sitta i rätten och återberätta hur de minsann är helt säkra på att de såg att killarna dra kniv mot dig.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top