Stulen Kawasaki ZX9r -98 Upplands Väsby

CBRMonika

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Hoj
1998, Honda CBR600f
Hej,
Min killes gröna Kawa ZX9r -98 blev stulen någon gång mellan den 1-11 juli 2011 på Solbergsvägen i Upplands Väsby, från ett gemensamt parkeringsgarage. Buren bröts upp och låsen klipptes/ kapades. Skottpengar på dessa äckel som inte kan hålla fingrarna i styr!!!

Regnr HSB757

Nu behöver vi ER hjälp. Jag har lagt ut en annons + bild på blocket se där det står mer detaljerad information.

Länk;
http://www.blocket.se/stockholm/Stu..._Upplands_Vasby_34863399.htm?ca=11&w=3&last=1

En kille tipsade oss om att han såg 2 snubbar som betedde sig konstigt på en grå/silvrig BMWhoj i just det garaget (han som observerade dessa typer bor på samma gata) då han skulle parkera sin bil, och här på Sporthoj hade någon tipsat om samma hoj och två snubbar som ev. kapar sporthojar i Upplands Väsby. Vet ni något mer om detta?

Om ni vet något, eller ser hojen hel som kraschad, snälla hör av er! Telnr finns på blocketannonsen.

Tack på förhand
/Monika o Christoffer

Hojen hittad

Hojen är nu hittad efter tips via telefon. Fanns på Bjursvägen (vid Infra City) i Väsby.

TIPS TILL ER SOM BLIR AV MED HOJAR!!!! Stulna hojar/ mopeder och även båtar har påträffats och observerats av grannar i området på en parkering nära korsningen Bjursvägen / Breddenvägen. Där stod vår hoj..

Hojen är kraschad minst 1 gång; plåt och plastskador, mosad spegel + blinkers, motorn är totalpaj och går knappt.

Är så sjukt trött på dessa äckliga slödder, dom är inte ens skit värda i mina ögon!

Hojen är nu hittad efter tips via telefon. Fanns på Bjursvägen (vid Infra City) i Väsby.

TIPS TILL ER SOM BLIR AV MED HOJAR!!!! Stulna hojar/ mopeder och även båtar har påträffats och observerats av grannar i området på en parkering nära korsningen Bjursvägen / Breddenvägen. Där stod vår hoj..

Hojen är kraschad minst 1 gång; plåt och plastskador, mosad spegel + blinkers, motorn är totalpaj och går knappt.

Är så sjukt trött på dessa äckliga slödder, dom är inte ens skit värda i mina ögon!

strycker mycket skit i vårt område ( bor på samma gatan som du )

se till att larma hojen ..:tummenupp

Jag kanske ska ta den vägen lite oftare när jag är ute och åker. Är det den stora bilparkeringen på höger sida när man åker upp mot grimsta på breddenvägen? Står en massa pendlar bilar där jämnt och ständigt. Vet att jag har påträffat en stulen bil där förra sommaren.

Vet precis hur du känner dig. Jag blir lika glad varje gång jag ser att någon kört ihjäl sig med stulen hoj

Om du kommer från rondellen på Breddenvägen och kör in på Bjursvägen så är det bilparkeringen på din högra sida. Är ett litet bygge där nu vid sidan om. En gråsilvrig BMWhoj som skymtades då hojen stals från garaget har också stått parkerad där, är säkert samma jävla liga som har nallat BMW:n.

De som bor i Väsby vet vilka det är som snor hojar, men jag skriver inte ut något då jag inte vill ligga på sjukhus eftersom dom är våldsamma av sig.

Jo, ska larma hojarna (killens som hittades, och min egna hoj), samt förse dom med gpssändare. Är fan nojig för att köra hoj nu, är livrädd för att min ska vara borta när jag ska till jobbet på morgonen :S

Nä, ibland vill man ta lagen i sina egna händer och sköta om dessa kriminella äckel på sitt sätt, utan polisen inblandning. Dom bryr sig ju ändå inte?! Killen satt och tjafsade med snuten i telefon, men dom kom aldrig! Konstigt att man hatar snuten ännu mer nu för tiden?

Fick ni tag i dom som gjorde det? Själv hade jag min motorcykel i 3 dagar innan dom slog sönder mitt tändningslås med en hammare och en skruvmejsel. Det hade nästan varit värt det så länge man hade fått tag i dom som håller på med sånt skit!

Tur att den blev hittad annars kanske folk skulle börja jaga mig.. :näsblod

Har glömt att sätta på kättingen två gånger i sommar men kommer garanterat inte glömma det igen, ingen hoj verkar gå säker. :mad:

Solbergsvägen är ingen lek.. Brorsan har bott där, första natten bröt någon sönder hans bildörr, köpte utemöbler som försvann en vecka senare, hängde ut en tröjja på tork, borta efter bara några timmar, träskor på altanen, borta... Listan är längre än så. :huvet

Detta var en massa år sen dock när området var nytt och flyktingförläggningen fullbokad.

Last edited:
Vi vet vilka som gjorde det, men kan inte göra något, för då åker vi dit av polisen. Snuten vet också att det gänget är kriminellt, men dom gör inget. Dom har varit på span osv, men dom går fria ÄN.

Nä, vi flyttade från Solbergsvägen nyligen. Skönt att slippa skiten, det rör sig bara avskum i dom trakterna.

Försäkringsbolaget säger att skadorna är för omfattande, så troligen kommer dom inte ersätta verkstadskostnad, då blir det FÖRHOPPNINGSVIS en summa pengar som hojens marknadsvärde ligger på... Här betalar man en massa pengar i försäkring, och får i princip skit kastat i ansiktet..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT