kaffebullen
carpe moton
Jag har för några veckor sedan köpt zzr 1100 som jag misstänker fortfarande är strypt. Den toppar 240 km/h efter en viss tids väntan men varvar fullt ut på de lägre växlarna dock utan någon märkbar kraftökning. Jag hörde mig för på verkstan om var denna strypningen finns och fick svar att trottlarna kunde ha varit begränsade i lyfthöjd eller att dessa skulle ha varit borrade med en extra kanal för lägre lyft. Så var dock inte fallet. Mc:n har fortfarande 68 KW och jag undrar om det finns några andra ställen som kunde ha varit aktuella för årmodell 1993 för att få ner effekten. Mc:n är sold av H.Flöter och har gått väl dokumenterade 1600 mil. Allt är original bortsett larmet. Finns det någon som fortfarande kommer ihåg hur avstrypning på dessa modeller går till ? Tack på förhand.
Eftersom jag hittills inte ha fått något svar på min fråga tänkte jag belöna den första som kan lösa problemet. Vederbörande är värd en liter äkta skotsk nationaldryck av bästa kvalitet
För levande mc historia
Eftersom jag hittills inte ha fått något svar på min fråga tänkte jag belöna den första som kan lösa problemet. Vederbörande är värd en liter äkta skotsk nationaldryck av bästa kvalitet
För levande mc historia
Last edited: