Stubbrace i Västerås

Fasiken va nice ! :tuttar

Ser fram mot at köra.

Vet dock att det är kanska tufft körschema i septemper, men man vet aldrig.

Datum datum datum

Hej gott folk. Ska kolla med bonden idag. Vet att de nästan slagit färdigt nu.
Tänkte kolla om det finns något intresse att åka en vardagkväll eller om det bara är på helger som ni vill/kan?
Vi som bor i Västerås vet jag kan hinna åka på kvällen, men jag undrar hur det är för resten av människorna?
Antar att det är tajt med tid pga jobb osv.
Tänkte om man kör mellan 17-19 eller liknande i veckan för att sedan köra på en helgdag eller två.

/Lasse

Ge bonden en hundrig och be ha skörda en bana runt i åkern :hihi .................... kanske inte man det hade varit fränt :banana

Jag heter Lasse skrev:
I början av september kommer vi att köra stubbrace i Västerås.
Förra året fick vi till ett varv i lagom hög fart som tog ca 5-6 minuter.
Detta är en bra möjlighet för motardförare som vill bättra på sina kunskaper i att åka på sladd. Crosshjul gäller om någon rookie undrar. Ja, man får ju försöka med 17"-are, men det avråder jag till.
Även cross och enduroförare är givetvis välkomna.
100:- kostar det.
Tider och datum kommer strax. Det blir race när bonden skördat.
Körtider är ej ännu bestämda, men det blir antingen 2 eller 3 heat.
Mer info i slutet av veckan.

Jag vill oxå vara med (fast ja e nog lite av en bromskloss i dessa sammanhang =).
/ Hör av dig med tider mannen.

Nicke_K skrev:
Stubbrace är bland det roligaste som finns och snart är det dags för race i Östrafrölunda igen. Nedan har ni en länk med bilder från förra året. :banana :banana :banana

http://www.grabbarnabus.com/stubb_2004_sidor/racet.htm

Skönt att se att folk fortfarande åker omkring med färgstänkslackad BOERI på knoppen. :tummenupp
Har inte fått tag på bonden än.
Troligtvis kommer det att bli ett race på torsdag nästa vecka samt ett på lördagen efter men inget är spikat än.
Med lite tur kan det även bli ett helgen efter. Det är väder och vind som avgör. Stay tuned.

Jag heter Lasse skrev:
Skönt att se att folk fortfarande åker omkring med färgstänkslackad BOERI på knoppen. :tummenupp

Man kan nog säga att flertalet kör hellre än bra och kvälls aktiviteterna drar nog en del åxo. :fyllisar

Det är ju en av dom största anledningarna att stubb race är så kul, att man orkar köra en bra stund utan att behöva ha någon vidare bra kondition eller någon vidare kör teknik.

Vi kommer att köra nu på torsdag klockan 18.
Det kommer att vara pilat från väg 67(vägen mellan Västerås och Sala).
Förhoppningsvis kommer det även att bli körning på lördag i helgen om jag får tag på någon som kan hålla i trådarna.
Detta eftersom jag åker bort i helgen.
Vi kommer även att köra i nästa vecka samt nästa helg.

För mer info: jagheterlasse@hotmail.com

070/7555713

/Lasse

Edit: Är det några som är sugna på stubbrace nu på torsdag?

Last edited:
Jag heter Lasse skrev:

Yes!!! :tummenupp
OM jag hinner hem itid från jobbet förstås. :huvet
Meneee, jobbet är ju inte lika viktigt som att stubba sej lite. :banana

Vi syns där! :)

Jag heter Lasse skrev:
Vi kommer att köra nu på torsdag klockan 18.
Det kommer att vara pilat från väg 67(vägen mellan Västerås och Sala).
Förhoppningsvis kommer det även att bli körning på lördag i helgen om jag får tag på någon som kan hålla i trådarna.
Detta eftersom jag åker bort i helgen.
Vi kommer även att köra i nästa vecka samt nästa helg.

För mer info: jagheterlasse@hotmail.com

070/7555713

/Lasse

Hmm.. Stubbrace, nu på torsdag. Vänta... Vad för dag är det idag??!! Faan, det är ju torsdag idag!! Najs!
Är inte så hemma i de trakterna. Har du möjlighet att rita in på en karta (med hjälp av ex. eniro.se eller så) var det ligger. Kommer från Norra Stockholm. Vilken väg är snabbast? Mot västerås eller via uppsala mot sala?
Hur lång tid kör ni? Kan man knalla in nån sekund (läs halvtimma-timma) efter 18. Måste få tag på bil bara.... :3freak

FreddaAbborre skrev:
Hmm.. Stubbrace, nu på torsdag. Vänta... Vad för dag är det idag??!! Faan, det är ju torsdag idag!! Najs!
Är inte så hemma i de trakterna. Har du möjlighet att rita in på en karta (med hjälp av ex. eniro.se eller så) var det ligger. Kommer från Norra Stockholm. Vilken väg är snabbast? Mot västerås eller via uppsala mot sala?
Hur lång tid kör ni? Kan man knalla in nån sekund (läs halvtimma-timma) efter 18. Måste få tag på bil bara.... :3freak

Kör till Västerås, fortsätt sedan mot Sala, väg 67. Några kilometer norr om Västerås längs 67:an kommer en röd pil peka åt höger(i ditt fall). Följ sedan pilningen.
Vi kommer att köra 2 heat á ca 25 minuter. Tror dock att starten inte kommer att gå exakt kl 18.00.
Detta eftersom vi ska köra ett eller två mastervarv så att folk ska hitta runt banan UTAN att hitta egna vägar. Det kommer vara en paus på 20 minuter mellan heaten.
Slå en signal om du undrar något mer.

Angående vägval får du nog konsultera Eniro eller viamichelin. Det är bara någon knapp mil norr om Västerås.

Välkommen! :tummenupp
/Lasse

Bra jobbat

Bra jobbet lasse o resten som fixat, själv agera jag cameraman så vi får se om de blev nå bilder som är värda att visa. Ni som inte åkte i dag missa något så se till att komma nästa gång,tror de va 40 startande i dag :yoparty

Eftersom intresse fanns, så kör vi även stubbrace nu på lördag den 3/9 med start klockan 10.00. Mastervarv körs klockan 9.50.
Vill passa på att tacka de som hjälpt till med banan och de som tagit tid/räknat varv.
Tider och placeringar kommer i morgon förmiddag här på hemsidan, eller så kommer de ligga uppe på min bildsida.
Bilder från racet finns här. Som vanligt finns bilderna i fullformat för den som vill ha.
http://groups.msn.com/PromilleHillRacingTeam

Vi kör på torsdag 8/9 kl. 18.00. Mastervarv kl. 17.50.
På lördag 10/9 kör vi kl. 10.00. Mastervarv kl. 9.50.
/Lasse

Edit: Själv så åker jag upp till stugan och tar det lugnt över helgen.
Dock finns det andra som tar tid och räknar varv. Tack för det. :tummenupp

Vi kör stubbrace nu på torsdag 8/9 kl. 18.00. Mastervarv kl. 17.50.

På lördag 10/9 kör vi stubbrace kl. 10.00. Mastervarv kl. 9.50.
Efter lördagsracet kultiveras åkern och då är det färdigåkt där för i år.
/Lasse

Jag heter Lasse skrev:
Vi kör stubbrace nu på torsdag 8/9 kl. 18.00. Mastervarv kl. 17.50.

På lördag 10/9 kör vi stubbrace kl. 10.00. Mastervarv kl. 9.50.
Efter lördagsracet kultiveras åkern och då är det färdigåkt där för i år.
/Lasse

Coolt! Jag var nere i smörjde kedjan igår. Blir riktigt kul! :tummenupp

Riktigt kul igår.

Vi följde vägbeskrviningen, det var bara det att ett veterans-mc-rally hade mitt i pilningen gjort egna pilar. När vi hade kört ca 2 mil på eländiga vägar så hamnade vi hos en bonde på en gräsmatta och insåg att det måste ha varit fel... På en crossbana i närheten hittade vi telefonnummret till lasse och de höll starten till oss. Tusen tack!!!
Jag fick punka, men hade såklart mitt reservhjul med. :cool:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...