Strypt zx6r dör ibland

skogssune

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Kawasaki zx6r -99
Har en kawa zx6r ninja som är strypt te 25kw, den är mycket sur å svårstartad. Köpte den privat då den gick kanon 20 mil samma dag, dagen efter dog den när man kom upp nånstans runt 140km/h två gånger, fick inte igång han mer då. Den gick fint hela veckan, fick dock springa igång han några gånger sen dog han likadant häromdan. Tändstiften va helt slut så ska sätta i nya idag men vet inte om det hjälper till för att den dör :S Det sitter ett annat slipon på vet inte om det kan göra något då den är strypt..
Nån som vet?.. Mvh Frida

Vi har en ZX6R 2001 25kw och den gör inte mer än 140km/h:)
Våran kan gå lite ryckigt men den stannar inte iofs?
Kan det vara så att den inte får tillräckligt med bränsle? Du har ju ett slipon dessutom?

Min rekommendation är att plocka bort strypningen. Ganska onödigt att ha en så kraftig hoj till så lite effekt.

Vi har en ZX6R 2001 25kw och den gör inte mer än 140km/h:)
Våran kan gå lite ryckigt men den stannar inte iofs?
Kan det vara så att den inte får tillräckligt med bränsle? Du har ju ett slipon dessutom?

Inte mer? Den gör runt 180 km/h iaf :)
Alltid nåt.. Det är mycket möjligt, jag vet ju inte om den har varit så här innan de strypte den å så. Skulle kollat upp de.. :/

Min rekommendation är att plocka bort strypningen. Ganska onödigt att ha en så kraftig hoj till så lite effekt.

Möjligt men ändå inge vidare om nån mot all förmodan skulle vilja kolla upp så den är strypt :/

Last edited:
Kanske uppborrade strypbrickor du har:banana Jag plockade bort strypbrickorna då den faktiskt gick piss.
Ostrypt gör den 230km/h på mätaren:D Med hemlängtan, nedförsbacke o vind i ryggen kanske lite till:tungan

Det är mycket möjligt, får ladda det i princip varje natt ifall han kärvar me starten.. :/

Kolla om den laddar över huvud taget. Det kan vara så att regulatorn eller generatorn är paj. Du mäter detta genom att koppla multimetern till batteriet, starta och ge gas. Det finns specat i mekhandboken hur mycket den ska ge vid ett visst varv, har du ingen mekhandbok kan du ju kolla så den har högre spänning när den är igång (ca 5000rpm) än när den är avslagen.

Tråkigt när man blir lurad av så där...

Kolla om den laddar över huvud taget. Det kan vara så att regulatorn eller generatorn är paj. Du mäter detta genom att koppla multimetern till batteriet, starta och ge gas. Det finns specat i mekhandboken hur mycket den ska ge vid ett visst varv, har du ingen mekhandbok kan du ju kolla så den har högre spänning när den är igång (ca 5000rpm) än när den är avslagen.

Tråkigt när man blir lurad av så där...

Det var en bra tanke, dock har ja icke nån multimeter men lär väl va nån i närheten som har.. Ska kolla upp detta tackar!
MYCKET tråkigt, spec när de e första hoj ja fixat själv..inte så bra kanske..

Kanske uppborrade strypbrickor du har:banana Jag plockade bort strypbrickorna då den faktiskt gick piss.
Ostrypt gör den 230km/h på mätaren:D Med hemlängtan, nedförsbacke o vind i ryggen kanske lite till:tungan

Mycket möjligt, har inte en aning ;) jaså? hur kommer de sig?
Haha aja man får ju inte köra mer än 120km/h i Sverige har ja för mig iaf.. ;)

Last edited:
Det var en bra tanke, dock har ja icke nån multimeter men lär väl va nån i närheten som har.. Ska kolla upp detta tackar!
MYCKET tråkigt, spec när de e första hoj ja fixat själv..inte så bra kanske..

Jag blev blåst vid första hojköpet jag med. Det är surt men å andra sidan så lär man sig en del på det :). Förhoppningsvis är det bara batteriet som är dåligt på din.

Jag blev blåst vid första hojköpet jag med. Det är surt men å andra sidan så lär man sig en del på det :). Förhoppningsvis är det bara batteriet som är dåligt på din.

Inge kul alls! absolut! :) men den förre ägaren har ja kontakt me å han "säger" att han aldrig vatt me om att han dött, bara att den e sur..
Kan hoppas ja, vet inte hur ja ska kolla detta, mäta? e inte så kunnig..

Inge kul alls! absolut! :) men den förre ägaren har ja kontakt me å han "säger" att han aldrig vatt me om att han dött, bara att den e sur..
Kan hoppas ja, vet inte hur ja ska kolla detta, mäta? e inte så kunnig..

Köpte nyligen min första hoj själv och den ville heller inte starta mer några timmar efter att jag köpt den. Skrev in här och fick reda på lite om hur man testar batteriet. Kan hänvisa till sida 2 i min gamla tråd, där du nog kan hitta vilka värden, i volt, du bör få på batteriet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=230968

Efter att jag bytt batteri och lärt mig hur mkt gas och choke den vill ha vid kallstart så har den funkat fint!

EDIT: min polares strypta hoj har också gått dåligt sen den stryptes. Vid runt 150km/h så tappar motorn all effekt och det går inte att gasa iväg förrän den gått ner under 100km/h oftast. Motorn dör däremot inte, och den startar även bra. Han har dock inte lyckats lösa sitt problem, men strypningarna ska ut snart ändå för hans del.

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...