strypt rör

Vissa kan ha en strypning i röret. men dem flesta har inte någon strypning i röret förutom katalysatorn.

Strypningarna är mest elktroniska, finns även en trottelstrypning i förgasaren.

Ta bort alla strypningar andra strypningar först innan du börjar med röret.

Och hur man tar bort dem finns det massor av här på SH, kolla FAQ där står det massa nyttigt.

Ha, ta det lungt han är väll antagligen ny hära.

Du visst säkert allting om din CRM när du fick den...

jo faktiskt.... med tanke på att det är samma motor i nsren och resten är logiskt så harj ag inte haft några problem.

och till resten: jag svarar som jag gör när jag tycker en tråd är totalt åt helvete onödig och vi har en strypningsFAQ som duger mkt väl. och om han är ny och inte sett den så är de moderatorerna som gör fel så det inte syns...

och när han säger att den gör 160 (?) på mätaren så blir de bara ännu mera patetiskt. det är ingen 1000cc han kör.

och dedär med svetsning: vem sa att man inte lär sej svetsa mig på en timme??? det är hur lätt som helst.... problemet är att ställa in skiten. sen när vi börjar prata tig eler svetsa i andra material som alu så börjar de bli lite svårare...

160 gör den på mätaren trot eller ej.

och i strypnings faqet finns ej mx 125 med, visst det är samma motor som rs:en men inte samma rör det kan ju finnas vissa skilldnader trots allt...

Last edited:

och i strypnings faqet finns ej mx 125 med, visst det är samma motor som rs:en men inte samma rör det kan ju finnas vissa skilldnader trots allt...

Nej, om din hoj gör 160 så finns det inget kvar. vill du att den ska göra 200 eller?

varför fortsätter du ens tjöta? de finns inga strypningar i din hoj.... vad är problemet?

jag vill se din mx göra 160 på mätaren :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

haha, gå och lägg dig

är du dum i huvvet lr?

om de sitter nån strypning så ser du den i början av röret.... plocka loss å kolla.

Jaså det säger du?

Hur kommer det sig då att tex på NSRéns original system i vissa fall finns strypningar i mitten på kammaren? Säkert jätte lätt att se när du tittar in i början på röret :tummenupp .

Edit: Och kanske borde du lugna ner dig lite? Alla vet inte allt om sina hojar, därför finns forumet.

Last edited:
Jag antar att du aldrig svetsat förut? Det är inget man lär sig på 1 timma, visst, det går ju att svetsa men hut tätt blir det då?

haha. nä aldrig. bara typ 10 timmar i veckan senaste året.. :D

Få det tätt? Är det svårt? Okej, de visste jag inte.

Last edited:
Jaså det säger du?

Hur kommer det sig då att tex på NSRéns original system i vissa fall finns strypningar i mitten på kammaren? Säkert jätte lätt att se när du tittar in i början på röret :tummenupp .

Edit: Och kanske borde du lugna ner dig lite? Alla vet inte allt om sina hojar, därför finns forumet.

det ligger som en extra plåt på insidan i början av röret på vissa, svar ja.

och jag kanske borde lugna ner mej men tycker vi borde få till det bättre för nykomlingar, dyker upp många trådar som handlar om samma sak, finns i stickys osv.

Jaså det säger du?

Kan ju meddela att det på vissa RS sitter en strypning i expansionskammaren (+ att katalysatorn sitter där)

jag ska ta en bild på mätaren och lägga upp här för er som inte tror på mig :)

det ligger som en extra plåt på insidan i början av röret på vissa, svar ja.

och jag kanske borde lugna ner mej men tycker vi borde få till det bättre för nykomlingar, dyker upp många trådar som handlar om samma sak, finns i stickys osv.

Början och början, du ser den definitift inte från början på röret.

Mja ligger viss sanning i vad du säger iofs, lättaste är att bara strunta i att kommentera så lär sig nya medlemmar söka när det varigt uppe många ggr innan.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...