Stulen Honda SP1, Kungsängen, Stockholm 14-15/5

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
Ingen med motor....
Natten till den 15/5 blev min SP1 stulen.
Stod i ett låst flerbilsgarage framför min bil.
Låst med styrlås, skivbromslås o en kraftig kedja runt en betongpelare.
Kedjan va kapad och sen har man lyft hojen mellan bilarna.
Reg nr. RXH723

Utrustad med bl.a:
Mörkt kåpglas
Kolfiber-framskärm
hugger
Undertray
Enkelsits
Styrdämpare, en lila, kommer inte ihåg märket på den
Uppdraget Leo-Vince halvsystem
Borttagna passagerar-fotpinnar

148.jpg

Styrdämparen är en hyper pro.
Jag har själv satt dit den. Synd, det kunde man gett sig fan på.
Jag hade den hojen innan. Hoppas att den lever ett tag till, den var jävligt fin. Hoppas att den kommer tillbaks.

Styrdämparen är en hyper pro.
Jag har själv satt dit den. Synd, det kunde man gett sig fan på.
Jag hade den hojen innan. Hoppas att den lever ett tag till, den var jävligt fin. Hoppas att den kommer tillbaks.

Ja just det, va ju du som hade den förut.
Ja den va väldigt fin, hann ha den ganska exakt ett år, blev väl 200 mil.

Nej, vad trist. :( Hoppas de hittar den snabbt och i gott skick.

Jäkligt märkligt att nån åker å stjäl just dessa modeller

En bekant blev nyligen av med en exakt lika dan

Den hittades på en adress i Södertälje

Vill du ha mer uppgifter så skicka PM

jävla idioter som inte kan hålla fingrarna i styr!

spanar neråt nynäshamn

Riktigt trist att höra -och som Anderssonturbo säger, frågan är om det är en slump att två ex stjäls med så kort mellanrum?

Hoppas den kommer tillrätta:tummenupp

Satan vad trist... Ska hålla ögonen öppna, då jag kör runt en hel del i området.
Var det en riktig lås-kedja och hur kapade dom den?

Såg en SP1:a i Sollentuna/Edsbergs Centrum i Onsdags kväll.
Tänkte inte ngt speciellt på det då förutom att han körde som en "biltjuv" & skulle absolut ta sig förbi de få bilarna som stod för rött ljus samt även köra ut i korsningen mot rött ljus & sen svänga vänster mot Danderyd, han hade sällskap av en kompis på en Suzuki Bandit.
Vill påstå att jag tyckte att ingen av förarna hanterade hojarna med säkerhet, såg liksom lite ovant ut..

Behöver inte ha ngn koppling till stölden men man vet aldrig, Kungsängen e ju inte allt för långt borta.
Ska spana lite eXtra om jag ser en SP1:a igen.

Tänkte inte ngt speciellt på det då förutom att han körde som en "biltjuv" & skulle absolut ta sig förbi de få bilarna som stod för rött ljus samt även köra ut i korsningen mot rött ljus & sen svänga vänster mot Danderyd, han hade sällskap av en kompis på en Suzuki Bandit.
Vill påstå att jag tyckte att ingen av förarna hanterade hojarna med säkerhet, såg liksom lite ovant ut..

Behöver inte ha ngn koppling till stölden men man vet aldrig, Kungsängen e ju inte allt för långt borta.

Va en kille på sporthoj som kör som en biltjuv?? Det är ju han!!! :D:D

Satan vad trist... Ska hålla ögonen öppna, då jag kör runt en hel del i området.
Var det en riktig lås-kedja och hur kapade dom den?

Ja den va låst med en Abus mc-kätting, med löpögla på, sen ett kraftigt hänglås, sen en annan kätting som gick runt en betongpelare.
Troligtvis en batteridriven vinkelkap, va ett fint snitt i ena länken.....

Hoppas den återfinns i gott skick, SP-1:orna, eller ännu hellre RC51 som är ett mycket coolare namn, är alldeles för fina för att sluta sina dagar som nöjestripp för kriminella! Det var ju inte det HRC la ned sin tid och själ på att utveckla hojen för...

Var Banditen Blå? Jag blev av med min i Jakobsberg och fick syn på han i Kallhäll (tyvärr i bil så jakten varade inte länge).

Var Banditen Blå? Jag blev av med min i Jakobsberg och fick syn på han i Kallhäll (tyvärr i bil så jakten varade inte länge).

Lite osäker på den exakta färgen, vill minnas att den var mörk i färgen, svart eller kanske mörkblå..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka