Stulen hoj, hur lång tid får man räkna med?

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Min gamla Thundercat blev stulen natten mellan torsdag/fredag:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120002

Min fråga är hur lång tid hela processen tar hos Polisen och Försäkringsbolaget?

Antar att brottet skrivs av (om dom inte hittar hojen dvs - liten risk: den är säkert redan i öststaterna) efter ett tag, och bara då kan försökringsbolaget ta tag i det hela. Sen ska väl dem också utvärdera och värdera hojen... Hur lång tid får man räkna med för hela processen och betalar försäkringsbolagen ut marknadspriser på hojen (minus självrisk)?

Har halvförsäkring hos TH. Har haft hojen "på" i typ 2 veckor, och bara fått inbetalnings avi för en vecka sen (är det bäst o betala den fort som fan eller?)

Det måste först gå en månad innan den betraktas som försvunnen för gott!
Innan dess gör försäkringsbolaget inget!

fart freak skrev:
2157940 Min gamla Thundercat blev stulen natten mellan torsdag/fredag:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120002

Har halvförsäkring hos TH. Har haft hojen "på" i typ 2 veckor, och bara fått inbetalnings avi för en vecka sen (är det bäst o betala den fort som fan eller?)

Ja, f-bolagen brukar kräva att försäkringen ska betalas och finnas fram tills att ersättning reglerats, dvs lösen pga att den inte hittats eller att den återfunnits i så dåligt skick att den inte är värd att reparera.
På den ev. lösendagen så annuleras försäkringen och överskott återbetalas.

Hör med ditt bolag, min erfarenhet är att det brukar vara så!

Trist med hojstölden btw :(

/Nitrous

En till fråga nu om samma sak - om nu hojen inte dyker upp inom en månad och en värdering ska göras av försäkringsbolaget, kan jag påverka deras bud med eventuella lul-lul som jag "köpt" till hojen (typ slipon, nya bromsar, osv)? Måste man kunna uppvisa detta med kvitton? Andra tips?

fart freak skrev:
2158200 En till fråga nu om samma sak - om nu hojen inte dyker upp inom en månad och en värdering ska göras av försäkringsbolaget, kan jag påverka deras bud med eventuella lul-lul som jag "köpt" till hojen (typ slipon, nya bromsar, osv)? Måste man kunna uppvisa detta med kvitton? Andra tips?

Tror inte att bolaget värderar upp hojen så mycket pga extrautrustning men du kan ju alltid kolla med dem!

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back