strypt på första andra å tredje växeln ?

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Hallon grabbs and görls :hihi

Läste en tråd här för ett tag sen om att vissa hojar har en strypning på effekten på första, adnra och tredje växeln. har för m ig jag läste att det var en Honda som hadde det :(
hittar så klart inte tråden som det stod i... :4skrika
Men det jag nu undrar är, villka hojar har denna "strypningen" ?
Och framför allt, har Min det ? CBR929RR ???
Och, hur ända in i H*****E ! får jag bort den ?
läste nått om nån 3box eller vad det nu var den kallades ?

all hjälp för att på rett ut i detta är mutsho grande vällkommet !

/ ZejtaN

ZejtaN skrev:

Läste en tråd här för ett tag sen om att vissa hojar har en strypning på effekten på första, adnra och tredje växeln. har för m ig jag läste att det var en Honda som hadde det :(

/ ZejtaN

Det är suzuki som har det. Sök i forumet efter TRE-mod så ska du se att du hittar svaren du är ute efter.

ZejtaN skrev:

/ ZejtaN
Enkelt. Det enda du behöver göra är att ändra plats på de yttersta tändhattarna med de inre. Tändhatten längst ut till höger switchar du med den som är näst längst ut till höger. Å så gör du samma sak på vänster sida. Du får förmodligen förlänga kablarna till tändhattarna för att de skall nå.

Nä, skämt å sido är det nog TRE-mod till Suzuki du menar. Har aldrig hört om något sådant till Honda.

polaren läste i nån mc tidning att det bara var å koppla ihop 2 sladdar så var saken biff. de som gjort detta kunde inte fatta varför man skulle slänga ut pengar på 3-mod i onödan

Polaren har rätt om han pratar om tidiga gsx-r 750's. Polaren har fel om han pratar om nåt annat. På de tidiga 750's var det en strypningskabel som man klippte för att få full effekt. Nu så kör man med motstånd i ECU'n som berättar vilken växel man kör i och som flyttar fram/bak tändningen på hojen. För Suzuki finns en lösning som heter TRE, G-Pack och IVANs TRE. Det är ett motstånd på 6,8 eller 15kOhm beroende på hoj.

Freppa skrev:
Polaren har rätt om han pratar om tidiga gsx-r 750's. Polaren har fel om han pratar om nåt annat. På de tidiga 750's var det en strypningskabel som man klippte för att få full effekt. Nu så kör man med motstånd i ECU'n som berättar vilken växel man kör i och som flyttar fram/bak tändningen på hojen. För Suzuki finns en lösning som heter TRE, G-Pack och IVANs TRE. Det är ett motstånd på 6,8 eller 15kOhm beroende på hoj.
Freppchen, vet du om 750 04-orna är "strypta" på samma sätt (eller motsvarande)?

Freppa skrev:
Jupp det är dom.
Jaha, vet du möjligen hur man tar bort det på enklaste och billigaste sätt?

Felix skrev:
Skall vi sambeställa TRE:n bingo? Skall kolla lite i staterna
Ja, gärna. De testade den i förra numret av Fast Bikes med mycket gott resultat - både i bromsbänk och under faktisk körning. Fast det var inte -04:orna iofs.

fungerar de bara på de gixers med insprutning då eller är det något liknande på gsx-r före 1998 :confused:

Bingo skrev:
Ja, gärna. De testade den i förra numret av Fast Bikes med mycket gott resultat - både i bromsbänk och under faktisk körning. Fast det var inte -04:orna iofs.
Verkar inte finnas till ´-04:orna på gixxer.com skall titta vidare när jag har lite mer tid!

Skall det beställas TRE från staterna är jag gärna med och beställer till min 00:a.

Jag hittade till -04:orna på JSD hemsida:

http://www.jsdproducts.com/Product_Info/JSD/jsd.html

Verkar vara fler intresserade så jag lägger upp en intresselista. Gäller alla GSX-R-modeller med insprutning samt Hayabusa. Priset är 29,95$, vilket kanske kan bli lägre om vi får ihop några. Vete tusan vad frakten kan tänkas bli, men det kan inte vara många kronor per TRE. Skriv upp er nedan, glöm inte ange modell:

1. Bingo, 750 -04
2. Felix, 750 - 04
3. Magnus, 750 -001

Last edited:
Ett tips:
Om ni beställer JeffW's produkter, beställ en switchad. TRE inkopplad kan få hojen att bli lite svårstartad när det är kallt (Tomgången sänks). Kan också vara skönt att kunna koppla ifrån den när ni kör bana exempelvis innan man känner den. Kostar bara några kronor till. Finns även som byggkitt för 17$ (tror jag det var)

Min gamla tusing var lite orolig på tomgången när det var kallt och TRE var inkopplad, sätt upp mig på en switchad variant Bingo!

/Felix

Felix skrev:
Min gamla tusing var lite orolig på tomgången när det var kallt och TRE var inkopplad, sätt upp mig på en switchad variant Bingo!

/Felix

Switchad för min del också tack.

Last edited:
Oki, jag lägger upp en separat tråd om saken.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025