Stulen: CRF450 Motard i Västerås

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
En polare blev av med sin Honda CRF 450 här i Västerås i helgen. Hojen är röd med svart lyse på. Vet dock inte regnr men skylten är ju med all sonnolikhet inte monterad i nuläget.

Den stals nere i Centrum när den va låst med skivbromslås.

Nu är grejen så här, att jag har luskat reda på (enligt säkra källor) vem det aset är som snodde hojen. Han heter Fredrik ******** och är född -92. Killen är alltså 16 bast och är känd hos polisen och sitter nu i skrivande stund på ungdomsanstalt. Har även fått reda på att han sålt hojen för 2000:- till nån lirare i Arboga. Han går runt och skryter om hur han snodde hojen och att han redan sålt den vidare....

Så ni som bor i eller i närheten av Arboga, håll utkik efter en CRF 450 motard eller crosskittad!! Hör av er gärna en gång i onödan än att tveka...

Känns lite halvtråkigt och gå till polisen eftersom killen redan sitter på ungdomsanstalt för bilstölder och hojstölder sen tidigare... Vad kan dom bidra med?

Ring om ni vet nåt!! All info tas gärna emot!
Nu har det blivit en fråga om heder...

Har nu fått fram numret till ynglingens föräldrar... Ska man gå genom dom kanske? Med en sån unge kanske dom inte bryr sig alls...

Känns inte som att dom bryr sig, men samtidigt kanske man inte förlorar på att prova?

Killen är ju 16 år så man tycker ju att han borde ha lite respekt för sina päron men man vet ju aldrig... Kanske är bättre att bara leta upp honom och skrämma honom regält.

PMa Namn osv. så kan jag fråga runt lite. Gärna en bild på hojen med.

Sry för ja dumpar gammal tråd, men hur gick de med hojen? "Känner" snubben som snodde den... :skäms

Fast då borde du väl veta hur det gick för honom också eller?

Att känna och umgås är nog två olika saker! 16-åringar på glid är inte direkt påverkbara och är han redan ett anstalt barn så lär han inte skämas märkvärdigt snarare en fjäder i hatten mellan likasinnade är jag rädd... synd om folk som pajar sina liv så här!

Fast då borde du väl veta hur det gick för honom också eller?

Han undrade iofs hur det gick med hojen, inte med killen. Snorungen hade ju sålt iväg hojen tydligen. O vem bryr sig om killen egentligen, bara vänta tills han rånar eller snor fel persons hoj o blir ihjälslagen eller nåt, man kan ju alltid hoppas varje fall.

Han undrade iofs hur det gick med hojen, inte med killen. Snorungen hade ju sålt iväg hojen tydligen. O vem bryr sig om killen egentligen, bara vänta tills han rånar eller snor fel persons hoj o blir ihjälslagen eller nåt, man kan ju alltid hoppas varje fall.

Moget att hoppas någon blir ihjälslagen:vaDu sa ju själv han var en snorunge:va

Även om männsikor gör fel val i livet och kanske stjäl, rånar(snorungar som du sa) så är det verkligen rätt att hoppas någon blir ihjälslagen? tyder mer på att du är samma sak som du påstod att grabben var eller:va:huvet

Last edited:
Som sagt så är jag inte bästa polare med killen utan vi har jämt haft gemensamma kompisar och gått på samma skola så vi har väl umgåtts tillsammans ibland när man har vart med polare.

Och jag tänkte om hojen inte kommit till rätta så skulle ja kunna snacka med han och se vem han sålde hojen till osv...

Även om männsikor gör fel val i livet och kanske stjäl, rånar(snorungar som du sa) så är det verkligen rätt att hoppas någon blir ihjälslagen? tyder mer på att du är samma sak som du påstod att grabben var eller:va:huvet

Ja dumma mig, jag tar tillbaks allt!

Tycker du ska lämna över all info till polisen, Dels så att de kan utreda och ev knyta 16-åringen till stölden och även försöka få tag i killen som köpte hojen av honom, då det brottet rubriceras som Häleri.

Du verkar tycka att man t om ska be drägget om ursäkt får att man ens var så dum att man tyckte det var fel att han snodde hojen?
Så jäkla politiskt korrekt man kan vara då.Gulle dej:arsele

Tycker du ska lämna över all info till polisen, Dels så att de kan utreda och ev knyta 16-åringen till stölden och även försöka få tag i killen som köpte hojen av honom, då det brottet rubriceras som Häleri.

Nu kan jag ju meddela dig att vi lever i sverige anno 2011 där det sparars in på allt (förutom det onämnbara) så några resurser att utreada en flera år gammal hojstöld kan man glömma. :huvet

skrämm livet ur skitungen är väl de enda rätta?
då kanske han lär sig vad som är ditt och mitt.. du vet sånt som normala barn lär sig på dagis?
och om man vill LÅNA någåons saker så FRÅGAR man först..

ähh.. dra en moral-filt över huvvet och somna om..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT