Strypt till 25 kW genom montering av anslagsstopp på spjällhus

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Strypt till 25kW, är det dyrt/svårt att ta bort denna sorts strypning?, måste man ombesiktiga den eller något liknande?
Tack på förhand!

Skulle inte säga att det är en jätteoperation att ta bort. Visst, har man tummen centralt placerad i handflatan kan det ju skapa lite svettningar, men annars rätt lätt.
Strypningen sitter på något sätt där wiren från gashandtaget går ner till förgasaren (eller spjällhuset ifall insprutare) och bromsar hur mycket wiren kan röra sig så den ej kan öppna helt.

För att göra allt punkt till prickar, ja du behöver göra en ny registreringsbesiktning.
Har du dock full-effektskörkort och försäkrar den på full effekt skulle jag personligen inte regbesikta om den (antar att det är BMW:n du pratar om, inte enorm skillnad mot full effekt).

På min sitter strypningen mellan förgasaren och motorn. (det är en bricka med hål i) men det är en gammal Honda cb 650 från 1981

På min sitter strypningen mellan förgasaren och motorn. (det är en bricka med hål i) men det är en gammal Honda cb 650 från 1981

Jo, ofta är det till och med en kombination av både bricka med hål i och trottelstopp. Men med tanke på rubriken utgår jag från att det är enbart det senare i detta fall.

Hmm... inte alls bra det juee, jaja man får väl fixa det nästa år. Kan själv inget om motorcyklar, men hade tänkt lära mig ett och annat.

Hmm... inte alls bra det juee, jaja man får väl fixa det nästa år. Kan själv inget om motorcyklar, men hade tänkt lära mig ett och annat.

Det är mycket enkelt.
Har tyvärr inte sett hur det ser ut just på din hoj men som tidigare nämnts så är det en fysiskt stopp på splällhusaxeln.
Troligen en skruv som stoppar spjällhuset från att öppna fullt.
Se till att komma ner till spjällhuset om du tex behöver ta bort tank och luftburk.
Torrgasa och se vad som stoppar spjället, pilla bort det/ justera bort och montera ihop.

Inte värre än så! :)

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...