Stulen Ducati Streetfighter 2010 Hägersten

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Jaha då var det min tur, inatt mellan 21-06 stals en SF2010 från gösta ekmansväg i hägersten.
De har klippt 3 lås, kvar låg kåpan till tändningslåset.

ETT Abus granti skivbroms
ETT Abus värsting självriskbefriat lås med betongögla
ATT Abloy Klass 3 kätting draget genom avloppsledning
Imobilizer

REG KYT484

Samt tagit sig in i garaget, bilen stod framför så de har ålat sig ordentligt för att få plats.

Man blir så jävla trött.....
 

Rosborg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Skarpnäck
Hoj
Suzuki K7 1000
Fyfan vad ledsamt att höra, jävla massa skit folk det finns i denna värld. Jag ska hålla ögonen öppna.:mad:
 

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Sthmlregionen
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Förbenade ligister, beklagar verkligen. Undra vad man skall behöva göra för att behålla sina grejer ifred? Håller gluggarna öppna.
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tråkigt.
Jag har mina hojar på samma gata.

Vilket nummer stod din på? Ute eller i garage?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tråkig läsning som fan! Något special med hojen som man kan hålla ett öga på för att känna igen den?
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Den stod i garage ordentligt fastlåst, inga specifika kännetecken. SF standard med Öhlins bak.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Beklagar!

F*n i he*¤te att folk inte kan skilja på mitt och ditt!!! :huvet :dummer :mad:
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Känns som att det börjar bli dags för någon form av grannsamverkan mot det ökande antalet hojstölder.

Kan man dela in det i olika närområden där alla hojåkare går samman och hjälper varandra hålla koll.

Tänker:Båtklubb
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Jaha då var det min tur, inatt mellan 21-06 stals en SF2010 från gösta ekmansväg i hägersten.
De har klippt 3 lås, kvar låg kåpan till tändningslåset.

ETT Abus granti skivbroms
ETT Abus värsting självriskbefriat lås med betongögla
ATT Abloy Klass 3 kätting draget genom avloppsledning
Imobilizer

REG KYT484

Samt tagit sig in i garaget, bilen stod framför så de har ålat sig ordentligt för att få plats.

Man blir så jävla trött.....

Då jag bor i krokarna ska jag tag mig en runda i Axelsberg & Örnbacken Som mig veterligen är de närmsta problemområdena. Men klippte de låsen & tog hojen trotts startspärr är nog hojen väck, tyvärr. Ett rent helvete då det tar en evig het att få ut försäkringspengarna, säsongen hinner ta slut ett missat år.
Finner jag den PMár jag dig.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Man kan nog inte göra mer än trådskaparen redan gjort. Förutom ordentliga lås och något hinder som försvårar (t ex bil) gäller det nog att inte försöka skylta med vad man har i garaget. Säg till era vänner att inte prata så mycket i bekantskapskretsen. Hindrar givetvis inte någon från att kolla med transportstyrelsen. Vi bor trots allt i ett öppet land där information är lätt att komma åt.

Till trådskaparen: beklagar det stölden. Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt med försäkringsbolagen. Det verkar vara någon som hemskt gärna ville ha just din hoj. Fanns som sagt inte mycket du kunde göra för att förhindra det.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tråkigt!

Dock så skulle jag nog säga att du kan utgå ifrån att det knappast är några "ligister" som norpat den! Med all den låsaparatur samt garage du hade är det garanterat proffs som tagit den och du kommer med 99,5% säkerhet aldrig se den igen!

Blev av med min K5 för några år sen vid Blommensbergsvägen på liknande sätt!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Helt otroligt vilken tid och energi den här typen av personer har till att sno andras surt förvärade ägodelar.
Något säger mig att samma personers energi för att te x söka ett hederligt jobb inte är på riktigt samma nivå.

Det som värmer är att åtminstone småtjuvarna förmodligen kommer sitta där på ålderns höst helt utan tjänstepension, knapra på sitt knäckebröd och fundera över om det inte hade varit smartare att faktiskt göra något vettigt av sitt liv.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Lider något sjukt med trådskaparen, det väcker ett ordentligt hat som behöver få utlopp på något sätt.

Tycker många av oss är alldeles för mesiga när det gäller detta. Så fort någon/ några åker dit för denna typ av brott.

Upp med dom är på SH, bild (gärna före och efter du kom på dom), namn, Facebook, adress, ev dom från tingsrätten osv osv..

Eftersom våra kära moderatorer på SH förmodligen kommer plocka bort detta (pgs ngt som liknar PUL) så får vi väll skapa en extern "fishy"-site för endast denna typ av problem.

Vet att tankarna är stora men något behöver ju uppenbarligen göras! Det ska göra ONT att stjäla hojar.
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
verkar som om det är extremet mycket stölder söder om stan. Det dyker ju upp stöld trådar VARJE dag här på sporthoj.

Till TS: Har hojen stått i garaget hela vintern eller hade du nyligen flyttat dit den?
Nu har jag ingen som helst koll på hägersten men kolla om det finns kameror i närheten. allt från bankomater
till trafikkameror och butikers övervakningskameror. Har själv fått hjälp av butiker med "olagligt" monterade
kameror.
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Den har stått i garaget hela vintern , övertäckt med 2 kapell. Oftast bil parkerat framför, jag är nog som bara den att inte skylta med den. Tyvärr finns ingen ström att ta till kamera och andra övervakningsdevices. Man blir matt....
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hur har de tagit in sig i garaget? brutit sönder nåt?

Surt sa räven, lider med...
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Den har stått i garaget hela vintern , övertäckt med 2 kapell. Oftast bil parkerat framför, jag är nog som bara den att inte skylta med den. Tyvärr finns ingen ström att ta till kamera och andra övervakningsdevices. Man blir matt....

Är det ett gemensamt flerbilsgarage möjligen ägt av Stockholm Parkering & en driftschef vid namn Axelsson som figurerat i lokalpressen har ute? Eller ett villa garage?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Fy fan säger jag...
Får återknyta till min tråd "Vad kan vi göra för att behålla våra hojar"?
Ett ständigt och hett ämne...
Jag börjar fundera starkt på olagliga metoder för att få behålla hojen, allt från ström, rakblad etc... ALLT som kommer att skada tjuvjäveln ordentligt kort sagt.
Ska hålla mina ögon öppna och återkommer om jag ser någon! Lider med dig!
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Den har stått i garaget hela vintern , övertäckt med 2 kapell. Oftast bil parkerat framför, jag är nog som bara den att inte skylta med den. Tyvärr finns ingen ström att ta till kamera och andra övervakningsdevices. Man blir matt....

verkar som dom spanat in stället ett tag.
Lagt märke till konstiga bilar, individer som rör sig i området?

Mitt i natten förra sommaren ute på landet upptäckte jag en båt som åkte runt och plåtade bryggor. En vecka senare saknade 5 grannar sina båtar och ytterligare 5 sina motorer. Jag gav signalement på båten som hade åkt förbi, kustbevakning (tror jag) hitta båten av en slump och 4 stulna båtar återfanns.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top