Min mamma ringde när jag var på krogen i fredags med de glada nyheterna att min bil var stulen. Polisen hade ringt och frågat om hon visste var hennes bil var, den stod på e4an utanför luleå. Hur dum är man inte om man stjäl en bil från en verkstad? Risken är ju överhängande att nånting är fel på den. Min saab stannar nämligen då och i typ en timma innan den går att starta igen. Vet inte än om knarkaren kört sönder den eller inte, den gick inte att starta men inte på samma sätt som när den får det där felet. Den drar alltid runt men beter sig som att den har slut bensin. Nu klickade det bara, de provade med ett annat batteri men det hjälpte inte. Frågan är ju iaf vem som borde stå för kalaset? Ska jag betala självrisken eller ska verkstan göra det? Ska det gå på min eller deras försäkring?
Hur stor är chansen att försäkringsbolaget löser in bilen ifall han kört sönder nånting? Min växellåda är rätt känslig trots att jag bytt den ganska nyligt, lever om som fan om man växlar för snabbt så risken är stor att den är körd nu för biltjuvar är väl knappast kända för att ta det lugnt med bilar.
Hur stor är chansen att försäkringsbolaget löser in bilen ifall han kört sönder nånting? Min växellåda är rätt känslig trots att jag bytt den ganska nyligt, lever om som fan om man växlar för snabbt så risken är stor att den är körd nu för biltjuvar är väl knappast kända för att ta det lugnt med bilar.