Studieprojekt för fiktiv motorcykelverkstad

dbursell

Ny medlem
Gick med
11 May 2016
Hoj
1981 Suzuki GS 450
Hej vi är två industridesignstudenter. Vi håller just nu på med en management kurs där vi ska testa en fiktiv affärsidé.

Idén handlar om en kollektiv verkstad för motorcyklar som vi ska se om det finns ett intresse för.

Vi hade uppskattat om ni kan gå in på vår facebook sida och läsa vår artikel och göra vår enkät. Det tar endast 5 minuter. Stort tack!

https://www.facebook.com/Hack-a-bike-248569692165374/

/David & Pontus

Orealistisk bild ni målar upp och inget utrymme i enkäten för att förmedla mina svar, alltför styrande utformning.

Själva enkäten ligger utanför Facebook:

https://docs.google.com/forms/d/1GX...lU/viewform?c=0&w=1&fbzx=-8642302895698375000

...men det klart, man tickar boxar aningens i blindo om man inte läst sig till lite grundfakta.

Intressant projekt. Är bilderna från er egen lokal? Ljust och luftigt isf, och redan tre platser med lift?

Jag måste säga att jag tycker det är intressant. Det ligger långt från mig och mina behov, men jag gillar idéen med att ympa över kunnande och erfarenhet i ett slags kollektivform.

Den motorcykelkulturen jag har vuxit upp i och känner till har bestått av extrema individualister och kantiga personligheter som knappast varit sugna på att dela verktyg med andra, eller låta någon se vad som växer fram förrän det är klart.
Hjälpsamma ute på vägen - givetvis, men musslor och närmast misstänksamma vad gäller deras man caves.

Bara för att man inte förstår en ny företeelse så behöver man inte såga den. Jag tycker många gånger att den yngre generationen ger sig på fel hojar och choppar sönder och förstör något som inte kan lagas med avgasbandage.

Men, jag försöker oftast hålla tand för tunga och tvingar mig själv att inse att det är jag som är en föredetting, och att det är dom som är framtiden.

Det trodde jag inte för 5 år sedan.
...att det fanns en framtid, en "nästa generation".

Och, att nästa generation tänker i andra banor - det är ofrånkomligt, det är naturligt, och det kan vara bra: det kallas "utveckling".

Kollektiv mekstation?
Inget för mig som byggt upp en relevant verktygslåda över fyra decennier med MC, och eftersom jag redan kan och vet allt - eftersom jag är gubbe, behöver jag inte lära mig något nytt. :glömdet

Men, jag är glad att ni tänker i nya banor!
Lycka till.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...