Stulen CBR 1000 RR -05:a svart

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 600
Lystring mc-folk!!

I maj importerade en jag Honda enligt modell i titeln ovan. Jag har haft hojen stående i ett låst garage och dessutom låst hojen med kätting och diskbromslås. Detta har tydligen inte hindrat nån jävel eller antagligen minst två personer från att ta sig in i garaget och sno hojen. Jävligt surt med tanke på att jag bara hade hunnit fixa ursprungskontroll, men inte fixat besiktningen än, alltså ingen försäkring och inga skyltar...

Hur som helst så sticker hojen ut lite grann, åtminstone gjorde den det innan den blev stulen. Alla ni som är ute på vägarna får gärna hålla ögonen öppna efter denna pärla: http://www.yplf.com/CBR1000RR.wmv (37 mb stor wmv fil).

Hojen är nerdrevad och det sitter(satt) racedäck på, alltså livsfarlig att köra om man inte vet vad man gör. Ett annat kännetecken är kameralinsen som sitter framtill på hojen.

Ser ni något så hojta till, kanske kan vi ta fast fanskapet som snott min hoj...

/Ledsen och förbannad
 
Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Min första tanke var: "Hoppas dom INTE vet vad dom gör och låt dom köra ihjäl sig"!
Tyvärr tjänar det ju bara ett syfte - en eller två klåfingrade idioter färre i samhället men dessvärre åker du back en massa pengar.

Hoppas du finner den åter i gott skick.
 
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Revingeby
Hoj
Yamaha R1-05
Jag ska hålla ögonen öppna...

Jäkla idioter som inte kan låta andras saker vara..

Snygg hoj och hoppas att den hittar hem igen.
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Synd på en fin hoj, jag håller ögonen öppna i Landskrona.
 

alexalex

Alex
Gick med
8 Oct 2007
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -03
Fyfaan va trist nu förstår jag att du är förbannad! De kan inte bli värre...
Skall hålla ögonen öppna!
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Så jävla surt!

Alltså detta med garage...för mig så känns det som nästan fler hojjar försvinner ur garage än dom som står med bra lås på gatan.

Men jag bor i trakterna så jag håller givetvis ögonen öppna!
 

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 600
Jag har ringt carpark å bett om en förteckning över det personer som hyr plats i garaget, rör sig om max 20 personer, men de kunde förstås inte lämna ut några uppgifter. Pliten är inte heller till mkt nytta verkar det som... ringde dom idag å föreslog att dom kunde kolla upp de som hyr plats i garaget. Gav dom även namnet till garagechefen, men det var med suck å stön som dom noterade dessa uppgifter... nån hjälp därifrån kan jag nog glömma :(
 
Last edited:

CarbonR1

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Värmdö
Hoj
2001 Yamaha R1
Nej farbror batong är ju bara att glömma.....ren formalitet att göra en stöldanmälan hos dom för att försäkringsbolaget ska ta tag i ärendet....Hoppas bara inte hojen dyker upp i dåligt skick den närmsta tiden så dom vill laga upp hojen istället för att avskriva den.....hoppas det löser sig!
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Fy vad surt, jäkligt fin hoj var det... Bra att den är så "unik" skulle man se den på gatan känner man igen den direkt.:mad:
 

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 600
Så har sommarn snart lidit mot sitt slut å jag har inte sett röken av min hoj och jag antar att ingen annan heller har det?
 

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800R
Fan vilket monster...

Jag håller kollen, jag vänder huvvet efter varje hoj jag hör i alla fall så..

Edit: sorry, jag såg inte ditt sista inlägg, kanske hoppet inte är helt ute än..
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det är väl inte den här va? http://www.blocket.se/vi/17326141.htm?ca=11_s
Iofs en 03:a så det stämmer nog inte. Tyckte det lät lite suspekt, han vill ha snabb affär, billig, ingen nyckel, "usa-import"...

Edit: Äsch det var ju en 954:a till och med. Jaja...
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Oj, vilken skönhet!
Hmm..såg att första inlägg var från 1/7 och jag kan lätt påstå att jag inte sett en sådan CBR under tiden fram till nu.

Men hoppet är det sista som ska överge en. Jag håller ögonen öppna om i fall att. :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
det var med suck å stön som noterade dessa uppgifter... nån hjälp därifrån kan jag nog glömma :(

Att göra sitt jobb är alltid för mycket begärt av en offentliganställd, speciellt av polisen. Det är nog de latasta jävla fetton som finns, snacka om loseryrke.
 

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 600
Att göra sitt jobb är alltid för mycket begärt av en offentliganställd, speciellt av polisen. Det är nog de latasta jävla fetton som finns, snacka om loseryrke.


Polisen har aldrig gjort ett skit för mig, bara ställt till det, tagit mitt körkort å gett mig en massa böter...
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top