Stulen bil

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Min mamma ringde när jag var på krogen i fredags med de glada nyheterna att min bil var stulen. Polisen hade ringt och frågat om hon visste var hennes bil var, den stod på e4an utanför luleå. Hur dum är man inte om man stjäl en bil från en verkstad? Risken är ju överhängande att nånting är fel på den. Min saab stannar nämligen då och i typ en timma innan den går att starta igen. Vet inte än om knarkaren kört sönder den eller inte, den gick inte att starta men inte på samma sätt som när den får det där felet. Den drar alltid runt men beter sig som att den har slut bensin. Nu klickade det bara, de provade med ett annat batteri men det hjälpte inte. Frågan är ju iaf vem som borde stå för kalaset? Ska jag betala självrisken eller ska verkstan göra det? Ska det gå på min eller deras försäkring?

Hur stor är chansen att försäkringsbolaget löser in bilen ifall han kört sönder nånting? Min växellåda är rätt känslig trots att jag bytt den ganska nyligt, lever om som fan om man växlar för snabbt så risken är stor att den är körd nu för biltjuvar är väl knappast kända för att ta det lugnt med bilar.:mad:

Min mamma ringde när jag var på krogen i fredags med de glada nyheterna att min bil var stulen. Polisen hade ringt och frågat om hon visste var hennes bil var

Är det din bil eller din mammas???
Skenförsäkrare :arsele :rofl

Tråkigt...

Är det din eller din mammas bil:confused:

Verkstan kommer nog vara riktigt ovillig att ta det på deras försäkring då deras självrisker brukar vara rätt saftiga. Dock så kanske pundaren tagt annat på verkstaden och då kanske dom är intresserade att använda försäkringen:gnissla .

Jaha, hehe pundare är väll inte kända för att vara smarta kanske.:D

Är det din eller din mammas bil:confused:

Verkstan kommer nog vara riktigt ovillig att ta det på deras försäkring då deras självrisker brukar vara rätt saftiga. Dock så kanske pundaren tagt annat på verkstaden och då kanske dom är intresserade att använda försäkringen:gnissla .
Det är min bil som står min mamma. Den står däremot hemma hos min Mamma och Pappa i tällberg nu när jag bor i Umeå så hur skenförsäkrad den är kan ni ju fundera på.

Hur som helst så tror jag att de lämnat bilen utomhus över helgen så jag tror inte de varit in i verkstan. Den var på ok/q8 och stals troligtvis ett litet tag efter att de stängt. Man kanske borde fråga personalen om de sålt nån skruvmejsel precis innan stängning? :)

3160944 Min mamma ringde när jag var på krogen i fredags med de glada nyheterna att min bil var stulen. Polisen hade ringt och frågat om hon visste var hennes bil var

Är det din bil eller din mammas???
Skenförsäkrare :arsele :rofl
Tänkte också på det :hihi

Men varför skulle du betala det va ju knappast ditt fel/ansvar?

Tänkte också på det :hihi

Men varför skulle du betala det va ju knappast ditt fel/ansvar?

För att när det gäller sånt här så brukar folk slingra sig från att betala. Tänkte om någon här vet exakt vad som är rätt så jag vet hur det ligger till om dom vägrar betala.

Det är din egen försäkring som gäller,du får betala självrisk,om inget annat överrenskommits med verkstaden.
Tyvärr.
Hör med ditt f-bolag,dom kanske tycker annorlunda.

Jag har för mig att sedan du har lämmnat ifrån dig nycklarna till verkstaden är bilen deras ansvar tills du hämtar ut nycklarna igen.
Sedan kanske dom vill att du tar det på din försäkring och ersätter din självrisk istället, just för att deras självrisk är så jäkla hög.

Det är bara vad jag tror, men jag vet att på lastbilsverkstaden där jag jobbade fick vi bjussa på en massa extraljus när pundarna hade rensat parkeringen.

Jag har för mig att sedan du har lämmnat ifrån dig nycklarna till verkstaden är bilen deras ansvar tills du hämtar ut nycklarna igen.
Sedan kanske dom vill att du tar det på din försäkring och ersätter din självrisk istället, just för att deras självrisk är så jäkla hög.

Det är bara vad jag tror, men jag vet att på lastbilsverkstaden där jag jobbade fick vi bjussa på en massa extraljus när pundarna hade rensat parkeringen.

skulle åsså tro att verkstaden får ta det här på sig, jag antar att honkiie har lämnat över nycklarna till verkstaden och då har do ju ett ansvar för bilen. lämnade själv lite prylar till ett magasineringsföretag där en anställd hadde glömt att stänga ett fönster som han hade öppnat och det hade flugit in en massa svalor som har skitit på allt vi hade magasinerat, allt är således förstört, dom har försökt att tvätta bort skiten men utan fullgott resultat vilket mynnade ut i att dom tog på sig ansvaret utan att krångla och dem kunde bara beklaga det inträffade och ersätter oss för allt då prylarna numera ligger på tippen.

skulle åsså tro att verkstaden får ta det här på sig, jag antar att honkiie har lämnat över nycklarna till verkstaden och då har do ju ett ansvar för bilen.

Jo jag har läst lite nu och det verkar att när jag lämat över nycklarna så är de de som ska ha ansvaret för allt. Får nog se kanske sen idag hur det blir.

Förvånansvärt lite klyschor och nakcskåt i den här tråden förövrigt? Är jag så opopulär på sporthoj att ingen tycker synd om mig eller? :gråta

Förvånansvärt lite klyschor och nakcskåt i den här tråden förövrigt? Är jag så opopulär på sporthoj att ingen tycker synd om mig eller? :gråta
Stackars liten. :pannkyss

Jorå, det är klart att pundarpacket ska ha nakcskÅt och straffknullas med grovsalt. :mad: :machinegu

Jo jag har läst lite nu och det verkar att när jag lämat över nycklarna så är de de som ska ha ansvaret för allt. Får nog se kanske sen idag hur det blir.

Tycka synd om dig när du har en SAAB som behöver repareras och med en dålig växellåda? :va
Du ska stolt över att det finns någon tjuv som överhuvudtaget ville sno den. :arsele

Jag ringde just hem och frågade om dom hört nått mer från polisen där hemma! Det hade dom! Polisen hade ringt nu igen och frågat om hon var ägare till en saab9000 och frågade om hon visste vart den var.

DET VAR ALLTSÅ NÅGON SOM STAL DEN IGEN PÅ LÖRDAGEN!

Den här gången så kördes bilen nånstans för att totaldemoleras iallafall. Jävligt kreativt.. Dom hade tydligen slagit sönder hela skiten. Alltså vad tror ni risken är för att bilen ska stjälas två gånger på samma helg?

En bil som blir stående på E4:an överlever ju sällan länge. Vete fan vilka det är som alltid ska slå sönder skiten men fick jag haveri på bilen på E4:an skulle jag ta bort jävligt raskt.

En bil som blir stående på E4:an överlever ju sällan länge. Vete fan vilka det är som alltid ska slå sönder skiten men fick jag haveri på bilen på E4:an skulle jag ta bort jävligt raskt.

Den stod inte på e4:an andra gången den blev stulen. Den var bogserad till saab i luleå.

Jag fattar inte det där... Är det folk som faktiskt stannar vid en lämnad bil och "Kolla! En bil! Vi sabbar den!"?
Är inte det jobbigt? Skulle förstå om det var inne i ett område där folk rör sig och är fulla och så, men vid E4...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman