Stulen cykel!

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Min superfina Crescent blev stulen inatt när jag var på jobbet! Köpte den för bara nåt år sedan och den kostade en rätt bra slant.. Den stod utanför min lägenhet på centrala hisingen. Fjanten som stal den lämnade kvar en annan cykel till mig, så den får jag väl kila över till polisstationen med.

Min egen brottsplatsutredning har lett fram till att cykeltjuven tagit sig mot västra sidan av ramberget. Typ eriksberg, bräcke, lundby, kyrkbyn, lindholmen. Så ni som är i de delarna får sjukt gärna hålla utkik åt mig! Cykeln är väldigt lätt att känna igen. Den är helt vit, med Crescent-texten på ramen i också en nästan helt vit nyans. Skivbromsar fram och bak. Pakethållare bak. Två mindre handtag längst ut på styret att vila händerna på.

Hittelön utlovas!

Chansen är liten. Men med tanke på vilket håll han cyklat så finns det inte många alternativ till de områden jag nämnt! Lär väl inte få ut något nämnvärt på försäkringen heller antar jag.. Eller hur mycket tycker försäkringsbolagen att en 3 år gammal cykel minskat i värde?

Chansen är liten. Men med tanke på vilket håll han cyklat så finns det inte många alternativ till de områden jag nämnt! Lär väl inte få ut något nämnvärt på försäkringen heller antar jag.. Eller hur mycket tycker försäkringsbolagen att en 3 år gammal cykel minskat i värde?

Man brukar få ta ut en likvärdig av försäkringsbolaget. Har blivit av med ett antal cyklar och brukar bara få betala själrisken som ligger runt 1000:-

Då jag har en egen cykel och bor i Bräcke så vet jag att på ca 10-15 minuter så är du antingen i Majorna eller centrum utan större ansträngning.

Ta in den nya cykeln i lägenheten annars blir det nog samma med den ,speciellt nu när dom vet att du får en ny fin av försäkringsbolaget.

Back