Strypt

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
mm
Kan man köra upp med sin egen 125:a fast den är ostrypt? Märker inte kontrolanten det och vad skulle han göra ifall han upptäckte det? För en ostrypt 125:a hur ju runt 20-30 hk och de e ju som en lätt mc.

tror inte det är någon fara, men jag vet inte vad som händer om han kommer på en. nisse järnet körde upp med sin dt ostrypt om jag inte kommer ihåg fel.

Dem lär ju inte bry sig. Du kommer väl ändå inte att köra snabbare än hastighetsbegränsningen :rolleyes:

Tänkte på en till grej oxo:
När man besiktar hojjen är det många som stryper den för att de är rädda att någon kommer märka det och ringa snuten. Är det inte ganska onödigt att strypa den varje år? Någon av er som gör det? :7peta

min RG 125 är strypt på papperet och i verkligheten :rolleyes:
har både besiktat och kört upp så... inga problem...
uppkörningen var inte meningen. trodde den var strypt!

ja körde upp på min TZR ostrypt.. de va inte nå problem.. dom kollade bara papprerna så d stod 11kw... å sen va ja lite försiktig på gasen... man kör ju lixom inte fortare än max 110 på uppkörningen...

strypa innan besiktningen verkar jobbigt.. a gör d iaf inte.. å d e inte nån som sagt nåt.. å ja tror att om dom märker det så bryr dom sig itne så mycket.. dom provkör ju hojen.. åd måste dom ju märka om de e strypt lr inte...

Min hoj besiktigades ostrypt i veckan, visserligen var det inte jag som gjorde det (morfar gjorde det :p ), men den gick igenom även fast de sa att "den går för snabbt".
Vilket förmodligen betyder att den va ostrypt, vet inte om de begärt om besiktning om det varit jag som besiktiga den, men de märkte det iaf.

Olle skrev:
tror inte det är någon fara, men jag vet inte vad som händer om han kommer på en. nisse järnet körde upp med sin dt ostrypt om jag inte kommer ihåg fel.
Nja, min är ostrypt i pappren också så det skulle inte gått. (han fluktade på regbeviset) Så jag körde upp på Johans DT ist.

Hoppas jag kommer kunna det, för i mitt papper står det 18kw från vägverket, men i boken står det max effekt 17.7kw...

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back