Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag beklagarJag har varit i Åre två år i rad nu, första året Tegefjäll och andra året i Åre centrum. Mycket trevligare och bo i centrum, speciellt när det finns billigare lägenheter där än i Tegefjäll!
Jag hoppas det med!Verkar grymt!!! Jag får prova det ett annat år![]()
Beklagar vad?jag beklagar
Verkar ju finnas bra mycket offpist också, är främst det jag har saknat när jag vart uppe i fjällen tidigare år. Har dock inte vart i åre sen jag var liten. Oftast står det massa träd överallt, lyckades hitta en svart avstängd backe med lössnö i förut det var galet kul! Senast i lofsdalen så kunde man hoppa över ett staket med hjälp av en snövall, var ganska stenigt på andra sidan men en del snö ändå så att man kunde hoppa på stenarna askulJag hoppas det med!![]()
Gör det! Vi syns på afterskinDet här låter helt klart intressant, ska kollas upp![]()
Beklagar vad?
Jo, det är offpisten och de lite längre brantare backarna jag är ute efter där borta! Om man nu vågar sig ut i offpisten utan lavinsändare och så vidare, men vi får seVerkar ju finnas bra mycket offpist också, är främst det jag har saknat när jag vart uppe i fjällen tidigare år. Har dock inte vart i åre sen jag var liten. Oftast står det massa träd överallt, lyckades hitta en svart avstängd backe med lössnö i förut det var galet kul! Senast i lofsdalen så kunde man hoppa över ett staket med hjälp av en snövall, var ganska stenigt på andra sidan men en del snö ändå så att man kunde hoppa på stenarna askul
Åker du bräda eller skidor förresten?
Ingen faraAtt du har varit i Åre 2 år i rad (sorry är lite antiåre efter ha bott 2.5 mil utanför åre i ca 10 års tid)
Jo, det är offpisten och de lite längre brantare backarna jag är ute efter där borta! Om man nu vågar sig ut i offpisten utan lavinsändare och så vidare, men vi får se. Jag åker skidor för tillfället, men jag hade en period med bräda i 5-6 år innan jag bytte tillbaka till skidor. Dock är det ju alltid kul och byta färdmedel med någon snowboardåkare
![]()
..Jag åkte skidor förut, har provat skidor över nån dag sådär på senare tid men tycker att det är så knepigt att komma upp på kanterna... tillsammans med resten av befolkningen som sladdar sönder backarna. Så jag bytte tillbaka till bräda igen
. Annars är skidor skönt när det blir lite knixigare eller brantare. Jag föredrar egentligen röd/blå backar då kan man åka stora sköna svängar utan att få upp en sån fart att men behöver oroa sig för skicket på kallingarna efter en dag i backen. Svarta backar är ofta för isiga då fel personer får för sig att de ska åka i de "häftigaste" backarna
. Ska blir kul att se hur det är i åre, var som sagt länge sen jag var där
![]()
Vad kostar det om man inte är student?
När Campus anordnade sitt Skiweek i Åre behövde man ju inte ens va student, och det gick att bo prisvärt och bra.
Haha, okej. det är ju carvingen som är så jävla kul när man kan ligga och trycka allt vad man har samtidigt som röven nästan är nere i backen och nuddarOch naturligtvis ska dom "modiga" åkarna vara i dom branta backarna och ploga
Det är därför man ser till och vara först i backen!
![]()
Fast stockholmsveckan är väl mer för dem med pengar (och de som försöker se ut så/vill ragga upp nån med välfylld plånbok)... här är det några veckor för dem utan pengarÄr inte åka till studentveckorna i Åre lite som att åka till Gotland under Stockholmsveckan?
Mja, det vore kul. Men åre brukar vara så dyrt och snorfullt med folkFick psykiska men sist jag var där. Jag åker till skidbacken för att åka skidor, inte köa och dricka öl.
Hemavan är okej, men det kan vara groteska köer där också.
Tärna är fett najs. Visserligen inte världens största anläggning, men lite folk (eftersom alla turister åker till hemavan).
Personligen föredrar jag tärna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden