Strypt vtr

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
på hur många vis är en VTR strypt ?
liiite nyfiken.

och hur får man ut full effekt utan att behöva tanka var
17:e mil ?

jocke i köping skrev:
på hur många vis är en VTR strypt ?
liiite nyfiken.

och hur får man ut full effekt utan att behöva tanka var
17:e mil ?
En VTR1000F har från börjag brickor i insugningsgummit men dom brukar oftast inte sitta där så länge...

Man köper en 01'a eller nyare så får man större tank! Annars får man nog leva med att tanka ofta..

Det var någon på vtr.nu tror jag som hade kört sin över 8.000mil, då drog den mindre. Inkörd då kanske? ;)

VTR:en har väl aldrig varit strypt i original, annat än i rent försäkringssyfte? Så var nog åtminstone fallet med min -98:a.

Å gasar man på blir det svårt att få bensinen att räcka mycket längre än 17-20 mil.

/F.

Edit: se nedan, eller nåt...
ds.

Last edited:
strypt ?

hur brukar dom vara strypta i försäkringssyfte då ?
tätt avg,eller är det insuget som har brickor ? eller ?

Foggy skrev:
VTR:en har väl aldrig varit strypt i original, annat än i rent försäkringssyfte? Så var åtminstone fallet med min -98:a.

Å gasar man på blir det svårt att få bensinen att räcka mycket längre än 17-20 mil.

/F.

Foggy skrev:
VTR:en har väl aldrig varit strypt i original, annat än i rent försäkringssyfte? Så var åtminstone fallet med min -98:a.

/F.
Jo, när dom första modellerna släpptes så var dom strypta i insuget. Vet inte vilken årsmodell det försvann på.

Jag gasar rätt friskt när jag åker och brukar inte behöva tanka förrän efter 27 -28 mil. Fast då har jag förstås den större 19 liters tanken.

Det konstiga är dock att reserven börjar blinka redan vid 22 mil, måste vara nåt fel på givaren?

Kan rekommendera ett öppnare avgassystem + dynojet, jag fick runt 8 hk mer på bakhjulet enligt bänken. den känns bra mycket piggare i mellanregistret nu.

// fogerty

Wheeliedevil skrev:
Jo, när dom första modellerna släpptes så var dom strypta i insuget. Vet inte vilken årsmodell det försvann på.

Ok, kanske var så på 97:orna, och nu när du säger det nämnde förre ägaren nåt om en strypning på 98:an med (brickor i insuget eller dyl.). Försäkringsbolagen såg ju lite annorlunda på det hela då...

MatteKholm skrev:
Man köper en 01'a eller nyare så får man större tank! Annars får man nog leva med att tanka ofta..

Det var någon på vtr.nu tror jag som hade kört sin över 8.000mil, då drog den mindre. Inkörd då kanske? ;)

Jo, var lite soppadiskussion på VTR-forumet: http://vtr.nu/phpbb/viewtopic.php?t=458

Och, jo, framåt 5.000 mil så är väl VTRn inkörd, sedan är det uppenbarligen bara att tuta på några mil till..... :cool: (peppar, peppar...må traktorn hålla ett par tusen mil till i alla fall....)

/B

Strypningar.... är som sagt "bara" brickor i gummina, och tvivlar på att någon, annat än av misstag, kör omkring med dom strypningarna... :D

Om jag inte missat, eller förstått fel, så har en del VTR "Tysklands frivillig maxeffekt strypning" på 72 kw och andra "Svensk och Tysk försäkringsstrypning" på 41 kw.

Verkar dock rörigt kring vilka årsmodeller som omfattats, har hört om det på både -97,98or och 00or, men min -99a som är pararellimport är i alla fall ostrypt från början.

/B

De här stryp brickorna, är det jätteskillnad med och utan?
Har en 99:a som jag tycker går bra, men det finns kanske mer att hämta?

Om man har haft runt 260 km/h på mäteren kan den knappast va stypt väl?

Henke skrev:
De här stryp brickorna, är det jätteskillnad med och utan?
Har en 99:a som jag tycker går bra, men det finns kanske mer att hämta?

Om man har haft runt 260 km/h på mäteren kan den knappast va stypt väl?
Ja, det är stor skillnad! Har för mig att de bara lämnade 50Hk med dom i. Så din är med all säkerhet inte strypt.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back