Stulen Kawa har setts i Falkenberg, hittelön 10000

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ja då var det jag igen. Min stulna hoj som jag skrivit och postat bilder på

ALL INFO OM MIN HOJ HÄR http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=190863

Falkenbergare: Dom stal min Jeep dunk 20 liters. Den har texten 98 okt på ena sidan med en relativt tunn tuschpenna. Detta kan vara en grej dom inte tänker på att dumpa utan kanske t,o,m fyller på den på macken, ser ni nåt PMa

Har setts den natten.
Jag postar en bild på faktisk flyktväg och den mest troliga vägen dit. Om någon i Falkenberg har idéer om vart den kan varit på väg vore jag grymt tacksam. Det behöver inte stämma men behöver just nu fler uppslag på var man kan kolla eller sitta i bilen sent på nätterna och spana lite.

Dom har startat och kört hojen och eftersom vittne har sett hojen med en följebil så innebär detta troligtvis att dom varit någonstans och hämtat sin bil eller polare med bil. Detta bör vara på området Falkagård eftersom flyktvägen vid sista iaktagelsen går från det hållet och mot Vinbergs kyrkby/vessige och därefter kanske Årstad men det är en ren spekulation, jag behöver fler ställen som är möjliga.

Jag har polis kontakter så flera av de kända ställena i FBG är just nu mycket mer hårdbevakat än normalt men sedan kan den mycket väl vara gömd i ett annat garage eller lokal som man själv inte tänkt på. Med tanke på just flyktvägen så tycker man inte det borde finnas alltför många alternativ såvida dom bara inte varit ute och busåkt, det är en möjlighet men tvivlar skart på det....skulle väcka uppmärksamhet om man fick ett möte och inte har lampor på hojen mitt i natten.

HITTELÖNEN ÄR NU 10,000 FÖR TIPS SOM LEDER TILL ÅTERFINNANDET

Alla tips är välkomna, det är bara min egen lediga tid jag slösar bort genom att kontrollera tipsen. Tipsa polare, arbetskompisar alla ni känner
 

Bifogat

  • Flyktväg.jpg
    Flyktväg.jpg
    178.6 KB · Visningar: 347
Last edited:

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Håller ögonen öppna.

Har du en bild vore det fint. Finns ju många zx10, är det krashkåpor på den, några speciella kännetecken?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Håller ögonen öppna.

Har du en bild vore det fint. Finns ju många zx10, är det krashkåpor på den, några speciella kännetecken?

klicka på länken jag postade? :) Har nu korrigerat texten lite, om man missade min länk så lätt var det nog bäst :D
 
Last edited:

F.Red.DE

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Lerum
Hoj
Såld...
10000. Spelar det någon roll om tjuvarna är döda eller levande? Kan tänka mig att du vill se dom halvdöda iallafall =P Jvligt tråkigt sånt här. Hoppas det löser sig för dig.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
10000. Spelar det någon roll om tjuvarna är döda eller levande?

Helst det förstnämnda, då kan jag få nöjet själv........risken kan ju vara att det blir det sistnämnda om dom bestämmer sig för att ha den som bushoj dock, är inte den bästa maskinen om man inte är erfaren....
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Du menar kanske tvärtom?

Jävligt trist med folk som inte vet skillnaden på DITT och MITT! :mad: :mad: :huvet :huvet

Kollar man pollen som ligger uppe nu så ser man att det finns en hel del här på sporthoj som inte lärt sig skillnaden ännu :huvet

Lycka till att hitta hojen, (och kräken som snodde den)!
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Finns några skumma typer här i Kungsbacka som håller jämt på och idiot kör lite här och var. La in bilderna på min mobil för att enklare komma ihåg hur den ser ut. Håller ögonen öppna.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ja det har gått snart en vecka och såvida den inte lämnat landet så kan den faktiskt vara var som helst iofs. Personligen tror jag ännu på att den står inlåst och gömd, man måste ha kvar hoppet, men jag känner oxå till flera här med kriminalitet som "yrke" som har släkt/vänner i Andersberg och åt Linköpingshållet så tyvärr är väl sökområdet rätt stort.....

Men en Racing kawa missar man inte, tillhör inte vanligheterna att dom är ute och kör. Årsmodellen är väl rätt lätt o hålla ögonen efter den har dämparen på siden, inte upp i häcken.

Men hoppas o tror ännu på FBG....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
inget nytt om hojen benny, själv håller jag ögonen öppna hela tiden
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kör en lyftpost för att hålla tråden vid liv.....
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Håller ögonen öppna


kör ofta upp mot båstad & halmstad, så ser jag den, blir jag inte lätt att skaka av.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Finns några skumma typer här i Kungsbacka som håller jämt på och idiot kör lite här och var.

Ja, mycket verkar stulet men det finns inte mycket man(jag) kan göra åt det.

Håller ögonen öppna här i KBA jag med:tummenupp
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ja, mycket verkar stulet men det finns inte mycket man(jag) kan göra åt det.

Håller ögonen öppna här i KBA jag med:tummenupp

Inte mycket man kan göra nej men om man ser en race kawwa eller ev en naken kawa så PMa. En racekawa man bara rensar på kåpor ser ju rätt fult ut o dessutom inga lampor så man skulle nog reagera om man såg det. Tyvärr tror jag det är främst MC folk som faktiskt ser skillnad på hojarna och som faktiskt vet vad det e man ska titta efter. Har märkt detta efter en del tips om diverse hojar, inc en röd Ducce o en Gul Yamaha........sa jag att det var en grön kawa jag sökte?
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Håller med ett öga efter den.

E ofta i falkenberg o däromkring på natten när jag jobbar.
Man ser en massa skumt folk när man kör på natten:gnissla

Men de tycker kanske de om mig med:)

Får hoppas den kommer tillrätta
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Kan kanske ge ett halmstrå, jäkligt långsökt men ändå...

Läste för nån vecka sedan en notis i lokaltidningen angående stulen CBR 1000RR (racehoj har jag för mig). Stölden inträffade, när föraren låg och sov, där de tog hojen på släpkärran (om de även tog släpkärran vet ej). Det var vid Boasjön som ligger utmed 25:an mellan Halmstad och Ljungby. Vilket polisdistrikt (kronoberg eller Halmstad) det är som sköter det vet ej, kolla med polisen, eller kanske föraren är medlem här?

Nämner det för kanske samma tjuvar....men kanske långsökt, men, men
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Det är ju tyvärr rätt lätt att se när folk skall på race och har sina hojjar o utrustning packade. För det första så annonserar ju folk ut där i trådar här, sen på msn osv.
Det är bara en tanke som slog mig, tyvärr blir det ju nån man känner då...

Tänk på det.

Håller kik i gbg btw.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top