Stulen hoj, Tycker synd om killen..

• Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
Hur gör ni om personen i fråga saknar körkort, kanske ska ta körkort men vill ha köpt en hoj innan ?

Inte fan lämnar man ut hojjen till provkörning om de inte har tagit körkortet.
Säger de att de inte har med sig körkortet ... annan sak, men handpenning el annan säkerhet typ hela börsen eller nått är ett krav.

Har dom inge kort skall de inte prova. Jag köpte IOFS min hoj innan jag hade kort, men jag köpte utan att ha provat hojen innan. Pengarna i handen gäller innan provkörning om man inte har en kontakt med personen sedan tidigare. Minimum är ju annars att man håller i körkortet och har en bild på köparen.

Annars kan man ju alltid propsa på att man kommer HEM till köparen, istället för tvärtom. Och då menar jag hemadressen som deras registrerade mobilnummer tillhör. Bor de inte där så får man vänta på nästa köpare.. Svårt att "sticka" om du kommit ner från din egen lägenhet för att provköra.

Man bör ju kanske se till att ha ett vittne med bil med sig.. om man behöver skjuts hem efter att ha sålt hojen menar jag..:)

:va
Du inser att du förlorar sjukt många eventuella köpare med den policyn?

Om jag ska vara ärlig så har jag inte så många potentiella köpare heller. Hojen är så gammal att den skulle kunna kallas knarr lika gärna. :D

Har de inget körkort så får de väl be ngn annan som har kort köra och sitta bakpå istället. Jag tror att mc-handlare skulle tveka att låta någon utan kort ta ut deras hojar på provkörning.

Jo i föga så klart personen kan ljuga att man har mc-kort men glömde de hemma o visar endast upp legg.

Gött att R1an blev hittad, men synd i skicket :huvet

Mycket snack om hårda/tuffa försäljare nu, jag är HELT övertygad om att 99% av alla dom som ska till att kränga iväg knarren nätt o jämt vågar be om att få ev. bilnycklar i pant under provsvängen, att få köpeskillingen i pant är ju bara patetiskt att begära:rolleyes:, näe det är bara mycket snack o lite verkstad i detta. Personligen skulle jag inte ens åka o titta på en hoj om sådana krav ställs.:brinnerup
Hur stor är risken att det ska bli knas?? Den mäts i promille.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra