Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Antingen via brickor i insuget eller inte full lyfthöjd på trottlarna.
okey..måste jag plocka bort förgasarna då?insuget(luftburk eller?) tror det kan vara att trottlarna inte får full lyfthöjd men plockar man bort dom svarta plast delarna och ser där i då eller?
Ja förgasarna måste bort sitter troligen brickor med mycket mindre hål i insuget mellan förgasare och insugskanalerna i toppen.
Eller lyft upp en trottel kolla om det sitter nåt som stoppar höjden när du vrider på gasen.
Då behöver du inte plocka av förgasarna.
Sökte lite info ang strypning när jag hade min -91:a så kunde det vara strypt i trottellocket, alltså lägre lock så trotteln inte kunde öppna fullt. Kan också vara borrade hål i kanterna på trotteln som gör att den inte orkar hela vägen upp. Av med luftbruk och inspektera, lyft trotteln för hand och se om den går hela vägen upp och kolla så den inte har hål i kanterna.
är ju inte säkert dom sitter kvar, går hojen dåligt då? ger den upp eft 150 blås?
Under locken skall det vara ett membran om jag inte minns fel. Denna modell har flatsideförgasare vilka är lite speciella, inte mycket drag på låga varv men kommer som ett skott så fort trotteln orkat upp. Man kan tro att den får för lite soppa fast den inte får det.
har inte varit uppe så högt än.men kopmpisen som körde den sa att hojen får för lite bensin så kan mycket väl vara strypningarna som sitter kvar.sen har den nog inte varit så bra servad med stiften och de heller
sen har den nog bara gåt tpå 95 oktan så kommer bara köra den på 98 oktan nu sen nästan sommar
Om din kompis kan ngt om hojar borde han känna direkt om den är strypt eller ej. Varför ska du köra på 98 oktan?
Börja med att rengöra förgasare, byta stift, olja och filtren. Går den illa sen så kan du ju börja felsöka
ne trodde bara det var bättre att köra på 98. är det overkill att köra de på en sån här gammal hoj?ska plocka av förgasarna idag tänkt jag ändå göra rent dom och lite sånt.
Du kan lika bra köra på 95.
Det gör ingen större skillnad plus att du spara nån krona.
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|