Student+Hoj=?

Neb Jones skrev:
OT: Schyst att du fick en så pass billig försäkring på Kawan! Inte många som har den turen, vad jag har förstått.
Tja 10 år gammal sunkhoj, boende i Halmstad och KK i 3 år, jag 22 år. Borde bli såpass billigt...

Jag klagar inte ;)

hållundan skrev:
Jösses, det är många som prioriterar bort resor, sprit och annat. Vaffan, det är inte så jävla knapert om man har en billig hoj och lagar fult...

Jag har vart på två skidresor iår, försäkrar hojen på mig själv, betalar allt själv, dricker alldeles för mycket... Visserligen köper jag inte kläder allt för ofta, men det går ju inte direkt någon jättenöd på mig..

Det är som sagt väldigt beroende på vad för typ av hoj man köper. Nöjer man sig inte med lite äldre junk (som f.ö fungerar och är riktigt billigt, kul och ballt) så medför ju det en hel del kostnader, men då ska man inte gnälla enl. mig. Man MÅSTE ju inte ha det nyaste, fetaste och ballaste...

För övrigt så är havregrynsgröt sjukt gott och ofantligt billigt...

:banana

Haha, prioriterar bort sånt gör man inte. Jag shoppar inte kläder särskilt ofta men när jag behöver, dock festar jag två dagar i veckan och planerar precis en resa till Kanarieöarna + MCsemester i sommar och ev följa med morsan o farsan till Kroatien.

Emmi skrev:
Haha, prioriterar bort sånt gör man inte. Jag shoppar inte kläder särskilt ofta men när jag behöver, dock festar jag två dagar i veckan och planerar precis en resa till Kanarieöarna + MCsemester i sommar och ev följa med morsan o farsan till Kroatien.
:yoparty

Helt rätt... Allt går bara man vill...

hållundan skrev:
Tja 10 år gammal sunkhoj, boende i Halmstad och KK i 3 år, jag 22 år. Borde bli såpass billigt...

Jag klagar inte ;)

KK i 3 år, nice :D Blir det dyrare premie om ni blir ihop?

mb skrev:
Skämtar du? Det är bara att prioritera ifall man nu verkligen har intresset.

Visst. Skiter jag i att bo i en egen lägenhet, ger faan i att kopiera och köpa nödvändig litteratur, stänger av strömmen, och inte äter så har jag också råd!

juha01 skrev:
Visst. Skiter jag i att bo i en egen lägenhet, ger faan i att kopiera och köpa nödvändig litteratur, stänger av strömmen, och inte äter så har jag också råd!
För att du måste ha den nyaste och dyraste hojen?

hållundan skrev:
För att du måste ha den nyaste och dyraste hojen?

För att ens skatta, besiktiga, försäkra, serva, och inte minst tanka vilken hoj som helst.
Allting går säkert, men det blir ett skapligt krystat ägande...

Har haft hoj och pluggat i snart fyra år, och min erfarenhet är att man behöver ha minst ett av följande för att ha råd:

1. Extrajobb
2. Ekonomiskt vänligt sinnade föräldrar
3. Ekonomiskt vänligt sinnad sambo
4. Låga fasta kostnader (bostadshyra, resor, mm)

Jag klarar mig mest på punkt 2 och 3, samt lite då och då på 1:an.

...

1000kr mat
1000kr hyra
1000kr litteratur
500kr sprit
500kr övrigt

4000 tot mån / utan studlån / med besparingar

nu är frågan om man ska börja ta stud lån för att ha råd med hoj också då det står på inköpslistan i sommar i samband med sommarjobb...

Vad var det för nya uppkörningsregler som jag läste nyss om ? Någon som sa att det blev lättare? Svårare?

Hm...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...