Stulen i Täby 2010-10-14. Gilera Runner 180

prrii

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Honda CB 650 1980
Stulen i Täby 2010-10-14: 2002 Gilera Runner 180 SP

Tjena. Idag vart min scooter, en Gilera Runner 180 SP från 2002 stulen i Täby Kyrkby. Regnummer: SXN046. Jag ställde den på Albert Målares Väg kl. 14:00 och när jag kom tillbaka kl. 15:00 var den borta. Lite delar från framkåpan låg kvar på marken. Pratade med några byggjobbare som jobbade på ett hus bredvid som sa att två yngre killar hade kommit på en tjuvkopplad Yamaha-moppe som dem ställde kvar bredvid min scooter. De hade sedan kört iväg på min medans Yamaha-moppen stog kvar med motorn på. Gileran var svart med blå framkåpa och framskärm. Den hade lite lull-lull som bättre dämpare, malossi-variator m.m. Jag hade ett Dainese-goretexställ i den och handskar och hjälmen under sadeln. Den såg ut som på bilden, utan klistermärket på framskärmen.

Sjukt drygt det här. Kan inte folk köpa sina egna grejer:mad: Kan tänka mig att den snurrar i Vallentuna eller nåt. En "moppe" som gör 150 är nog rätt rolig för en 15-åring.
 

Bifogat

  • Gilera.jpg
    Gilera.jpg
    149 KB · Visningar: 828
Last edited:

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Fan vad surt , tyvärr e dom inte allt för svåra att själa . Hade en oxå förut som blev stulen .

Min gjorde inte 150 men inte långt ifrån (original)
 

prrii

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Honda CB 650 1980
Tack för svar. Jag är inte mycket till "meckare" själv men han jag köpte den av jobbade med skotrar och hade bytt lite delar. Variator, reedblock, kopplingsfjädrar och dämpare är det jag vet om. Och den gjorde i alla fall nästan mätaren ut, vilket borde vara lite under 150. Eller mätaren kanske är överdriven och optimistisk? Aldrig kollat gps. Använde den varje dag till pendling till och från universitetet och jobbet, så det blir surt att köpa ett busskort nu för dubbelt så mycket pengar som skotern kostade i årsförsäkring:huvet. Blir så trött, den var nybesiktigad, nytvättad och nytankad. Skulle nästan hellre vilja att den aldrig kommer tillbaka så jag får ut pengar på försäkringen i stället för att jag får tillbaka den i form av en hög med sönderkörda delar. Då kanske jag får arslet ur vagnen och köper en riktig hoj.

Cosmoz: Trist med din gamla, hittades den? Har du någon aning om man förstör mycket när man tjuvkopplar och bryter upp styrlåset?
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
På runner är det lite glädjemätare, gör riktiga ca 125kmh orginal. Mätt med gps då.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej, surt att du blev av med den. Man kan ju alltid kolla runt på skolgårdarna Vallentuna och Täby . Skall hålla utkik efter den. En svart/blå Gilera utan nummerplåt borde ju synas förr eller senare och med lite tur så kanske man kan få tag i de små liven.
Hoppas du får tillbaks den. Jag bor oxå i Kyrkbyn.
Ha de...Per:squid
 

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Farsta
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
Det är nog bara att dom är populära stöldbyten eftersom man kan köra med dom utan regplåt, ingen fattar att det är en tung hoj. Samma anledning som dom är populära för körkortslösa människor :) Dom är nog inte lättare att sno än något annat, hojtjuvar använder ju ofta glidhammare och då finns det nog inget som står emot. Har hört att det kan går lika fort som med nyckel? Min gilera stals av luffare måste tagit timmar innan dom fick den att rulla
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Det har den senaste tiden dykt upp ett flertal liknande hojar i Bagarmossen.. körs runt på cykelvägar av både kända och nya moppehuliganer.. Några har blivit av med sina "nyinförskaffade" fordon efter tips till vårt lokala PD.. men den här kampen är inte lätt eftersom det inte är någonting som polisen direkt prioriterar..

Börjar däremot tro att vi har någon form av Scooter uppköpare i området..

På 3 dagar.. 5 moppar, 4 utan skylt den sista hade skylt med reg nummer till en Audi.

Om någon vill söka av området så börja på Byälvsvägen..

Är så trött på att se sånt här hända.. Lider med TS :huvet
 

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Farsta
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
Det finns inte många så många runner 180cc kvar, därför hjälper det inte med larm lås mm, dom tar den ändå...
Om det är en vanligare modell så tar tjuven oftast inte den med mest säkerhet men om det är ovanliga grejjer så kommer dom ta den även om du skulle ha fem granitkedjor, larm mm. Gilera runner 180 bäörjar bli väldigt sällsynta, dom har gått UPP ca 7000 i pris på 2 år
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top