Stulen: Ducati 748 regnr ROC949 (återfunnen)

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
fan vad ledsen jag blir för din skull gegga :( Din nya hoj!!:huvet


Jag ska absolut hålla ögonen öppna!! Har du kollat med grannar etc. om de sett eller hört något konstigt? krävs det nyckel? kod? blipp? till garaget? kan de ha i så fall tagit sig in när någon i huset gått in?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
fan vad ledsen jag blir för din skull gegga :( Din nya hoj!!:huvet


Jag ska absolut hålla ögonen öppna!! Har du kollat med grannar etc. om de sett eller hört något konstigt? krävs det nyckel? kod? blipp? till garaget? kan de ha i så fall tagit sig in när någon i huset gått in?

Ja det behövs blipp-greja för att komma in i garaget och det ska även vara kameraövervakat. Det går inte att nå garaget över telefon av någon anledning men har mailat och frågat om videoövervakningen.
Har även skrivit ut lappar med bilder nu på jobbet som jag ska sätta upp i och runt garaget.

Fast ärligt talat. När man tänker på saken undrar jag om jag ens vill ha tillbaka skiten när de är "klara" med den ... Fast det sabbar så jäkla mycket just nu, jag har ju massa bandagar inbokade.
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Såå jävla ruttet! Det lär ju inte vara tisdagspundarna heller om den var i okörbart skick... :mad:
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Fan vad surt! :mad:

Om jag ser han som stulit den så lovar jag att ge han en pungspark från helvete!
 

Mr. K

Bättre sist och snygg än först och ful!
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Kawasaki Z1000 ABS
Håller ögonen och öronen öppna! De som snor andras saker borde ju skjutas på plats!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jo, hann ju precis justera den för mig och testa den på ett par banor och börja älska den ...

Den är ju inte värd några pengar och var ej i körbart skick när den stals så jag fattar inte vad det är för idioter. Ser ni hojen i trafiken så kör på aset som stulit den.

Tyvärr stjäls väl många hojar för att komma över reservdelar också. :( Om man snor en hoj med isärplockad koppling så lär det väl inte vara för joyriding antar jag.

Annars verkar det vara hojtjuvarnas år i år. Daytona 675 verkar man behöva förvara i bankfack nu för tiden, eftersom den saknar startspärr (har jag hört)

Hoppas du hittar den kompis. Jag kommer i alla fall att titta lite extra på de röda 748:eek:r jag ser.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Fan vad surt.... Börjar bli väldigt många stölder av just mc i år.... Får man tag på en sån där så vete fan vad man skulle få för sig o göra....
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Från garaget:
" ...
Det finns filmmaterial som visar stölden av din motorcykel. Den blev stulen
10/7 kl 01:00.

P.g.a. tekniska problem med vårt kamerasystem kan vi dock inte ge dig, eller
polisen, filmsekvenserna förrän tidigast i nästa vecka. Jag kan återkomma
när jag har filmen i min hand.
... "

Vore nästan värt hojen om det går att identifiera tjuvarna utifrån filmmaterialet. De kommer aldrig stjäla en hoj igen om jag får fatt på dem.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Från garaget:
" ...
Det finns filmmaterial som visar stölden av din motorcykel. Den blev stulen
10/7 kl 01:00.

P.g.a. tekniska problem med vårt kamerasystem kan vi dock inte ge dig, eller
polisen, filmsekvenserna förrän tidigast i nästa vecka. Jag kan återkomma
när jag har filmen i min hand.
... "

Vore nästan värt hojen om det går att identifiera tjuvarna utifrån filmmaterialet. De kommer aldrig stjäla en hoj igen om jag får fatt på dem.

brytna ben e fan va dom förtjänar!


Hoppas hojen kommer tillbaks eller att du åtminstone får fast dom!

offtopic:
Hur och med vad svetsa du ramdelen till kåpan? har också en trasig,
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Från garaget:
" ...
Det finns filmmaterial som visar stölden av din motorcykel. Den blev stulen
10/7 kl 01:00.

P.g.a. tekniska problem med vårt kamerasystem kan vi dock inte ge dig, eller
polisen, filmsekvenserna förrän tidigast i nästa vecka. Jag kan återkomma
när jag har filmen i min hand.
... "

Vore nästan värt hojen om det går att identifiera tjuvarna utifrån filmmaterialet. De kommer aldrig stjäla en hoj igen om jag får fatt på dem.

Skicka slaktarstaffan på dem ;)

Hoppas hojen kommer fram.

/J
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Ja det behövs blipp-greja för att komma in i garaget och det ska även vara kameraövervakat. Det går inte att nå garaget över telefon av någon anledning men har mailat och frågat om videoövervakningen.
Har även skrivit ut lappar med bilder nu på jobbet som jag ska sätta upp i och runt garaget.

Fast ärligt talat. När man tänker på saken undrar jag om jag ens vill ha tillbaka skiten när de är "klara" med den ... Fast det sabbar så jäkla mycket just nu, jag har ju massa bandagar inbokade.

Om det nu kräver en bricka så borde garaget ha en logg med IDt på den brickan som de tog sig in med....
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Jag såg en hoj i natt den åkte från masmo~ mot huddinge, ut på huddingevägen. och in i industriområdet bakom huddinge centrum där jag tappade bort honom. Reg skylten var bortplockad och det var allt för mörkt ute för att ja skulle se något förutom att reg skylt var plockad och någon i vanlig jacka gjorde en lagom ful omkörning. hursom så ringde ja polisen och dem skulle ha ögonen öppna. hoppas det löser sig.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Detta djävla pack som snor hojar. Är det fler stölder i år eller är det fler som rapporterar?
Hursomhelst - Jag hoppas det löser sig Gegga! Jag håller utkik jag med.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Detta djävla pack som snor hojar. Är det fler stölder i år eller är det fler som rapporterar?
Hursomhelst - Jag hoppas det löser sig Gegga! Jag håller utkik jag med.


Det händer alldeles för ofta märkliga ting i de större p-garagen. Påfallande sällan att entreporten till garaget ens är uppbruten efter stölden. Jag tror det ofta beror på outsourcingen av driften. Såväl hyreshusbolag, bostadsrättsföreningar, parkeringsbolag mm, har gjort sig av med sina vaktmästare. Man vill inte ha skitiga fingrar. Istället är det servicefirmor av varierande kvalité, som alla har nycklar, smartcards, koder mm, till hundratals lokaler.

Till ett och samma garage kan det finnas en handfull företag vars anställda har tillträde till lokalerna, för att tömma sopor, sopa golv, lappa bilar, serva ventilationsystemet, serva motorporten, nattvakta osv. Det räcker med att det finns en råtta som sitter och far i en sån servicebil, som kan tipsa polare på krogen hemma, och hjälpa till med hur man kommer in, eller som tom åker på stöldturneer själv.

Anonymiteten gör att ingen bryr sig. En genomsnittlig leasingbilsägare med kontorsjobb skulle sannolikt inte ens reagera om det luktade bränd kapskiva i garaget när han/hon gick ned för att hämta sin bil, han/hon skulle sannolikt inte ens notera eller hälsa på de småpratande personerna vars ansikten av ngn anledning var svåra att se. Han/hon skulle bara larma av sin audi och åka till sin precious golfbana.

Det var skillnad förr, när det var en lokal vaktmästare, bekant med alla som hade fordon i garaget, som hade hand om både lokalen och samtliga nycklar.
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det händer alldeles för ofta märkliga ting i de större p-garagen. Påfallande sällan att entreporten till garaget ens är uppbruten efter stölden. Jag tror det beror på outsourcingen av driften. Såväl hyreshusbolag, bostadsrättsföreningar, parlkeringsbolag mm, har gjort sig av med sina vaktmästare. Man vill inte ha skitiga fingrar. Istället är det servicefirmor av varierande kvalité, som alla har nycklar, smartcards, koder mm, till hundratals lokaler. Till ett och samma garage kan det finnas en handfull företag vars anställda har tillträde till lokalerna, för att tömma sopor, lappa bilar, serva ventilationsystemet, serva motorporten, nattvakta osv. Det räcker med att det finns en råtta som sitter och far i en sån servicebil, som kan tipsa polare på krogen hemma, och hjälpa till med hur man kommer in, eller som tom åker på stödturneer själv.
Anonymiteten gör att ingen bryr sig.

Det var skillnad förr, när det var en lokal vaktmästare, bekant med alla som hade fordon i garaget, som hade hand om både lokalen och samtliga nycklar.

Sant, så sant så. Snacka om att invagga hyresgäster till garageplatser i falsk säkerhet.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jo det där med blipp-nyckelringen gör inte så mycket. Det är ofta som bilar smiter in bakom mig, och andra tillfällen smiter jag in bakom bilar. Men vem vet, det kanske ge något.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sant, så sant så. Snacka om att invagga hyresgäster till garageplatser i falsk säkerhet.

Ja ur stöldsynpunkt hade nog de flesta hojar, iaf i innerstan, stått säkrare låst vid en stolpe på trottoaren, än i ett anonymt p-garage. Men sen vill man ju förstås ha sin hoj väderskyddad. Bästa garagen är de som fortfarande sköts enligt gamla regler. som tex mc-mekgarage, hobbybilsgarage etc. Där det ofta är folk, och där alla känner alla, vanliga nycklar och manuell port. Blir mycket sällan inbrott i sådana garage.

Jo det där med blipp-nyckelringen gör inte så mycket. Det är ofta som bilar smiter in bakom mig, och andra tillfällen smiter jag in bakom bilar. Men vem vet, det kanske ge något.

Ja blipnyckelringar/motorport är en rejäl björntjänst. Men vanliga nycklar var det ju alltid först efter en dialog/möte, som man släppte in ngn som kom strax efter.
Dvs den i fordonet före var ju ändå av/ute ur sitt fordon för att låsa upp/låsa porten. Så ska man då släppa in ngn som köat upp bakom, så tog man ju ett snack med den personen för att se om det är ngn behörig/bekant. Precis som det fortfarande är vid grindar in till båtklubbar etc.

Många "effektiva" nutidsmänniskor stannar ju därtill inte kvar och ser till att porten stängs utan att ngn pilar in när de lämnar garaget med bilen. Den kollen skedde ju per automatik med vanliga nycklar. Man var ju tvungen att kliva ur bilen och låsa porten.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
I lördags ringde polisen och sa att de har min hoj. Tydligen är det någon som stulit den, brutit upp ett släp i mitt garage och tryckt in hojen i släpet. Ägaren till släpet har hittat hojen och larmat polisen.

Kan gissa att asen tänkt återkomma och sno hela släpet eller något sånt.

Nu står åbäket hos Ducati Stockholm som ska kolla skador med försäkringsbolaget osv ... Och hon är ju inte vacker längre. Bifogar bild på det som en gång var ett tändningslås.
 

Bifogat

  • Photo 2011-07-16 16 56 43.jpg
    Photo 2011-07-16 16 56 43.jpg
    235.8 KB · Visningar: 332
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top