Strypt R6:a?

R6babe

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Åhus
Hoj
Suzuki tl1000s
har en liten fråga, läste i nya Allt om MC om mellan klass reggade hojjar å de lät ju inte alls så lovande... stod typ att max hastigheten va 140 :trött å typ inge drag alls osv...
E de någon som vet hur en R6:a beter sig när den e strypt??
Tacksam för svar.. :Bugar
 
Jag vet hur en Rf600 beter sig. Den beter sig inte alls, den är skittrött upp till ca 7-8000 varv sen svimmar den. Man stryper inte en högvarvig fyrcylindrig hoj med mycket effekt och förväntar sig att den ska gå bra. En gsx750 som i artikeln är ett under av karaktär strypt jämfört med en sport-600.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag vet hur en Rf600 beter sig. Den beter sig inte alls, den är skittrött upp till ca 7-8000 varv sen svimmar den. Man stryper inte en högvarvig fyrcylindrig hoj med mycket effekt och förväntar sig att den ska gå bra. En gsx750 som i artikeln är ett under av karaktär strypt jämfört med en sport-600.

Fan va illa de låter :mad: hmm får la strypa så man kan reg. besikta den å sen ta bort det å köra ändå.... hoppas på att farbror blå inte tar mig :rolleyes:
 
Det är väl det bästa som händer, det sämsta är väl att orsaka en olycka med personskador och få cykeln undersökt av försärkingsbolaget och de inte hittar dina strypningar? Varför inte åka en bra mellanklasshoj istället?
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är väl det bästa som händer, det sämsta är väl att orsaka en olycka med personskador och få cykeln undersökt av försärkingsbolaget och de inte hittar dina strypningar? Varför inte åka en bra mellanklasshoj istället?


ja ska bara ha strypning till sommarn, för ja får tungtkörkort då.. :)
därför ja köpte mig en r6a... :tummenupp
 
Till sommaren så klarar du dig med en strypt hoj. Ett trick som jag har praktiserat på ett par hojar är att ta upp hålen lite i strypbrickorna, tar man lite lagom så har man runt 50 hk vilket är en utmärkt och körbar effekt som man klarar sig långt på, cykeln blir roligare att köra och man är motiverad att behålla strypningen på plats. 34 hk är ett hån, 50 hk är en bra gräns.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Till sommaren så klarar du dig med en strypt hoj. Ett trick som jag har praktiserat på ett par hojar är att ta upp hålen lite i strypbrickorna, tar man lite lagom så har man runt 50 hk vilket är en utmärkt och körbar effekt som man klarar sig långt på, cykeln blir roligare att köra och man är motiverad att behålla strypningen på plats. 34 hk är ett hån, 50 hk är en bra gräns.


Oki e de svårt att göra själv???
Tacksam för tipset :Bugar
 
Ett skruvstycke och en konborr+skruvdragare fixar det. Sen har du roligt även på en strypt hoj. Gjorde just den här manövern i sommras på en gpz600, den gick som en gammal drög innan, orkade ingenting och vägrade varva. Med lite större hål så blev den pigg och kul att köra.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Ett skruvstycke och en konborr+skruvdragare fixar det. Sen har du roligt även på en strypt hoj. Gjorde just den här manövern i sommras på en gpz600, den gick som en gammal drög innan, orkade ingenting och vägrade varva. Med lite större hål så blev den pigg och kul att köra.


Klockrent, då e sommarn räddad :Bugar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top