Stulen KTM 660 05:a

Nope, inte många hojar ute på vägarna idag.. Men vi täckte iaf över hela frölunda osv, varenda parkering och mack, men tyvärr nada i sikte.

har ett ev tips på vitaskåpbilen, det står en vid frihamnen typ mittemot där den där båt & mattaffären låg som brann up, precis brevid snabbmatsstället som ligger brevid bensinmacken.(på lundby hamngata), den har stått där ett par dagar snyggt och prydligt parkerad, dock såg jag igår kväll att någon brutit upp bakdörrarna och kom då att tänka på denna tråd, så kollade noggrannare när bussen åkte förbi där idag och såg då att någon också krossat en ruta samt inga regplåtar. så har varken modell eller regnr. kunde inte heller se något polisavspärrningsband som dem brukar sätta dit om dem kontrollerat fordonet. jag hoppas detta kan vara till någon hjälp.

Ingen som sett eller hört något under helgen?

Har fått lite tips per telefon :tummenupp
Hojen har setts vid Kungsportsplatsen, ung, kort förare utan hjälm (utländskt utseende).
Hojen har även eventuellt setts vid macken vid fiskebäcksmotet.

Enligt tipsen är den inte omlackad...

Har snackat med Polisen men dem har inte så mycket att gå på tyvärr.

Last edited:
Synd om alla er som blir av med era ägodelar. Kommer vara uppmärksam om jag ser liknande hojar som känns suspekta men hade det inte varit bättre om vi kan ha en lista med telefonnummer till er som blivit av med hojarna så kan man ringa eller messa direkt så ägaren med vänner kan smida medans järnet är varmt liksom?

Gärna en samlingstråd, sticky, med alla hojar som blivit stulna men inte är återfunna.

förjävligt att grejerna försvinner.. vart bor folket som blir av med grejerna ? är det åt frölunda hållet eller "sket"ön ?

själv blir det till att införskaffa gpstracker och hoppas att detta är till hjälp vid en ev. stöld samt skriva en liten lapp där det står. RÖR DU så får du ont.. och fästa på hojen..

Man kanske skulle monter nåt hulling liknade under sadeln som skjuter upp i röven och levererar 230VAC...

Last edited:
Verkar bli hyffsat väder idag så det är väl inte omöjligt att hojen rullas ut...

Den har setts i Tynnered och vid Kungsportsplatsen så är ni i dem områdena håll extra koll.

Bensinmackar är bra att ha under uppsikt, prata även med de som jobbar där, visa bild på hojen, de är oftast hjälpsamma och har skarpa ögon mot suspekta personer o.s.v. Är ju dessutom kameraövervakat, när min var borta så fastnade rövhålen på bild. Sitter just nu i fiskebäck o häckar på okq8...

Bensinmackar är bra att ha under uppsikt, prata även med de som jobbar där, visa bild på hojen, de är oftast hjälpsamma och har skarpa ögon mot suspekta personer o.s.v. Är ju dessutom kameraövervakat, när min var borta så fastnade rövhålen på bild. Sitter just nu i fiskebäck o häckar på okq8...

Det var ett bra tips! :tummenupp
Tack för att du spanar :)

Last edited:
Ingen som sett eller hört något under helgen?

Har fått lite tips per telefon :tummenupp
Hojen har setts vid Kungsportsplatsen, ung, kort förare utan hjälm (utländskt utseende).
Hojen har även eventuellt setts vid macken vid fiskebäcksmotet.

Enligt tipsen är den inte omlackad...

Har snackat med Polisen men dem har inte så mycket att gå på tyvärr.

Det var ju nästan med säkerhet den hojen jag såg tidigare.
Fast den hade ju inte dina regplåtar o inga endurosulor.
Beskriviningen på föraren stämmer ju dock.
Har sett den snubben både mot trafiken på andra lång, och vid kungsport.
Men då travade han iväg o hämtade en hjälm.

Det var ju nästan med säkerhet den hojen jag såg tidigare.
Fast den hade ju inte dina regplåtar o inga endurosulor.
Beskriviningen på föraren stämmer ju dock.
Har sett den snubben både mot trafiken på andra lång, och vid kungsport.
Men då travade han iväg o hämtade en hjälm.

Kan ju vara min hoj men det låter lite osannolikt att dem skulle ha motardhjul att montera, men allt är ju möjligt.

Tack att du håller ögonen öppna :tummenupp

Jäkla typer som inte kan hålla sina smustsiga små fingrar från andras grejor, fy fan va arg man blir.

Samtidigt känner jag mig väldigt nöjd med att ha min hoj inlåst i en uppvärmd betongbunker som är låst, larmad och kameraövervakad av tre kameror inuti ett låst, larmat och kameraövervakat bilgarage för 175:- i månaden.

Jäkla typer som inte kan hålla sina smustsiga små fingrar från andras grejor, fy fan va arg man blir.

Samtidigt känner jag mig väldigt nöjd med att ha min hoj inlåst i en uppvärmd betongbunker som är låst, larmad och kameraövervakad av tre kameror inuti ett låst, larmat och kameraövervakat bilgarage för 175:- i månaden.

Det låter ju rätt säkert, men var hittar man sådanna garage?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT