Stulen Cbr600?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Såg en ovan förare igår på en Honda cbr600f. Han körde utan att knäppa hjälmen och kunde knappt inte starta den och växlade värre än min hund. Såg den vid Ryhovs sjukhus i Jönköping igår vid ca 18-tiden.
Han hade någon konstigt nyckel såg det ut som och han parkerade den utan att dra ut nyckeln sen gick han iväg från motorcykeln och kom tillbaka ca 5 min senare och man lämnar inte nycklarna i sin egna hojj. När han skulle köra iväg sen kunde han knappt inte starta den bara för att han tydligen inte visste att man var tvungen att fälla upp stödet. Så de tog ca 2 min innan han fattade det också. Han va i ca 25års åldern och INTE svensk. Han knäppte inte hjälmen och hade inga skydd/skinnställ. Han stod och försökte få i N också i någon minut. Han kunde knappt inte köra heller när han åkte iväg. Tyckte det verkade lite konstigt så ja skrev upp Regnummret som va GXA 567. Sökte på det regnummret på vägverkets hemsida men då stod de bara.

Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Du har angivit en personlig skyltbeteckning som inte är knuten till något fordon i dagsläget.

Fick dock ingen bild på hojjen men det va en likadan som den nedan:
s5lhu0.jpg

Om någon saknar en liknande hojj så verkar den finnas i jönköpings trakten.

Har du rätt regnr?
Jag fick fram..

Fordonsidentifikation
Regnr: GXA567
Fabrikat: HYUNDAI ACCENT LS

Har du rätt regnr?
Jag fick fram..

Fordonsidentifikation
Regnr: GXA567
Fabrikat: HYUNDAI ACCENT LS

Hmm :va Är 99% säker på att de va det. Stod och tittade på det länge och skrev även upp det på mobilen.

Oj ber om ursäkt fel av mig. GXA 657 va det :huvet

Last edited:
Hmm :va Är 99% säker på att de va det. Stod och tittade på det länge och skrev även upp det på mobilen.

Oj ber om ursäkt fel av mig. GXA 657 va det :huvet

Det ger ju iaf följande på fordonsregistret :D

Fordonsidentifikation
Regnr: GXA657
Fabrikat: HONDA CBR600F (PC31)
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: MC
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass:
Chassinummer:
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-05-28
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-05-28

Nu till frågan, hade killen varit blond - hade du haft samma misstankar?

Kanke han la tyngden på det på ett positivt sätt. Jag menar det är ju väldigt sällsynt att en s.k. "nysvensk" skulle stjäla ngt, så han kanske tyckte det hela verkade extra konstigt då killen inte verkade vara ägaren?

Står på någon som har ett väldigt utlänskt namn iaf.

och är 29 år, haft kk sen 2008 och köpte hojen 27 maj i år.. Så det stämmer nog. kanske tog kortet förra året, och nu är det första hojen och ett tag sen han körde!

Jag vet inte men jag hade nog reagerat på samma sätt som trådskaparen - även om jag är för loj för att orka starta en tråd om händelsen.

Att se någon inte kunna starta, sedan inte hitta neutralen, köra som en sopa, inte idas knäppa spännet på hjälmen - inte ens idas ta med sig nyckeln när man parkerar och lämnar fordonet flera minuter...

Ptja, jag känner ingen på sporthoj som skulle göra det sistnämnda, i alla fall såtillvida personen inte jobbar på IF och har gratis försäkring - tror inte ens fullvärdiga medlemmar i Hells Angels låter sina ekipage stå parkerade med nyckeln i.

Jag vet inte men jag hade nog reagerat på samma sätt som trådskaparen - även om jag är för loj för att orka starta en tråd om händelsen.

Att se någon inte kunna starta, sedan inte hitta neutralen, köra som en sopa, inte idas knäppa spännet på hjälmen - inte ens idas ta med sig nyckeln när man parkerar och lämnar fordonet flera minuter...

Ptja, jag känner ingen på sporthoj som skulle göra det sistnämnda, i alla fall såtillvida personen inte jobbar på IF och har gratis försäkring - tror inte ens fullvärdiga medlemmar i Hells Angels låter sina ekipage stå parkerade med nyckeln i.

Men han är ju inget av det ovannämnda enligt TS, Han kallade honom enkelt för bananodlare...

Men han är ju inget av det ovannämnda enligt TS, Han kallade honom enkelt för bananodlare...

Ja, det kom i en annan post och det var fel - för alla vet att bananodlare stjäl pickup:er, hur skulle de annars kunna frakta bananerna till båtarna?? :va

Man väljer vad man vill läsa, för mig hade det inte spelat någon roll vilken härkomst personen i fråga hade - omständigheterna hade fått mig misstänksam.

det spelar STOR roll var personen kommer ifrån, säger du annat så ljuger du för dig själv.

Men nu har jag iaf. fått klart för mig att alla nysvenskar stjäl, och att alla svenskar är änglar. Tack så hemskt mycket att du ställde allt tillrätta i mitt liv, jag skulle vara helt förlorad utan dig. Tack.

Last edited:
det spelar STOR roll var personen kommer ifrån, säger du annat så ljuger du för dig själv.

...och för att du fäster sådan stor betydelse vid en persons härkomst eller etnicitet, så måste även jag det?

Men nu har jag iaf. fått klart för mig att alla nysvenskar stjäl, och att alla svenskar är änglar. Tack så hemskt mycket att du ställde allt tillrätta i mitt liv, jag skulle vara helt förlorad utan dig. Tack.

Skall du dra DET trumfkortet nu? Martyrtårar och "synd om mig"?

Jag rättfärdigar inte uttalandet om "bananodlare" som skrevs i posten längre ned, dock så hade även jag blivit misstänksam om jag sett samma sak utspela sig - oavsett (och förstå detta nu) etniskt ursprung.

Och du, lägg av - du är förmodligen mer svensk än jag, så jag drar samma trumfkort!

EDIT: Jag stavar också fel ibland!

Last edited:
...och för att du fäster sådan stor betydelse vid en persons härkomst eller etnicitet, så måste även jag det?

Skall du dra DET trumfkortet nu? Martyrtårar och "synd om mig"?

Jag rättfärdigar inte uttalandet om "bananodlare" som skrevs i posten längre ned, dock så hade även jag blivit misstänksam om jag sett samma sak utspela sig - oavsett (och förstå detta nu) etniskt ursprung.

Och du, lägg av - du är förmodligen mer svensk än jag, så jag drar samma trumfkort!

EDIT: Jag stavar också fel ibland!

Inga martyrtårar min vän, jag klarar mig själv, har- och kommer alltid att göra det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT